Пульс.Самоконтроль за об'єктивними показниками ЧСС під час занять фізичними вправами.

Про матеріал
Дана презентація створена для використання на уроках фізкультури під час очного та онлайн навчання.Пульс (з лат. pulsus — пульс, рідше штовхання, биття— це періодичне, синхронне з діяльністю серця коливання стінок артерій, яке спричинює скорочення серця.Призначення пульсової кривої фізкультурного заняття полягає в виявленні реакції серцево-судинної системи на вплив фізичних вправ або здатності організму пристосовуватися до тих або інших фізичних навантажень. Частота серцевих скорочень (ЧСС) – є самим інформативним і доступним показником, який характеризує величину дії фізичних навантажень на організм.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пульс. Самоконтроль за об'єктивними показниками ЧСС під час занять фізичними вправами. Уроки фізкультури

Номер слайду 2

Пульс (з лат. pulsus — пульс, рідше штовхання, биття ) — це періодичне, синхронне з діяльністю серця коливання стінок артерій, яке спричинює скорочення серця.

Номер слайду 3

Характер пульсу залежить від діяльності серця і стану артерій. Він змінюється також при психічному збудженні, фізичній роботі, коливаннях навколишньої температури, при дії уведених лікарських препаратів, алкоголю.

Номер слайду 4

Частота серцевих скорочень (ЧСС) – є самим інформативним і доступним показником, який характеризує величину дії фізичних навантажень на організм.

Номер слайду 5

Частота пульсу — це кількість пульсових хвиль за 1 хвилину. У здорової людини кількість пульсових хвиль відповідає кількості серцевих скорочень і дорівнює 60—80 за 1 хвилину. Частоту серцевих скорочень понад 80 називають тахікардією, а частоту серцевих скорочень менше ніж 60 ударів за 1 хвилину — брадикардією. Поява тахікардії, брадикардії і аритмії вимагає уважного спостереження за хворим, особливо якщо ці ознаки з'являються у хворого вперше. У фізіологічних умовах частота пульсу залежить від багатьох факторів:від віку (найчастіший пульс у перші роки життя);фізичної роботи, під час якої пульс прискорюється;від статі (у жінок пульс на 5—10 ударів за хвилину частіший, ніж у чоловіків);від впливу емоцій (при страху, гніві пульс частішає);від тренованості (у тренованому серці пульс буває нечастим);

Номер слайду 6

1) про стан організму перед проведенням фізкультурного заняття (якщо ЧСС до початку фізкультурного заняття дорівнює 100 уд/хв і вище, учень не допускається до заняття і відсилається до лікаря);2) про максимально допустимі навантаження на організм (для дітей основної медичної групи – 170-180 уд/хв);3) про оптимальні інтервали відпочинку між навантаженнями (зниження ЧСС до 120 уд/хв є сигналом для початку чергового навантаження);4) про рівень тренованості учнів – по швидкості відновлення пульсу після навантаження (чим швидше відновлюється пульс, тим вище тренованість). По величині ЧСС можна судити:

Номер слайду 7

Орієнтовні показники ЧСС в залежності від частин заняття. Під час проведення розминки ЧСС не повинна перевищувати 110-120 уд/хв., але наприкінці виконання комплексу загальнорозвивальних вправ ЧСС може наближатися до максимально допустимих величин (170-180 уд/хв.); під час виконання основної частини заняття – 150-170 уд/хв.; наприкінці фізкультурного заняття, під час виконання вправ на відновлення вихідних показників, ЧСС повинна бути не більше як 80-100 уд/хв. Наприклад, під час вправ на розслаблення, дихальних вправ, різних видів ходьби в повільному темпі.

Номер слайду 8

Загалом протягом всього заняття робиться від 12 до 15 замірів частоти серцевих скорочень (ЧСС). Перший замір робиться на початку фізкультурного заняття, останній – в кінці заняття.

Номер слайду 9

Для побудови пульсової кривої фізкультурного заняття можливі 2 варіанти вимірювання ЧСС через певні проміжки часу Графічне зображення пульсової кривої фізичного навантаження будується з дотриманням таких умов:1) по осі абсцис (по горизонталі) від вихідної точки відкладають час фізкультурного заняття із зазначенням його частин;2) по осі ординат(по вертикалі)–пульс за1хв.,починаючишкалуосі із вихідної точки «60 уд./хв.».

Номер слайду 10

За графіком пульсометрії можна судити про:1) рівень функціональних можливостей учня;2) правильність розподілу фізичних навантажень на фізкультурномузанятті;3) правильність надання інтервалів відпочинку (чергуваннянавантаження і пауз для відпочинку). За умови правильної побудови фізкультурного заняття пульсова крива повинна представляти собою лінію, що повільно піднімається від підготовчої до основної частини фізкультурного заняття

Номер слайду 11

В основній частині фізкультурного заняття вона повинна підніматися на 80-90% від початкової величини, з декількома зубцями (2-3 зубця) при найінтенсивніших вправах, що виконуються відповідно до завдань заняття, потім помітно знижуватись до кінця фізкультурного заняття. Незначний підйом і плоска форма кривої свідчить про недостатнє навантаження. Якщо пульс при виконанні окремих вправ не досягає 130- 140уд/хв, то не можна розраховувати на тренувальний ефект від фізкультурного заняття.

Номер слайду 12

Незначний підйом і плоска форма кривої свідчить про недостатнє навантаження. Якщо пульс при виконанні окремих вправ не досягає 130- 140уд/хв, то не можна розраховувати на тренувальний ефект від фізкультурного заняття. Різке збільшення показника ЧСС і відсутність вираженої тенденції пульсової кривої до зниження в кінці фізкультурного заняття, вказує на велике навантаження.

Номер слайду 13

Після закінчення вимірів ЧСС, побудови пульсової кривої , треба зробити аналіз і написати висновок (текстове заключення) про величину навантаження, характерні його зміни у часі протягом всього фізкультурного заняття в залежності від частин заняття (підготовчої, основної і заключної), надати свої зауваження і пропозиції з організації та методики проведення фізкультурного заняття у зв’язку з даними показника ЧСС.

Номер слайду 14

Використаний матеріалhttp://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/123456789/13046/1/СРС%20№8_ТМФВ.pdf. Підготувала Надія Бірук

pptx
Додано
11 березня 2023
Переглядів
6145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку