QR-коди в позашкіллі, і не тільки...
QR-код (з англійської Quick Response
Code
«швидкий відгук») – це графічне зображення, в якому зашифрована певна інформація, посилання на сайт чи окрему його сторінку.
Такі графічні позначки є вдосконаленням лінійних штрих-кодів. Однак на відміну від них, QR-коди дозволяють отримати миттєвий доступ до будь-якої інформації з мережі інтернет за допомогою смартфонів.
Принцип такого кодування було створено японською компанією Denso-Wave в 1994 році. Такі коди спершу призначалися для потреб машинобудування, наразі вони використовуються практично повсюдно.
ЧОМУ ЦЕ
ЗРУЧНО
Із залученням QR-кодів можна зашифровувати та отримувати швидкий доступ
фактично до будь-якої інформації у мережі інтернет: відео на YouTube, певної геолокації на Google картах, e-mail, посилання на сторінку профілю у соціальних мережах, аудіофайл, книгу тощо. Або у такий спосіб може бути закодовано невеличкий текст чи номер телефону, який можна «зчитати» навіть без доступу до мережі інтернет.
Переваги використання QRкодування:
• швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформа-
ції;
• зручно: вміщує великі об'єми відомостей у невеликому зображенні (4296 символів, а це більше, ніж 2 аркуші машинописного тексту);
• просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, під-
За допомогою лога, бетоноване шкільне подвір'я QR-кодів можна урізноманітнити навчальний процес наступ-тощо). ним чином:
• кодування посилань на домашні завдання чи практичні роботи (наприклад, якщо їх виконання передбачає використання гугл-форми, гугл-диску тощо);
• проведення квесту, підказки до кожної схованки якого будуть зашифровані у вигляді відповідного QRкоду;
• організація виставки у класі чи коридорами школи, інформацію до експонатів якої можна отримати після сканування відповідного QRкоду.
• розміщення коридорами школи відповідних кодів, кожний з яких буде містити посилання на непересічні факти, цікаві статті тощо;
• розміщення кодів на підручниках чи книгах у бібліотеці з посиланнями доступу до електронної версії ві-