поглибити знання учнів про якості людської поведінки; розвивати вміння: самоаналізу поведінки учнів, спілкування, доводити власну думку, шукати потрібну інформацію, відрізняти добре від поганого.
Автор Полякова Наталя Володимирівна,
вчителька Марганецького ліцею № 2
Тема: Чи змінить добро твоє життя?
Мета:
‒ навчальна: поглибити знання учнів про якості людської поведінки;
‒ розвивальна: розвивати вміння: самоаналізу поведінки учнів, спілкування, доводити власну думку, шукати потрібну інформацію, відрізняти добре від поганого;
‒ виховна: виховувати толерантне ставлення , ввічливість, доброту, скромність
Вітання
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
Розгляньте календар.
3. Вправа Криголам «Сонечко».
- Відчуйте в собі тепло та доброту.
- Потріть долоньки одна об одну, щоб відчути ще більше тепла. А тепер «зліпіть» уявну кульку з вашого добра та тепла і «передайте» її своєму однокласнику. Подаруйте йому щиру посмішку . Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра.
4. Вправа «Коло Друзів»
- Запрошую вас у наше ранкове коло Друзів. Давайте візьмемося за руки і скажемо один одному добрі слова, комплімент.
5. Проблемне питання
- Чи змінить добро твоє життя?
- Що таке добро?
- Кому можна подарувати добро?
- Чи можна подарувати добро не тільки людині, але й тварині?
6. Методика «Речення з відкритим кінцем».
- Якщо б у вас була можливість перетворитися на Добро, щоб ви робили в образі Добра?
Добро
Я б жив, щоб ……. Я б зробив…….
Я б знав , що……. Я б мріяв, щоб ……..
Я б побажав, щоб ……
7. Робота з дитячими книжками.
- На столі безліч відомих вам казок про тварин. Подивіться на казочки і назвіть, у яких з них добро перемагає зло. Як ви дізналися про це?
- Хто з героїв був добрий по відношенню до інших?
Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо, потребують доброго ставлення до себе.
Про таке ставлення у своїх творах неодноразово говорив відомий український письменник та педагог Василь Олександрович Сухомлинський. Сьогодні ми прочитаємо одне з його оповідань про тварин та їх радощі, прикрощі, пригоди і сподівання.
8. Читання оповідання учнями.
Кошеня за пазухою
У класі тихо-тихо. Третьокласники самостійно розв’язують задачу.
Марія Миколаївна підійшла до Зіни. Дивним здалося їй, чому це дівчина заглядає за пазуху, щось ніби перекладає там з місця на місце. Учителька аж зворушилася, як на неї глянуло маленьке-маленьке кошеня. Визирнуло, побачило вчительку й заховалось.
Марія Миколаївна лагідно торкнулась до Зіниного плеча й по-змовницькому підморгнула.
Дівчинка зрозуміла: вчителька знає про її таємницю. Вона почервоніла, засоромилась, глянула вчительці у вічі. Марія Миколаївна приклала палець до вуст і похитала головою. Мовляв, мовчи. Зіна зраділа...
Наступного дня Марія Миколаївна відкликала Зіну в куток коридору й питає:
— Навіщо ти його вчора приносила до школи?
— Ой, пробачте... Не було нікого дома... а воно боїться саме залишитись...
Бесіда за почутим
— Яку живу таємницю приховувала Зіна?
— Яким ви уявляєте її кошенятко?
— У кого з вас дома мешкає таке саме маленьке кошеня?
— Чи знаєте ви, як потрібно піклуватися про нього? Розкажіть про це.
9. Робота з прислів’ями.
- Зберіть частинки прислів’їв, щоб утворилося ціле
Не той друг, хто медом маже, вірну людину.
Не варто з другом сваритися, а той, хто правду каже.
В лиху годину пізнаєм бо доведеться миритися.
10. Перегляд мультфільму «kitbull»
Обговорення.
- Чи були герої мультфільму добрими один до одного? Доведіть свою думку.
- Чи змінило добро життя героїв? Чим це можна підтвердити?
- Яке прислів’я можна підібрати до героїв нашого мультфільму?
Підбиття підсумків.
Література: