Ранкова зустріч "Цікаве про пернатих" стане в нагоді вчителям початкових класів, які працюватимуть у Новій українській школі, адже саме з ранкової зустрічі маленькі школярі розпочинатимуть кожен день навчання.
Ранкова зустріч 2 клас
Вчитель початкових класів Серпневого НВК: Тарасова Л.В.
Ранкова зустріч на тему: Цікаве про пернатих
Мета: формувати вміння говорити щиро компліменти, викликати бажання дізнаватися нову інформацію про птахів, виховувати ціннісне ставлення до природи.
Хід ранкової зустрічі
І. Організаційна частина
Привіттання
Діти стоять у колі, вітаються хором.
Доброго ранку — травам росистим,
Доброго ранку — квітам барвистим,
Доброго ранку - сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!
- Доброго ранку! — ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! – батьків так вітаєм.
Доброго ранку! - тобі і мені.
Щирі слова нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, Владе!
- Доброго ранку, Насте!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)
Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному.)
II. Обмін інформацією .
Вправа « Оберіть настрій».
1. – Який сьогодні день? Число? Пора року? На які періоди ділять весна? Як називаються весняні місяці? Чому?
2.Доповідь метеоролога. Народний прогноз.
(Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.)
3. Складіть красиве речення про сьогоднішню погоду.
Небо вкрили легкі хмари. Яскраве сонечко все частіше пробивається крізь хмари. Природа готується до весни.
4. Гра «Назви птаха»
(Учні передають квіточку, кожна дитина називає птаха. Гра закінчується, коли діти назвуть всіх птахів, які їм відомі.)
5. Складання чистомовки
До-до-до — мостить пташка... (гніздо).
Ді-ді-ді — пташенята... (у гнізді).
Да-да-да — лізе кіт до... (гнізда).
Ду-ду-ду — жовтороте... (вкраду).
Де-де-де — ой, рятуйте, бо... (вкраде).
Ди-ди-ди — пташенят не... (кради)!
6. Гілка загадок про птахів.
Вгадайте, що за пташка -
Темненька невеличка.
Біленька з живота,
Хвіст розсунуть в два хвоста.
(Ластівка)
На жердині - веселий дім
З маленьким круглим вікном.
Щоб поснули діти,
Будинок хитає вітер.
На ґанку співає батько -
Він і льотчик, і співак.
(шпак)
Хто без нот і без сопілки
Краще всіх виводить трелі,
Голосистее, ніжніше?
Хто ж це? ...
(Соловей)
Стали брати на ходулі,
Шукають корму по дорозі.
На бігу, на ходу
Їм з ходулей не зійти.
(Журавлі)
На жердині палац,
А в палаці співак.
(шпак)
В синьому небі голосок,
Ніби крихітний дзвінок.
(Жайворонок)
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає?
Та у лісі в холодку
Все кує: Ку-ку! Ку-ку!
(Зозуля)
ІІІ. Основна частина
Учитель. Чому березень має таку назву? (Відповіді учнів.)
- Як називали цей місяць наші пращури?
("капельник", "протальник" чи "соковик")
Читайте більше тут: http://expres.ua/news/2017/03/10/232068-nashi-predky-nazyvaly-pershyy-misyac-vesny-zovsim-ne-tak-my)
- Як можна пояснити ці старовинні назви? (Відповіді учнів.)
- Складіть речення про погоду сьогодні.
Новини класу
(Кожна дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)
Інтерактивна вправа «Крісло автора»
(Діти розповідають, що цікавого вони дізналися про птахів. )
Легенда про горобців!
Горобець — «проклята» Богом пташка
«Прокляття» горобців тісно пов'язують з розп'яттям Христа. Про це є декілька доволі близьких за основним своїм мотивом легенд. У Маріупольському повіті розповідали, що коли розпинали на хресті Ісуса Христа, то горобці гукали: «Жив! Жив! Жив!». Тоді мучителі Христа ще з більшою силою почали знущатися над ним. За це Господь прокляв горобців і не дозволив їм відлітати на зиму в теплі краї. Восени, коли сонячні дні змінюються дощовими, горобці літають невеличкими зграйками. Узимку їх багато гине.
Розповідь про пам’ятники птахам.
У американському місті Бостоні вдячні жителі спорудили в центральному парку пам’ятник горобцям, які врятували їхні поля і сади від шкідників. А було це так: у 1953 році декілька сотень горобців було завезено до Америки. Вони там розселилися і почали свою роботу – знищувати шкідників. Інколи знищенню підлягали цілі полчища гусені і шкідливих для сільського господарства комах. За це бостонці спорудили горобцям пам’ятник у найкращому парку міста.
Учитель. Що ми можемо зробити для збереження птахів?
Робота з прислів'ями
(Діти називають прислів'я.)
Не вчи солов'я співати, а орла літати.
Краще битися орлом,ніж жити зайцем.
Де лелека водиться, там щастя родиться.
Де пташки — там гинуть комашки.
З’єднати частини прислів’їв про птахів.
Ластівка день починає, золотої клітки.
Воля пташці дорожче там нема комашок
Де багато пташок, а соловей його кінчає.
Робота з фразеологізмами
(Учні пояснюють фразеологізми, в яких є назви птахів.)
Лягати спати з курми.
Сорока на хвості принесла.
Кури не клюють.
Стріляний горобець.
Лебедина пісня.
«Загадкова скринька». В скриньці те , що потрібне птахам.
Скриньку не можна відкривати, можна трусити, можна ставити запитання.
Вітальний конверт із пташкою за десять хвилин
Якщо часу обмаль, а Ти все ще не обрав подарунок для іменинниці, вихід є! Чому б не зробити маленьке капіталовкладення у мрію Оленки? Тендітна пташка на гілочці та бантик зі шпагату стануть чудовими прикрасами вітального конверту — такий собі натяк на популярний сьогодні екостиль.
Виготов оригінальний весняний конверт своїми руками, і винуватиця свята неодмінно оцінить Твої старання.
Для роботи Тобі знадобляться:
1. Візьми цупкий папір Твого улюбленого кольору та накресли простий шаблон конверта.
Він складатиметься з трьох прямокутників. Середній та призначений для закривання конверту будуть однаковими, а той, що утворюватиме кишеньку, — трохи вужчим.
Щоб купюрам у Твоєму конверті не було тісно, приклади їх до паперу перед тим, як розпочнеш креслити шаблон.
2. За допомогою діркопробивача виріж посередині клапану-кишені півколо. Ножицями заокругли кутики у верхній частині конверту. Зроби згини. Основа готова!
3. Прикрашаємо конверт. Щоб зробити на конверті цікавий малюнок, приклади до зовнішнього боку розгортки суху гілочку та за допомогою фарби-спрею нанеси бризки.
Забираємо гілочку і насолоджуємось результатом!
4. Проте це ще не все. Настав час дібрати зображення пташки. Слідкуй, аби воно гармонійно поєднувалося з конвертом. Важливо правильно вибрати колір та розмір картинки.
5. Прикраси фон за допомогою штампів. Це можуть бути монети, кришечки, будь-які поверхні з виступами.
6. А тепер Тобі знадобиться дорослих допомога. Попроси їх прошити кишеню на швацькій машинці з обох боків. Якщо ж машинки немає, можна просто склеїти конверт.
7. Додай чорних бризок. Залиш листівку на деякий час, щоб фарба підсохла.
8. Нарешті приклей пташку.
9. Перев’яжи свій презент мотузкою. Ідеальний варіант — бантик зі шпагату, проте можна замінити його шовковою стрічкою, на тон світлішою від картонної основи.
Весняний конверт готовий нацвірінькати іменинниці вітальне слово!
ІV. Підсумок зустрічі
Заохочення найактивніших учнів
«Музичні стільці». Коли грає музика, діти ходять навколо стільців, розставлених колом. Коли музика припиняється, кожна дитина має сісти на стілець. Якщо стільців недостат- ньо, діти вирішують, яким чином знайти місце для кожного. Після кожного такого етапу один стілець забирають, аж доки не залишиться лише кілька стільців, на які повинна сісти всі учні класу.
Для підготовки використовувала інтернет-ресурси