​Презентація до уроку з курсу "Людна і світ" на тему: «Конфлікти та шляхи їх подолання»

Про матеріал

Презентація до уроку з курсу "Людна і світ" на тему: «Конфлікти та шляхи їх подолання», яку можна використати і на позаурочних заходах, на виховних годинах. Работа з презентацією на уроці здійснюється вчителем. Доцільно використовувати мультимедійний проектор с пультом керування, щоб не обмежувати рухи вчителя. Для перемикання слайдів можна звернутися до помічника. Презентація виконана за допомогою програми Microsoft Office PowerPoint. Работа збережена у форматі, який повністю сумісний з PowerPoint 97 - 2003.

Інструкція з використання презентації. Презентація використовується на уроці вчителем, він перемикає слайди відповідно до хронології уроку. Презентація складається з 21 слайду. У презентації використовуються ефекти анімації, схеми, ілюстрації, таблиці. Презентація має навчальний характер. Вона дозволяє познайомитися з новими поняттями, узагальнити матеріал, перевірити знання теми, зробити висновки до теми.

Гарних Вам уроків!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ми живемо у світі, де часто сонячне світло поро-зуміння заслоняють хма-ри образ, де дме холодний вітер підозр, спалахують блискавки конфліктів… Як утримати пре-красну погоду в нашій ду-ші, жити в мирі і радос-ті? Як не «змокнути» під дощем непорозуміння і як допомогти в цьому іншим?

Номер слайду 2

Перш, ніж сказати – порахуй до десяти, Перш, ніж образити – порахуй до ста, Перш, ніж ударити – порахуй до тисячі. Народна мудрість

Номер слайду 3

Якими бувають види конфліктів? Що ви розумієте під поняттям конфлікт? Чи можна дати однозначне визначення поняттю “конфлікт”? Яким чином можуть бути розподілені ролі у конфлікті?

Номер слайду 4

Це бійка, коли люди не розуміють один одного або ворогують Це непорозуміння між людьми Це сварка між двома або більше людьми

Номер слайду 5

Конфлікт – це зіткнення окремих людей чи соціальних груп, що виражають різні, часом протилежні цілі, інтереси і погляди

Номер слайду 6

Конфлікт - це протиріччя, що виникає між людь-ми, колективами в процесі їхньої спільної діяльно-сті через непорозуміння або протилежності інте-ресів, відсутність згоди між двома та більше сторонами. Конфлікт також можна ви-значити як відсутність згоди між двома або декіль-кома сторонами, які мо-жуть бути конкретними особами або групами. Кожна сторона робить усе, щоб була прийнята її точка зору або ціль, і заважає іншій стороні робити те ж саме. Найбільш загальне визначення конфлікту (від лат. "соnflictus") - зіткнення протилежних інтересів, поглядів.

Номер слайду 7

У конфліктології вироблена певна модель конфлікту

Номер слайду 8

Конфлікт = участники + об’єкт + конфліктна ситуація + інцидент Об`єкт – повязаний з технологічними чи організаційними труднощами, особливостями оплати праці або із специфікою ділових та особистих відносин конфліктуючих сторін. Cуб`єктивні мотиви його учасників або мета конфлікту – обумовлені поглядами та переконаннями, матеріальними і духовними інтересами та цінностями учасників

Номер слайду 9

Конфліктна ситуація - це наявність суперечливих позицій, розбіжностей сторін з якого-небудь питання. Інцидент – це збіг обставин, що є приводом для початку безпосереднього зіткнення сторін

Номер слайду 10

. Конфлікт взагалі за своєю суттю – це факт людського існування. Багато людей сприймають історію людства як розповідь про конфлікти і боротьбу. На сучасному етапі ринкових відносин ніде конфлікти не проявляються так очевидно, як у сфері бізнесу. Існують конфлікти між фірмами, компаніями, асоціаціями, акціонерними товариствами, в межах однієї організації тощо.

Номер слайду 11

Міжособисті - між керівником та його заступником з приво-ду посади чи премії між співробітниками.  Внутрішньогрупові - між особистістю та організацією, в яку він входить. Для конфлікту на такому рівні характер-на  взаємозалежність сторін, коли вибір однієї сторони впливає на результати діяльності другої. Вибір, оптималь-ний для першої сторони, може привести до наслідків, неви-гідних для іншої, і спричинити конфлікт. Це найбільш поши-рений рівень конфліктів, які проявляються в організаціях. Одночасно з індивідуальними можуть траплятися групові конфлікти - між членами однієї групи (внутрішньогрупові) або між членами різних груп (міжгрупові). 

Номер слайду 12

 Внутрішньогруповий конфлікт за багатьма ознаками схожий на міжособовий, але перший більш складний, оскільки до нього залучається більша кількість людей. Коли до конфлікту залучається група людей, члени якої схожі, у результаті впливу групи на своїх членів можуть спостерігатись різні наслідки. Міжгрупові конфлікти є небезпечні, як для окремих членів, так і цілих груп, залучених до конфлікту. Всередині групи можуть зрости згуртованість, готовність до виконання завдання, відданість групі, прийняття автократичного керівництва. У відносинах поміж групами можуть мати місце викривлені уявлення, негативні стереотипи у сприйнятті тих, хто не належить до групи. часто, в міру розростання конфлікту формується і закріплюється установка "ми проти них".

Номер слайду 13

Основні причини сварок:  причини обумовлені трудовим процесом; причини обумовлені психологічними особливостями людських  взаємовідносин (симпатії, антипатії, культурні та етнічні особливості  людей, незадовільні психологічні комунікації, тощо); причини обумовлені індивідуальними особливостями членів групи  (невміння контролювати свої емоції, агресивність, некомунікабельність, безтактність, тощо).

Номер слайду 14

Існує три шляхи виходу з конфлікту: Конструктивний (гумор, поступки, компроміс, співробітництво, усвідомлення позиції сторін). Деструктивний (погроза, насильство, брутальність, перехід на особистості, розрив відносин). Ігнорування (відхід від розв’язання проблеми).

Номер слайду 15

Існує три шляхи розв’язання конфлікту: Переговори – це процес, під час якого сторони намагаються розв’язати конфлікт шляхом безпосереднього обговорення між собою. Сильна сторона переговорного процесу полягає в тому, що все залежить від самих сторін – як процес, так і результат безпосереднього обговорення . Медіація. Під час медіації в процес вступає третя сторона – посе-редник, мета якої – допомогає пер-шим двом домовитися. Вислухову-ючи з боку і допомагаючи їх спілку-ванню, медіатори намагаються сприяти пошуку сторонами рішення типу “виграш – виграш”. І хоча медіатор бере на себе відповідаль-ність за процес, опоненти все ж контролюють предмет дискусії та її результат.

Номер слайду 16

Існує три шляхи розв’язання конфлікту: Арбітраж. У випадку арбітражу третя сторона контролює не тільки процес, але й результат. Арбітри вирішують, що саме сторонам необхідно зробити для розв’язання їх конфлікту, і зазвичай наділені владою, здатною примусити сторони виконати відповідне рішення. У суперечках між дітьми арбітрами часто виступають батьки.

Номер слайду 17

Конфлікт - це і руйнування, і творення водночас, оскільки суперечності, що лежать в його основі, мають бути, усунуті, а замість них мають бути створені нові відносини. Замість того, щоб боятися і прагнути уникнути конфлікту, слід сміливо опанувати його суть, управляти його творчою силою.

Номер слайду 18

Виділіть суть проблеми (у чому проблема? Поглянете на неї збоку) . Поставте себе на місце іншого учасника конфлікту (що б ти зробив в даній ситуації?) Знайдіть конструктивне вирішення проблеми (що буде оптимальним для тебе і для іншого?)

Номер слайду 19

Щиро цікавтеся іншими людьми. Посміхайтеся. Памятайте, що імя людини – це найбільш солодкий і важливий для неї звук будь-якою мовою. Будьте гарним слухзачем. Заохочуйте інших говорит про самих себе. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовика. Навіюйте вашому співрозмовнику думку про його значущість і робіть це щиро.

Номер слайду 20

Хто робить перший крок до примирення, той і виграє!

Номер слайду 21

ppt
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
2203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку