День2.
Тема. Дерева взимку.
Мета: поглибити знання дітей про дерева взимку; формувати вміння сприймати красу зимової природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Обладнання: пазли та картинки із зображенням дерев, відерце, плоди(каштан, жолудь, ягоди горобини, шипшини, ялинова шишка, липовий цвіт),мікрофон.
Хід зустрічі
І.Привітання.
Раз – берізка,
Два – гайочок,
Три – березовий листочок,
А чотири – рідний клас,
П’ять – добром вітає нас.
Шість – це вчителька моя
Нас вітає зранку.
Сім – це діточки усі,
Вісім – мами й татусі.
Дев’ять – рідна наша школа.
Десять – ми у дружнім колі.
Добрий день! Добрий день!
Діти вітаються «Хай-файв» (коли одна людина плескає піднятою долонею в долоню іншою людини)
ІІ. Обмін інформацією.
Вчитель розподіляє дітей по троє (за кольорами кружечків) і пропонує скласти пазли, щоб утворити картинки. (дуб, береза, ялинка)
2.Бесіда
- Що зображено на ваших картинках?
- Чи можна їх об'єднати в одну групу?
- Яку саме?( дерева)
- Що в них спільного?
- Чим вони відрізняються один від одного?
Минула осінь. За календарем зима починається 1 грудня. У народному уявленні зима приходить із першим заморозком.
Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє в ній життя, не дає воно живому загинути від лютого холоду. Та й зима допомагає – вкриває все снігом.
Сьогодні ми поговоримо, як же зимують дерева.
- Що сталося з деревами взимку? (Дерева стоять голі, вкриті інеєм.)
- Чи всі дерева голі? (Ні.) Які зеленіють? (Хвойні.)
Вчитель. Узимку рослини не ростуть, більшість дерев і кущів скинули листя і перебувають у спокої до весни. Лише на ялинах і соснах залишаються зеленими листочки-хвоїнки.
Кора захищає дерева від морозу. Чим старіше дерево, тим товстіша у нього кора, тому старі дерева краще витримують сильні морози. Дерева взимку поснули, відпочивають.
— Чи можна взимку ламати гілки дерев і кущів? (Ні.)
Вони і взимку живі, їх треба берегти, не ламати. Як тільки пригріє сонечко, прийде весна — вони прокинуться, зазеленіють.
— Якщо зустрінеться зламана гілка, ми її обережно зріжемо, помістимо у куточку живої природи і поспостерігаємо, як вона пробуджується від сну.
III. Групове заняття
Вчитель називає рослини, а діти повинні підняти руки вгору, почувши назви дерев, поставити на пояс – кущів, присісти – трави.
Береза, дуб, ліщина, ромашка, калина, липа, груша, помідор, яблуня, смородина, каштан, аґрус, кульбаба, ялина.
Влітку ви добре впізнаєте дерева та кущі по формі та вигляду листя. А взимку?
Серед запропонованих малюнків впізнати дерево взимку та пояснити як його впізнали.
- Знайдіть ялину, сосну. Як її впізнати?
- Як впізнати листяне дерево? (Воно взимку голе.)
- Знайдіть берізку. Як її впізнати? (За білою корою.)
- Знайдіть горобину. Як ви її впізнали? (За ягодами.)
Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.
* Рослини взимку вмирають. (Не так.)
* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)
* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)
* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)
* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)
* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)
3. Гра «Хто мої батьки?»
Діти із чарівного відерца дістають якийсь плід(каштан, жолудь, ягоди горобини, шипшини, ялинову шишку, липовий цвіт) та називають
їхніх «батьків» – дерево, з якого взято плід.
6. Вправа «Відкритий мікрофон»
Діти у колі по черзі поділитися враженнями від заняття.
ІV. Щоденні новини.
1.Заповнення календаря природи.
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
2. Знайомство з планом на день