Ранкова зустріч "Дерева взимку"

Про матеріал
В розробці конспект ранкової зустрічі для 1 класу за темою тижня «Зима». Другий день "Дерева взимку". Ранкова зустріч сприяє створенню класної спільноти, розвиває навички спілкування, вміння говорити, слухати, досліджувати, відповідати, використовувати вивчену інформацію. У класі створюється позитивний настрій.
Перегляд файлу

День2.

Тема. Дерева взимку.

Мета: поглибити знання дітей про дерева взимку; формувати вміння сприймати красу зимової природи, милуватися нею та висловлювати власні враження; уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: пазли та картинки із зображенням дерев, відерце, плоди(каштан, жолудь, ягоди горобини, шипшини,  ялинова шишка, липовий цвіт),мікрофон.

Хід зустрічі

 

І.Привітання.

Раз – берізка,

Два – гайочок,

Три – березовий листочок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька моя

Нас вітає зранку.

Сім – це діточки усі,

Вісім – мами й татусі.

Дев’ять – рідна наша школа.

Десять – ми у дружнім колі.

Добрий день! Добрий день!

Діти  вітаються «Хай-файв» (коли одна людина плескає піднятою долонею в долоню іншою людини)

  • З яким настроєм ви прийшли до школи.
  • Що очікуєте від сьогоднішнього  дня.

ІІ. Обмін інформацією.

  1. Складання картинок

Вчитель розподіляє дітей по троє (за кольорами кружечків) і пропонує скласти пазли, щоб утворити картинки. (дуб, береза, ялинка)

2.Бесіда

- Що зображено на ваших картинках?

- Чи можна їх об'єднати в одну групу?

- Яку саме?( дерева)

- Що в них спільного?

- Чим вони відрізняються один від одного?

     Минула осінь. За календарем зима починається 1 грудня. У народному уявленні зима приходить із першим заморозком.

     Узимку життя в природі завмирає. Скувало морозами землю, і вона ніби заснула. Але тліє в ній життя, не дає воно живому загинути від лютого холоду. Та й зима допомагає – вкриває все снігом.

 

 Сьогодні ми поговоримо, як же зимують дерева.

-  Що сталося з деревами взимку? (Дерева стоять голі, вкриті інеєм.)

-  Чи всі дерева голі? (Ні.) Які зеленіють? (Хвойні.)

Вчитель. Узимку рослини не ростуть, більшість дерев і кущів скинули листя і перебувають у спокої до весни. Лише на ялинах і соснах залишаються зеленими листочки-хвоїнки.

Кора захищає дерева від морозу. Чим старіше дерево, тим товстіша у нього кора, тому старі дерева краще витримують сильні морози. Дерева взимку поснули, відпочивають.

    Чи можна взимку ламати гілки дерев і кущів? (Ні.)

Вони і взимку живі, їх треба берегти, не ламати. Як тільки пригріє сонечко, прийде весна — вони прокинуться, зазеленіють.

    Якщо зустрінеться зламана гілка, ми її обережно зріжемо, помістимо у куточку живої природи і поспостерігаємо, як вона пробуджується від сну.

 

III. Групове заняття

  1. Гра «Дерево, кущ, трава»

Вчитель називає рослини, а діти повинні підняти руки вгору, почувши назви дерев, поставити на пояс – кущів, присісти – трави.

Береза, дуб, ліщина, ромашка, калина, липа, груша, помідор, яблуня, смородина, каштан, аґрус, кульбаба, ялина.             

 

  1. Гра «Впізнай дерево».

Влітку ви добре впізнаєте дерева та кущі по формі та вигляду листя. А взимку?

Серед запропонованих малюнків впізнати дерево взимку та пояснити як його впізнали.

-  Знайдіть  ялину, сосну. Як її впізнати?

-  Як впізнати листяне дерево? (Воно взимку голе.)

-  Знайдіть берізку. Як її впізнати? (За білою корою.)

-   Знайдіть горобину. Як ви її впізнали? (За ягодами.)

  1. Гра «Бліц – опитування»

 Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.

* Рослини взимку вмирають. (Не так.)

* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)

* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)

* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)

* У верби тонкі гілочки опускаються до землі. (Так.)

* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)
 

3.  Гра «Хто мої батьки?»

Діти із чарівного відерца дістають якийсь плід(каштан, жолудь, ягоди горобини, шипшини,  ялинову шишку, липовий цвіт) та називають

їхніх «батьків» – дерево, з якого взято плід.

6. Вправа «Відкритий мікрофон»

Діти у колі по черзі поділитися враженнями від заняття.

 

ІV. Щоденні новини. 

1.Заповнення календаря природи.

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Знайомство з планом на день

 

docx
Додано
7 вересня 2019
Переглядів
3554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку