Ранкова зустріч: «Дерево міцне корінням, а людина друзями»
Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість..
Хід ранкової зустрічі:
1.Вітання. Розучування невеличкого віршика (тренування пам яті)
Частіше, діти, в небеса дивіться,
Там стільки дива, казки і краси!
І сонце ніжно променем струмиться,
Й пташок весняних чисті голоси.
Там грім гуркоче, блискавка стрибає,
Хмаринки білі творять чудеса!
Веселка свій місток перекидає…
В безмежнім небі завжди є краса..
2. Вправа «Крісло автора». Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Відгадайте загадку, допоможе її відгадати шифрограма.
Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
Ж |
А |
Р |
Д |
Б |
У |
4 |
6 |
2 |
1 |
5 |
3 |
Нашу ранкову зустріч присвячуємо дружбі: ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри, праці, навчання; дізнаємось, що означає «бути справжнім другом». Допоможе нам автор.
3. Вправа « Мозковий штурм»
- У вас є друзі: хлопчики чи дівчатка ?
-Як ви вважаєте наш клас дружний чи ні?
- Чи потрібно взагалі мати друзів?
- З ким ви більше граєтеся і чому?
- Чи можна допустити таке, що дівчинка любить гратися машинкою, а хлопчик – лялькою?
- А скільки може бути друзів в однієї людини?
4. Створення асоціативного куща
Які асоціації викликає слово «дружба»? Давайте спробуємо підібрати слова, які розкажуть нам, що думаємо, коли чуємо – «дружба».
Терпіння, ввічливість, сміливість, доброта, чесність, товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка, співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода.
4. Щоденні новини. Робота зі стіною слів.
Товаришування, дружба — це взаємини між людьми, які народжуються й міцніють на основі спільного навчання і інтересів. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а от дружити - лише з одним чи кількома. Друзів пов'язує велика повага одне до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога. Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, довірі. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, і водночас він же першим скаже відверто про недоліки, запропонує їх виправити.
5. Гра «Поясни».
- Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?
- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?
- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то піднімайте руку.
1. Друг – це той, з ким мені добре.
2.Мій друг дружить тільки зі мною.
3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.
4.Друг має бути сміливим і захищати мене.
5.Друг завжди робить те, що я хочу.
6.Друг завжди поруч зі мною.
7.Друзі ніколи не сваряться.
8.Друг завжди допоможе в біді.
9.Я не дружу з тими, хто негарний.
6. Індивідуальна робота
- Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?
- Якого друга ви хотіли б взяти із собою?
- Давайте спробуємо його створити. У вас на партах є фігурка - силует людини. Напишіть на фігурках ті риси характеру, які б ви хотіли бачити у своєму другові, назвіть їх по черзі та прикріпіть на дошку біля запису «Справжній друг» (завжди зрозуміє, веселий, вируче з біди, не насміхається, добрий, щедрий і т.д.)
- Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас.
- А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехунів, задавак, задирак, забіяк)
7. Групова робота.
- Повідомлення вчителя про те хто такий знайомий, приятель, товариш, друг.
Запам’ятай! Товаришувати можна з багатьма ровесниками,
а дружити - лише з одним чи кількома.
Твій друг не виконав домашнє задання і просить зошита, щоб списати.
Твій друг пропонує тобі вчинити погано.
Твій друг отримує погані оцінки за семестр і тобі забороняють з ним дружити.
Твій друг вживає погані слова і вислови.
Твій товариш просить сказати неправду
7. Рефлексія.
Дітям пропонується за допомогою кольорових стікерів провести голосування за найкраще виконання ролі.
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf