М е т а. Розширити знання учнів про дружбу,створити хорошу дружню атмосферу, виховувати почуття поваги до друзів.
О б л а д н а н н я: скринька, портрети учнів , картинки дерев,окуляри, крісло автора, повідомлення учнів, пісня, казка.
Хід зустрічі
І. ПРИВІТАННЯ
Вітання у колі друзів.
- Діти разом з вчителем промовляють вірш - вітання.
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
По ланцюжку, починаючи від вчителя, обіймають один одного. Привітання один з одним.
Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
– Доброго ранку, Іванка. Мені дуже приємно тебе бачити.
– Доброго ранку, Максим. Я рада, що ти прийшов.
IІ. ГРУПОВА РОБОТА
-Тему ранкової зустрічі ви дізнаєтесь відгадавши, що знаходиться в скриньці.
Діти по колу задають питання. В скриньці знаходяться дві маленькі ляльки(хлопчик та дівчинка).
Відгадавши, вчитель допомагає дітям сформулювати тему.
-Я кажу вам початок речення, а ви продовжуєте, говорите свою думку.
-Друг – це той, хто...
-Справжній друг ніколи не...
-Я можу бути гарний другом, тому що...
-Дружити – це означає...
2. Казка « Урок дружби» М.С.Пляцковський.
Жили два горобця: Чік і Чірик. Одного разу Чіку прийшла посилка від бабусі. Цілий ящик пшона.
Але Чік про це ані слова не сказав своєму приятелеві.
“Якщо я пшоно роздаватиму, то мені нічого не залишиться”, – подумав він. Так і склював всі зернятка сам. А коли ящик викидав, то кілька зерняток все ж випало на землю.
Знайшов ці зернятка Чірик, зібрав в пакетик акуратно і полетів до свого приятеля Чіка.
– Здрастуй, Чіку! Я сьогодні знайшов десять зерняток пшона. Давай їх поділимо порівну і склюємо.
– Не треба… Навіщо?.. – став відмахуватися крильцями Чік. – Ти знайшов – ти й їж!
– Але ж ми з тобою друзі, – сказав Чірик. – А друзі всі повинні ділитися. Хіба ж не так?
– Ти, мабуть, правий, – відповів Чік.
Йому стало дуже соромно. Адже він сам склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодної зернини. А зараз відмовитися від подарунка приятеля – це означає образити його. Взяв Чік п’ять зерняток і сказав:
– Спасибі тобі, Чірик! І за зернятка, і за урок… дружби…
-Як ви розумієте прислів'я?
Не май сто рублів, а май сто друзів.
Людина без друзів, що дерево без коріння.
-Сьогодні ми створимо «Сад друзів».
-Кожен з чарівного мішечка дістане портрет дівчинки або хлопчика, на якому написано ім'я однокласника. Необхідно розмалювати портрет так, щоб можливо було впізнати цю дитину. У кожної групи є дерево , на яке потрібно наклеїти портрет. Потім об 'єднаємо дерева та отримаємо «Сад друзів».
IV. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Микита(дитина тижня) розповідає про свого друга та показує колаж з фотографій.
Група учнів стають в рядочок. Почерзі одягають окуляри і говорять, що доброго бачать один в одного.
V. ПІДСУМОК РАНКОВОЇ ЗУСТРІЧІ
- Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, поводилися чемно. Дякую вам за роботу. Давайте заспіваємо пісню про дружбу.