Білопільська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Ранкова зустріч
«Дружба. Вчимося дружити»
Вчитель початкових класів: Рибачук Надія Іванівна
Тема: Дружба. Вчимося дружити.
Мета: сприяти створенню у класі дружнього середовища – простору, де цінують дружбу, товариськість і друзів; формувати правильне розуміння таких понять як «дружба», «друзі», допомогти усвідомити значення сили слова, поняття «друг», вчити дітей аналізувати ситуації, знаходити шляхи розв’язання проблем; з’ясувати в чому полягає справжня дружба; виховувати взаємоповагу, бажання мати справжніх друзів.
Хід ранкової зустрічі
«Доброго ранку, сонечку»
Діти стоять колом. Вони повторюють за вчителем слова та одночасно рухами показують, із чим або ким вони вітаються.
-Доброго ранку, сонечку
-Доброго ранку, хмаринки!
-Доброго ранку, пташки!
-Доброго ранку, дерева!
-Доброго ранку, земле!
-Доброго ранку, мені!
-Доброго ранку, тобі!
-Ми привіталися словами, а тепер будемо вітатися «руками».
Пальчикова гімнастика
Клас ділиться на дві підгрупи. Кожна підгрупа утворює коло, в якому діти вітаються різними способами (за вказівкою вчителя). Наприклад:
«по дорослому» (потисканням рук);
«як із приятелем» (плесканням долонею об долоню сусіда);
«мізинчиками».
Гра «Приємні побажання»
Усі учасники в колі, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
Гра «Чи хотів би ти дружити з такою дитиною?»
Учитель називає твердження, які стосуються поведінки в школі, а діти вирішують, чи хотіли б вони дружити з дитиною, яка поводиться таким чином. Якщо вони згодні мати такого друга, то піднімають руки догори та стають навшпиньки, а якщо ні, присідають. Наприклад:
Твій друг завжди тобі допомагає.
З ним цікаво бавитись на перервах.
Твій друг кричить голосніше за всіх у класі.
Твій друг є найсильнішою дитиною у класі
Твій друг любить порозмовляти на уроках.
Вправа «Мікрофон»
Вчитель пропонує дітям назвати свій улюблений мультфільм, в якому герої є справжніми друзями.
Поділ на підгрупи
Учитель заздалегідь вибирає керівників груп (лідерів, які будуть організовувати роботу підгруп протягом двох вправ). Дитина – лідер отримує 5–6 «пелюсток» одного кольору, які роздає однокласникам. Потім групи розходяться по своїх робочих місцях та отримують завдання.
Завдання «Складіть слова»
Кожна група отримує конверт, в якому лежить слово, розрізане на букви та склади. Коли група правильно складе слово, представник групи викладає його на середину кола. Наприклад:
(друг, товариш, усмішка, клас, учень)
Коли всі слова складені, вчитель може запитати дітей, яке спільне поняття об’єднує всі ці слова (Дружба).
Вивчення мирилки
Іноді так трапляється, що друзі сваряться. Але довго бути у сварці з другом важко. І щоб легше було помиритися, люди придумали мирилки. Одну з них ми сьогодні вивчимо напам’ять.
Мир миром,
Пироги з сиром.
Вареники в маслі.
Ми дружечки красні.
Діти повторюють за вчителем мирилку, а потім розбиваються на пари, сідають один навпроти одного і повторюють мирилку з рухами (плескання в долоні, як у дитячій грі «Ладки»).
Блок погоди. Заповнення календаря погоди.
Народний календар.
Тема тижня. Діти читають на дошці тему тижня «Дружба».
-Ми з вами вивчимо пісеньку про справжніх друзів та виготовимо подарунок своєму другові.