На мій погляд, чудова ідея для початку робочого дня. Ранкова зустріч «Філіжаночка чудового настрою» сприятиме покращенню взаємовідносин у колективі, активно розвиватиме комунікативні навички, вміння слухати і чути один одного. Бажаю успіхів!
МАЙСТЕР-КЛАС «РАНКОВА ЗУСТРІЧ»
«ФІЛІЖАНОЧКА ЧУДОВОГО НАСТРОЮ»
для учнів 5 - 6 класів
Заступник директора з виховної роботи
Нікольської гімназії «Софія»
з загальноосвітньою школою І ступеня №2
Нікольської районної ради Донецької області,
учитель української мови та літератури
Гордієнко Ольга Олександрівна
Мета.
Створити демократичне освітнє середовище, орієнтоване на дитину.
Моделювати й активно розвивати в дітей уміння та навички ефективного спілкування (вербального і невербального).
Сприяти розвиткові емпатії, активному слуханню однолітків.
Навчити співпрацювати, утримуватися від критики інших, поважати інших як особистостей.
Очікувані результати.
Обладнання та матеріали. Зображення великої однотонної (бажано теплих тонів) філіжанки, «чаїнки» (по кількості учнів класу), комп’ютер, мінус пісеньки «Не давайте суму жити», маркери.
Зміст майстер-класу.
І. Вправа «Вітання» (1,5 хв.)
У класі лунає музика (наприклад, «Не давайте суму жити» https://b-track.ru/track/детские-украинские-не-давайте-суму-жити-96904 ). Діти разом із учителем стають у коло обличчям один до одного і починають усі разом:
Він, ти, а також я! (промовляючи цей рядок, указують, роблячи рухи правою рукою)
Дружно за руки візьмемось, (промовляючи цей рядок,беруться за руки)
Один одному всміхнемось. (посміхаються один одному праворуч і ліворуч від себе)
Учитель: Хай проблеми нас оминають,
Учні разом: а щирі посмішки сяють!
Учитель починає, а учні підхоплюють: Я Ольга, Віка, Іван, Влад (кожен називає своє ім’я по колу)… - (разом) бажаю тобі чудового дня! (дружні оплески)
ІІ. Вправа «Обмін інформацією» (2,5 хв.)
Учитель: Любі, гімназисти! Дозвольте запросити вас на філіжаночку чудового настрою. (вчитель вказує на зображення філіжанки, діти стають півколом, обличчям до зображення і самого вчителя) Так заведено у нашого народу, що за філіжанкою чаю чи кави, частувальники насолоджуються спілкуванням один із одним, обмінюються інформацією. Тож, давайте і ми поспілкуємося: я буду питати, а ви мені жестами і мімікою відповідати.
Учитель: Сьогодні поговоримо з вами про котів. Чому? Уявіть собі, 1 березня відзначається Міжнародний день котів, тож не забудьте привітати вдома своїх пухнастиків.
Бесіда:
- Розкажіть про свого кота: як звати, що полюбляє, а що – ні, як потрапив до вашого дому.
- Чи вміє ваш кіт дружити?
- Як ви визначаєте настрій свого кота?
- Навіщо людям коти?
- Які прикмети, пов’язані з котами, вам відомі?
- Які фразеологізми, в яких згадуються коти, вам відомі?
- Якщо бажаєте, намалюйте або сфотографуйте свого улюбленця, і ми оформимо виставку в класі.
ІІІ. Вправа «Групові заняття» (5 хв.)
Вправа «Геть страхи і опасіння» (додатки 1, 2):
Учитель: Любі мої шестикласники. Що може завадити чудовому настрою протягом дня?
Відповіді учнів (наприклад: сварка, погана оцінка через недовчений матеріал, поганий настрій)
Учитель: Візьміть до рук чарівні «чаїнки» та напишіть на них маркерами свої страхи, опасіння щодо сьогоднішнього дня. (учні пишуть на «чаїнках» - різнокольорових кружечках із картону) А тепер сховаємо їх у філіжанці чудового настрою. Хай вони там полежать і не заважатимуть сьогодні нам. (учні опускають свої «чаїнки» у потаємну кишеню філіжанки на її зворотньому боці)
ІV. Вправа «Щоденні новини» (2 хв.)
Учитель:
Тож чудовий день нам слід починати,
А при цьому й пам’ятати.
Учень 1: Сьогодні 1 березня 2018 року. Четвер. Перший день весни.
Учень 3: Надворі холодно, тож слід ретельніше турбуватися про своє здоров’я.
Народні прикмети цього дня: Якщо 1 березня тепло і сонячно, значить, і вся весна буде такою. Якщо ж у цей день іде сніг, значить буде хороший врожай, якщо дме теплий вітер — чекайте дощове літо, а дме північний вітер, то літо буде холодним.
Учень 4: Нагадую: чергові у класі – Віка і Влад.
Відсутніх немає.
Учитель: Настрій - гарний! Вперед, за приємними враженнями, корисними знаннями, веселими пригодами!
Учні обнімаються дружно за плечі, а потім розходяться по робочих місцях.
Додаток 1.
Ескіз філіжанки.
Додаток 2.
Ескіз «чаїнок».
Посилання:
http://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/
https://b-track.ru/track/детские-украинские-не-давайте-суму-жити-96904