25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Сценарій виховної години: "Ми-громадяни України"

Про матеріал

Мета: Формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.

Перегляд файлу

Сценарій виховної години: "Ми-громадяни України"

 

Мета: Формування громадянина патріота України; виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.

Обладнання: Тексти Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.

                                           Епіграф:

                                            Цінність держави визначається цінністю їх громадян.

                                                                                  Дж. Міль.

                                           Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід

                                           надавати можливість виявляти свої права

                                           громадян і виконувати права громадян.

                                                                             Арістотель.

 

Хід заходу

 

   Вчитель:  Сьогодні ми з вами вперше зібрались, щоб пригадати, громадянами якої країни ми є. Думаю, що ви будете дуже уважні і в кінці уроку підсумуємо нашу розмову вікториною «Моя Україна». Найуважніший учень буде нагороджений медаллю «Всезнайко». Тема  виховної години носить урочисту назву: «Ми - громадяни України». Ми – це кожен з вас, це ваші батьки, хто живе в нашому селі, в Україні.

   Але чи всі, хто проживає на Україні, можуть назвати себе її громадянами? Звернімось до звичайної довідки і з'ясуймо, що громадянство є найпоширенішою формою відносин між особою і державою.

   Громадянин – це людина, яка має права, встановлені державою і виконує обов'язки  перед державою.    (запис на дошці)

   Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям «Батьківщина», «рідна земля». Народившись, людина стає громадянином. Кожен з вас має посвідчення про народження, а в ньому є запис : «Громадянин України». Такий же запис буде зроблено і паспорті, який кожен з вас отримає в 16 років.

   «Україна». Саме так називається країна, в якій ми живемо. А що ви знаєте про Україну?

   1-й учень: Україна – одна з найбільших Європейських держав. Її площа  = 604 тис. кв. км.   

   2-й учень: Чисельність населення становить близько 50 млн. чоловік.

   3-й учень: На території України проживає понад 110 національностей.

   4-й учень: Столиця України – Київ..

        (учні продовжують цю розповідь)

                  

     Рубрика «Цікава довідка»

                    (розповідь вчителя про цікаві дані із життя України )

   Вчитель: Хто з вас може сказати, що означає слово «Україна». Коли це слово з'явилось вперше?

   - Що ще відомо про історію України?

   (Слово Україна вперше з'явилось в У Київському літописі 1187р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много постонала» Деякі російські історики намагалися довести, що ця назва означала «окраїна». Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить від слова «край», «країна».

              

      Рубрика «Цікава довідка»

(вчитель доповнює розповідь історичними даними)

   Вчитель: Про нашу Батьківщину створено багато теплих поетичних рядків, давайте їх пригадаємо»

1-й учень:

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна.

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати, найрідніша.

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і в взимку найтепліша,

Наша отча сторона.

 

2-й учень:

Під рідним небом жайворон співа –

Я рад би знати тих пісень слова

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово: Україна.

 

3-й учень

На ріднім полі шепчуть колоски –

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихе слово: Україна.

 

4-й учень:

У рідні краю зелен гай шумить –

Я знати рад, про що він мріє-снить.

Я слухав, чув, як кожна деревина.

Шептала тихе слово: Україна.

 

5-й учень:

О, боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом Україна.

 

6-й учень:

Вишита колоссям і калиною,

 Вигойдана  співом солов'я,

Звешся величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

 

7-й учень:

Вишивала ніжністю суворою,

Муками і полум'надій.

Я читаю всю твою історію

На сорочці вишитій твої

 

8-й учень:

Непроста історія країни,

Нашої Вітчизни – України,

Нові вишивання її долі,

Паростки нового поки кволі.

 

9-й учень:

Україно, в паростках надій,

Із широкою, як степ, душею,

В думі сивій, волі молодій –

Переймаюсь долею твоєю.

 

   Вчитель: Т.Г. Шевченко писав у листі до чернігівського губернатора Гесе : «Мені здається, що якби моя Батьківщина була найбіднішою на землі, то й тоді вона б здавалася б кращою за Швейцарію і всі Італії. Ті, які бачили хоч раз нашу Батьківщину, кажуть, що бажали б жити і померти на її пречудових полях, що ж говорити нам, її дітям. Треба любити і  пишатись своєю прекрасною матір'ю».

   Справжня любов до Батьківщини – це не лише знання її історії, географії, мистецтва, вікових традицій і, безумовно, мови.

   На світі стільки різних мов,

   Як квітів у гаю,

   А рідна мова -  то любов,

   Отож люби свою!

   Люби її, бо твій народ

   За неї зводить бій

   Крізь барикади перешкод –

   За свій державний стрій.

   І ти, мій, друже, поможи,

   Учися і читай –

   І всім знайомим розкажи

   Про наш чудовий край.

   Якщо забув, то знов навчись

   Прекрасних рідних слів,

   Щоб відродились, як колись,

   І Київ наш, і Львів.

 

  З цими гарними словами до вас звертається українська поетеса Галини Черінь. Вона, живучи довгі роки далеко від рідної землі, зуміла зберегти як найвищу цінність – любов до рідного слова.

Вчитель:

   - А що ви знаєте про державні символи України ?

   - Розкажіть про державний прапор України.

   - Хто є автором слів і музики державного гімну України?

   - Опишіть герб нашої держави.

   - Назвіть символи нашої батьківщини рослинного і тваринного походження.

 

   Вчитель: 24 серпня 2016 року ми відсвяткували 25 річницю нашої незалежності, і так хочеться хоч на хвилину зазирнути у майбутнє. Як там буде?  А допоможе нам у цьому машина часу. Вона, на жаль. Не українського виробництва, а японського, але натисну вмикач і в майбутньому.

(виходить дитина у незвичайному вбранні)

   Вчитель: Ти хто?

   Незнайомка: Я? Я з майбутнього!

   Вчитель: Спрацювала техніка!

   Незнайомка: А що це у вас? О! Це те, що я шукала, Продайте!

   Вчитель: З нагоди нашого свята я  тобі її дарую.

   Незнайомка: Маде ін Япан … А… Японська!  Ні, дякую, я шукаю найкращу, українську.

   Вчитель: Яку?

   Незнайомка: Не дивуйтеся! У нас в майбутньому найкращою вважається техніка з позначкою «Виготовлено В Україні»»

   Вчитель: І купують?

   Незнайомка: Ще й як!

   Вчитель: За долари?

   Незнайомка: Які долари? У  нас в майбутньому найтвердіша валюта – українська гривня! За одну гривню на ринку  - 700 доларів дають!

   Вчитель: І вас ринок є?

   Незнайомка: Є ринок – все є!

   Вчитель: І у нас ніби ринок..

   Незнайомка: Не смішіть, те що у вас є базаром називається.

   Вчитель: І довго у нас ще той базар буде?

   Незнайомка: Та ще буде, поки ви все не перепродаєте тричі.. А коли вже не буде чого продавати – візьметесь до виробництва. Буде тоді у вас і економіка, і ринок, і зарплатня відповідна  до праці… Всього буде.. Але вибачте, мені пора….

                                                                     (виходить)

 

   Вчитель: Дійсно ми українці і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій країні гаразд. Проте, не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію, держава покладає на вас - маленьких громадян.

                 

  Гра «Передай мікрофон і продовж речення»

   - Громадянин – це…

   - Що бути справжнім громадянином потрібно…

   -  Я можу зробити……., що бути справжнім громадянином своєї держави.

   Так, від кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої  України. А любити її – це значить працювати в ім'я рідної землі.

   Не розчаровуйсь в Україні.

   Немає єдності у нас,

   То наша головна провина

   За весь неволі довгий час.

   Не розчаровуйсь в Україні,

   А розумій її печаль.

   Що робиш ти для неї нині -

   У себе спершу запитай.

   Не розчаровуйсь в Україні.

   Вона – свята, а грішні – ми.

   В її недолі часто винні

   Її ж бо дочки і сини.

   Не розчаровуйсь в Україні,

   Ідеї волі певним будь,

   Бо тільки той є справжнім сином,

   Хто вміє неньки біль збагнуть.

   Не розчаровуйсь в Україні,

   Вір, що мине важка пора,

   Розквітне пишний цвіт калини

   В садах достатку і добра.

   Народна мудрість говорить: «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».

   І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас  у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.

Вікторина.

 

   1. Від якого слова пішла назва «Україна»?

   2. Що є символами нашої Батьківщини?

   3. Хто автор музики і слів державного гімну?

   4. Коли Україна стала незалежною державою.

   5. Назвати здобутки українців, які принесли нам світову славу.

   6. Кого з українських козаків ви знаєте.

   7. Назвіть відомих українських поетів.

   8. Хто був першим президентом незалежної Української держави ?

   9. Хто є нинішнім президентом.?

  10. Які українські свята ви знаєте?

 

1