Ранкова зустріч «Літо. Зміни природи влітку»
Мета: розширити знання дітей про літо; формувати досвід взаємодії дитини з природою; показати красу літньої пори року; розказати про тривалість літніх канікул, цікаві заняття влітку; розглянути основні правила безпеки під час відпочинку; виховувати дбайливе ставлення та любов до природи.
Мета: розширити знання дітей про літо; формувати досвід взаємодії дитини з природою; показати красу літньої пори року; розказати про тривалість літніх канікул, цікаві заняття влітку; розглянути основні правила безпеки під час відпочинку; виховувати дбайливе ставлення та любов до природи.
1. Вітання. Гра «Подаруй посмішку»
Діти з учителем утворюють коло. Учитель бере сонечко і, передаючи його учневі, говорить з посмішкою комплімент. Діти продовжують.
Розучування віршика «Доброго ранку! Доброго дня!»
2. Обмін інформацією. «Як упізнати літо?»
— Діти, подивіться, хто сьогодні в нас у гостях! Ви впізнали цього героя? (Лисичка.) Правильно, це лисичка, яка на час канікул їде відпочивати до своєї бабусі. Як ви вважаєте, який час наближається, якщо Лисичка їде у відпустку? Підкаже вам загадка!
Теплий, довгий-довгий день,
Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос,
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває.
То ж коли це все буває? (Улітку.)
— Які відчуття, спогади викликає у вас літо?
— Як упізнати літо? (Діти розглядають малюнок.)
— Як ви вважаєте, чому літо називають «смачним»? Які літні «дарунки» вам подобаються?
— За що ви любите літо?
Гра «Я люблю літо, тому що...»
Діти по колу продовжують речення «Я люблю літо, тому що...».
(Улітку сонце яскраво світить і гріє спекотно; улітку день найдовший, а ніч коротка; дме теплий вітер; ідуть теплі дощі; на небі буває веселка; улітку можна кататися на велосипеді, засмагати і купатися.)
— Так, літо — дійсно прекрасна пора! Пропоную вам погратися. Якщо ви згодні з моїм твердженням, плескайте в долоні, якщо ні — тупайте ногами.
Гра «Мін-ман-мон»
Діти утворюють коло, одного гравця обирають початківцем. Він каже: «Мін» і вказує на одного з учасників, які сидять у колі. Гравець під назвою «Мін» тепер повинен указати на наступного гравця, сказати слово «Ман». Учасник під назвою «Ман» швидко вказує на наступного гравця і каже: «Мон». Гра триває доти, доки один з учасників не заплутається у словах і не скаже неправильне слово. Цей гравець залишає коло і стає суддею. Він заважає іншим гравцям зосередитись на правильних словах.
3. Групове заняття
· Робота в групах. Створення малюнка «Кольорове літо»
— Діти, якого кольору літо?
— Які кольори потрібно взяти, щоб зобразити літо?
— Кого можна зустріти влітку?
— Де можна відпочивати під час літніх канікул?
— Намалюйте літо.
Презентація роботи в групах.
Перегляд мультфільму «Літні та весняні місяці. Тітонька Сова»
· Гра «Буває — не буває». Лего – сигнальні знаки.
□ Улітку діти катаються на санчатах.
□ Улітку на деревах розпускаються бруньки.
□ Улітку діти ліплять сніговика.
□ Улітку діти пускають у струмках кораблики.
□ Улітку діти засмагають та купаються.
□ Улітку діти надягають легкий одяг.
□ Улітку діти майструють шпаківні.
□ Улітку на полях збирають урожай.
Улітку діти їдуть на море із батьками.
Улітку діти носять шарф.
Вправа «Крісло автора». «Квіточка»
— Уявіть себе красивою, тендітною квіточкою. Роскажіть про своє життя. (Ви ростете, тягнетеся до сонечка. Раптом повіяв вітерець, почав із вами гратися. Ви нахиляєтеся то в один бік, то в інший. Раптом почався дощик, ви підставляєте свої пелюсточки під прозорі краплинки, п’єте водичку. Дощик закінчився. Ви чуєте кроки. Це йде людина. Ви лякаєтеся, що вас можуть зірвати. Але людина вами помилувалася і пішла. Ви знову радієте сонечку.)
4. Теми для щоденника вражень. Запис слів зі стіни слів до щоденників вражень.
□ Я люблю літо за...
□ Улітку ми з сім’єю...
□ Моя улюблена літня розвага.