Матеріал розробки допоможе вчителю формувати у дитини усвідомлення значення природи в житті людини; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бажання працювати в колективі.
Ранкова зустріч « Моє довкілля»
(Четвертий тематичний тиждень НУШ « Моє довкілля»)
Мета: допомагати усвідомлювати значення природи в житті людини; розвивати спостережливість, увагу; виховувати бажання працювати в колективі.
Вчитель: Добрий день, діти! Сьогодні дорогою до школи ви, напевно, помічали щось особливе? Подумайте і пригадайте, що трапилось вам на вулиці?
(Діти формують відповідь)
Оберіть для себе явище природи, якому найбільш за все відповідає ваш настрій зараз. Це може бути хмаринка, листочок, кішечка, дощик, море, вітер, квітка, осінь тощо. Давайте привітаємось сьогодні за допомогою явищ природи.
Наприклад: Добрий день, я – Іринка, я сьогодні крапелька.
(Діти формують привітання)
Вчитель: Дякую! Ви обрали чудові явища природи! І навзаєм хочу привітатися з вами віршиком. Кожний рядок ви повторюйте за мною, домовились?
Довкілля дмухне нам повітрячком
(легкі помахи рук перед обличчям)
І ніжно посипле нас листячком.
(хвилеподібні рухи зверху вниз, присіли)
Довкілля збудує великий паркан,
(імітація напрямків цеглової кладки)
А за парканом собака Полкан.
(рухливі вушка собаки)
Весною довкілля
( глибокий вдих та видих)
Пахне бузком,
А взимку – морозцем та сніжком
(потирають плече, ніби гріються)
О.В.Морозова
Вчитель:
Діти, давайте зараз переконаємося в тому, що довкілля існує. Для цього треба провести експерименти.
1.Закрийте, будь ласка, очі і послухайте.
Я сиджу на березі річки. По річці пливе човник. А в човнику сидите ви.
Відкрийте очі. Я сиджу на березі річки?(ні) Ви в човнику?(ні) Отже очі допомагають нам бачити довкілля.
2.Ми на вулиці, тому добре чуємо звуки крапель дощу. Давайте закриємо вушка і прислухаємося. Чи чуємо ми цей звук? (ні) Отже вушка допомагають нам чути довкілля.
3.Закрийте носик. Ви відчуваєте запахи?(ні) Відкрийте носик, що відчуваємо? (запах осіннього листя, дощу). Отже, носик допомагає нам відчувати запах довкілля. Сподобались експерименти?!(так). Давайте продовжимо їх у шкільній їдальні.
(в їдальні можна провести експеримент з визначення смаку, температури їжі)
Вчитель:
Ми з вами говорили, що довкілля – це жива природа, не жива природа та
предмети рукотворної роботи людини. Для живої природи, діти, характерні такі дії – росте, живиться, дихає, народжує(ться), вмирає.
У вас в кишеньках лежать сюрпризи, дістаньте, будь ласка, їх.
(вранці кладемо в кишені верхнього одягу картки з зображенням ластівки, гойдалки, каменя)
Вчитель: Що зображено на ваших малюнках?
Діти:Ластівка
Вчитель: Це жива природа?(так).
Діти: Камінь
Вчитель: Це жива природа?(ні)
Діти: Гойдалка
Вчитель: Це жива природа чи не жива?(це предмет зроблений руками людини)
Вчитель: Пропоную гру! Сформуйте групи за предметами довкілля – жива природа(ластівки), не жива природа(камінь) та рукотворна робота людей (гойдалка)
(Діти утворюють групи)
Вчитель:
Послухайте умову гри, діти! Я називатиму предмети довкілля, а ви, якщо почуєте назву предметів своєї групи, реагуйте оплесками!
Квітка, Будинок, Цегла, Дерево, Автомобіль, Крейда, Лупа.
Рефлексія: На початку зустрічі ви обрали явище природи, якому відповідав ваш настрій. А яким явище природи ви відчуваєте себе тепер.
(Діти називають можливі зміни, або підтверджують обране явище природи)