Гімназія № 11
Місто Сєвєродонецьк
Луганська область
Ранкова зустріч
Осінь
Підготувала
вчитель початкових класів
Чистикова Світлана Анатоліївна
Ранкова зустріч
Тема: «Осінь».
Мета: поглибити знання дітей про ознаки пори року осені, познайомити учнів з назвами осінніх місяців; навчати висловлювати свою думку; створити хорошу дружню атмосферу. Сприяти відчуттю причетності кожної дитини до учнівського колективу.
Обладнання: конверти із завданнями для групової роботи, малюнки – смайлики, тенісний м’ячик, записи фонової музики, музичний ролик до пісні «Осінь золотава»
Хід зустрічі
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися на ранкову зустріч. Діти і вчитель стають у коло.
І.Організаційний момент
Вчитель:
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви - мені.
2. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день .
- Хто вибрав перший смайлик – поплескайте в долоні.
- Хто вибрав другий смайлик – потупайте ніжками.
- А хто вибрав третій смайлик поправте зачіску.
ІІ. Привітання
Щоб день цей був гарним у малечі ,
Вітання це буде до речі!
( Діти разом промовляють вітання)
Привітаймо Сонечко!
Здрастуй дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо дощик!
Лийся, мов з відра!
Привітаймо друзів!
Зичимо добра!
Вчитель: - Доброго ранку, діти! Доброго ранку, мої пізнайки!
- Як ви гадаєте, чому я так вас назвала?
(Відповіді дітей).
- Відгадайте загадку:
Жовте листячко летить,
Під ногами шелестить
Сонце вже не припікає
І коли це все буває? ( Восени)
Вчитель: - А чи подобається вам осінь?
Теплий осінній вітерець приніс до нас ось цей кленовий листочок – побажань. Висловіть свої побажання один одному.
( Діти передають листочок по колу, говорячи побажання)
- Сьогодні ми продовжимо розмову про осінь.
- З чим у вас асоціюється слово « осінь»?
- Які осінні місяці ви знаєте ?
Вчитель: Осінь щедра пора. Вона надіслала нам чарівний мішечок.
- Як ви гадаєте, що у ньому?
( Діти передають мішечок один одному, намагаючись вгадати, що ж там).
- Це лист від пані осені. Послухайте його.
( Лунає музика. Вчитель читає листа)
«Я старша дочка Сонця і тому останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи мене на землю, Сонце сказала : « Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити тебе. І я, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарую людям щедрі дарунки полів і садів, чарую всіх своїм осіннім золотом.»
- Що сказало Сонце, коли посилало Осінь на землю ?
- Чи виконала наказ Сонця Осінь ?
1. Гра з м’ячем “Скажи зі словом “осінній”
День – (осінній день)
Небо– (осіннє небо)
Врожаї– (осінні врожаї)
Погода – (осіння погода )
Квіти – (осінні квіти )
Місяці – (осінні місяці)
ІV. Групове завдання
1. Діти разом виконують пісню «Осінь золотава» ( караоке)
2. Об’єднання в групи . Виконання завдань.
І група: Створення колажу « Осіння галявина».
( В конверті малюнки об’єктів природи. Із них діти обирають лише ті, що мають відношення до весни)
ІІ група: Скласти прислів’я.
*Дощі, а за собою, іде, осінь,веде
(Осінь іде, а за собою дощі веде.)
*Віє, припікає, в осінній, сім, крутить, поливає, у нас, мутить,час, погод, крутить.
(В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає, поливає.)
*Ходить, та й, пташок, з раю, по краю, виганяє, жовтень.
(Жовтень ходить по краю та й виганяє пташок з раю.)
ІІІ група: Зібрати кошик «Що нам осінь принесла»
Учні вибирають малюнки овочів, фруктів, грибів та кладуть до кошика.
IIІ. Щоденні новини
Вправа «Синоптик»
- Діти, який день тижня сьогодні?(відповіді дітей)
-Який він по порядку?
- Який день був учора? Буде завтра?
- Діти, яка вчора була дата, число і місяць?
- Яке число сьогодні?
Так, сьогодні …….. (викладаю дату та рік ).
- Яке число буде завтра?
- Який місяць?
- Чому цей місяць так назвали? (відповіді учнів )
ІV. Обмін інформацією.
Планування роботи на день.
Вправа «Мережа вражень»
Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого . Розмотуючи нитку, діти діляться своїми враженнями від зустрічі.
- Малята! Нехай такими теплими і дружелюбними будуть ваші стосунки! Дякую за зустріч!