Тема: Наша люба школа
Завдання уроку:
Обладнання: Телевізор, відеозаписи пісень, плакати.
Поліфункціональний урок.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
Емоційне налаштування.
- Діти, до нас на урок завітали гості. Давайте привітаємося:
Доброго ранку, доброго дня,
Бажаємо всім вам здоров’я й добра.
ІІ. Визначення цілей та завдань уроку..
(Тема уроку надрукована на дошці).
Наша люба школа
- Діти, давайте прочитаємо тему нашого уроку.
- Про що ми будемо говорити на уроці?
- Отже, які завдання ми поставимо на урок?.
(Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про нашу школу і дізнаємось про те, що допоможе нам досягти успіхів у навчанні.)
- Діти, ви хочете бути успішними у навчанні?
- Тож до праці.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
1. Робота над загадкою.
- Розумниця підготувала нам загадку. Давайте послухаємо її та спробуємо розгадати.
- Що це за будинок? (школа)
- Які слова допомогли відгадати загадку?
- Розфарбуйте личко смайлика біля слова-відгадки.
- Діти, Розумниця любить свою школу, а ви свою любите?
- Чому ви любите школу?
- Дійсно так. Але у школі ми часто зустрічаємося з багатьма труднощами, нам доводиться вирішувати складні завдання.
- Діти, а хто з видатних людей є прикладом того, як долати труднощі? (Демосфен)
- Що ми знаємо про Демосфена?
- Завдяки чому Демосфен досягнув успіху?
2. Хвилинка Знайка.
- А зараз ми прочитаємо закінчення розповіді про Демосфена. Стежимо уважно за диктором, щоб дати відповідь на запитання:
Від чого залежить успіх?
- Від чого залежить успіх? ( Успіх залежить від наполегливості )
- А чи можемо ми ці слова взяти собі за правило?
- Давайте хором його повторимо.
- Ось саме це правило допоможе нам виконати завдання на сторінці Запам’ятайлика.
3. Вправа .
- Зараз на екрані з’являться слова, ми їх прочитаємо хором, ви намагайтесь запам’ятати якомога більше слів. Приготуйте очки-фотоапаратики, покліпайте ними. Увага на екран. Читаємо.
- А зараз, я буду читати слова з вправи 4, а ви зафарбуйте личка-смайлики поряд з тими словами, які запам’ятали з презентації.
- Хто прочитає слова, які відмітив у першому стовпчику?
- А ви уважно слухайте, чи не позначив він зайвих слів?
(Перевірка виконання вправи за презентацією)
Ми з вами, як Демосфен, подолали труднощі – виконали складну вправу, тому в нагороду отримуємо хвилинку-відпочинку.
4. Фізкультхвилинка «Пісня про Чарівника».
- Чи долав хлопчик у «Пісні про Чарівника» труднощі, щоб бути успішним? Чому?
- А ми з вами вчимося долати труднощі, щоб бути успішними і зараз виконаємо завдання на розвиток пам’яті.
5. Вправа «Намалюй побачене».
- Зараз на екрані ви побачите малюнок. Уважно розгляньте його. Зверніть увагу:
Що зображено?
Де розміщений малюнок?
Якого кольору?
З яких фігур складається?
Скільки їх?
- Приготуйте очки-фотоапаратики. Увага на екран.
- Відтворіть побачене. Хто бажає презентувати свою роботу?
- А зараз ми перевіримо, чи правильно ви відтворили побачене. Увага на екран.
- Хто задоволений тим, як виконав роботу?
6. Зарядка для очей.
7. Вправа «Приклади».
- Ми відпочили і готові подолати ще одну сходинку до успіху у навчанні.
- Зараз на екрані ви побачите приклади. Уважно подивіться і запам’ятайте:
Які знаки дій були у прикладах?
Чи було число, яке повторювалося?
Увага на екран.
1) – Які математичні дії були у прикладах?
2) – Які приклади були на додавання?
Поставимо знак «+»
3) - Які приклади були на віднімання?
Поставимо знак «-»
4) – Чи було число, яке повторювалось?
- Яке?
5) – На якому місці воно стояло у прикладах?
- Хто запише?
- Що нам ще залишилося запам’ятати?
- Увага на екран. Запам’ятовуємо.
- Напишіть самостійно число, якого не вистачає у кожному прикладі та обчисліть всі приклади.
- Давайте перевіримо нашу роботу за презентацією.
- Хто записав правильно всі приклади?
- Хто не справився з завданням, не хвилюйтесь ми будемо наполегливо працювати і навчимося долати і ці труднощі.
8. Фізкультхвилинка. Релакс.
9. Повторення правила відмінника.
- Ми вже виконали багато завдань, щоб бути успішними у навчанні. Зараз на сторінці Читайлика ми прочитаємо ще одне важливе правило, як стати успішним учнем.
Приготуйтесь до стеження.
Хто прочитає нам це правило?
Хто відтворить з пам’яті?
10. Вправа на визначення швидкості читання.
- Перевіримо, чи можете ви швидко читати текст?
- Відкриємо с. 22 - закінчення «Казки про стійкого олов’яного солдатика».
- Будемо читати напівголосно швидко. Приготували пальчики - почали. Стоп - зробіть відмітку червоним олівцем.
1) А зараз поставте пальчик на 1-ше речення, ми прочитаємо його всі разом повільно, як стара мудра черепаха.
2) Продовжать читати хлопці вже швидше, як молода сорока, а дівчата стежать.
3) А 3-тє речення дівчата прочитають - якнайшвидше, як досвідчена сорока, хлопці стежать.
- А тепер прочитаємо ще раз за 1хв. Приготуйте пальчики – читаємо.
- Зробіть відмітку зеленим олівцем. Хто хоче озвучити свій результат?
- Підніміть руку, хто прочитав цей раз швидше. А як ви думаєте, чому результат збільшився?
Повертаємося на сторінку 17.
- Скажіть, будь ласка, а як солдатик потрапив у кімнату?
- Хто знає відповідь на це запитання підніміть руку.
- Ось бачите, як мало дітей знають відповідь на запитання. А знаєте чому? Тому що потрібно читати не лише швидко, а й уважно, розуміючи прочитане.
- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про увагу?
- А що таке довільна увага?
11. Вправа «Повітряні кульки».
- Зараз ми дізнаємось, хто може управляти довільною увагою та підготуємося до читання, а мавпочці допоможемо спуститися на повітряній кульці.
1) Познайомимось із словами, поставили пальчик – читаємо «луною»;
2) Допоможемо мавпочці спуститися разом з нами.
- Чи всім вистачило повітря?
3) – А хто сам спробує спустити мавпочку?
- Хто запам’ятав слова і відтворить з пам’яті?
- Ми підготувались до читання.
12. Вправа «Сорока і черепаха».
Зараз ми виконаємо вправу «Сорока і черепаха» і дізнаємося, як людина може управляти довільною увагою.
- Будьте уважними, щоб запам’ятати «чарівну формулу»
1) Приготуйте пальчики для стеження, прочитаємо хором повільно, як повзе черепаха.
2) Хто прочитає як молода сорока?
3) Читає як досвідчена сорока 1 учень.
- Хто читав уважно і запам’ятав «чарівну формулу» підніміть руку? Давайте повторимо разом:
«Я дуже уважний, мені дуже цікаво читати»
- Хто відтворить з пам’яті?
- Ви чудово працювали, а тепер нас чекає ваша улюблена ігрова сторінка.
13. Вправа «Ребуси».
- Подобається вам розгадувати ребуси?
- Що таке ребус?
- Давайте розглянемо 1-ий ребус.
Яке слово утворилося? Поясніть. Запишемо друкованими літерами.
Робота над 2-им ребусом.
Перевірка.
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
- Над якою темою ми працювали?
- Чи зуміли ми подолати труднощі, які зустрічались нам на уроці? Чому?
- Ми живемо у прекрасній країні - Україна.
- Які люди потрібні нашій країні для того, щоб вона розвивалася, процвітала?
- Нашій країні потрібні добрі, розумні, успішні люди, які вміють долати труднощі. І я вірю, що саме такими людьми станете в майбутньому ви.
- Давайте завершимо наш урок піснею «Моя Україна».
1