Тема тижня «Зима»
День 1.
Тема. Прихід зими.
Мета: поглибити знання дітей про ознаки пори року зими, познайомити учнів з назвами зимових місяців; навчати висловлювати свою думку; створити хорошу дружню атмосферу.
Обладнання: ілюстрації із зображенням зими, сніжинки, олівці.
Хід зустрічі
І.Привітання.
- Доброго дня, вам, любі малята,
Хлопчики милі мої і дівчата.
Щирою посмішкою всіх вас я вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
За руки один одного візьмем –
І дружно привітаємось.
Учні(разом). Добрий день!
На килимку лежить велика сніжинка. Кожна дитина у руці тримає маленьку сніжинку(різної форми). Вітаючись, діти по черзі кладуть сніжинки в напрямку тих, до кого звернене привітання.
ІІ. Обмін інформацією.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі я з дітьми всіма
Здогадались?Я….(зима)
Вчитель. Сьогодні ми поговоримо про зиму
Вчитель. Ось і пришла дивна, холодна і чарівна зима. Вкрила землю снігами, дерева ініями, скувала річки. На землю прийшла казка! Дуже гарно в таку пору року!
Подивіться на ось ці чарівні картини зими. (Перегляд ілюстрацій.)
Вправа «Сніжинка»
Кожен з вас, отримавши сніжинку, має назвати певну ознаку зими. На мить заплющіть оченята і згадайте ознаку зими. Розпочинаю гру я.
Взимку дмуть холодні …вітри
Усе вкрито білим …снігом.
Річка …замерзла.
Люди одягаються …тепло.
Деякі тварини лягли… в сплячку.
Люди опалюють свої … будинки.
Говорить той,кому передають сніжинку
III. Групове заняття
- Діти,коли ми говоримо про зиму, які асоціації у вас виникають,що перше вам спадає на думку?
Лижі Санчата Сніговик Ковзани
Завірюха Зима Бурулька
Сніг Мороз Вітер Крига
2. Галерея творчості
Кожен з вас по своєму уявляє зиму. Давайте завітаємо в галерею творчості
та намалюємо, як ми уявляємо зиму.
3. Вікторина «Зимові загадки»
Пропоную відгадати загадки.
• Захопився майстер ділом, —
Все фарбує тільки білим.
Що ж лишається робити?
Фарби іншої нема. Відгадали, любі діти,
Хто малює так?.. (Зима).
• Що це? Що це? — всі кричать, —
Білі мухи он летять! (Сніг)
• На зимові віти
Сіли білі квіти. (Іній)
• Рукавом махнув —
Дерева нагнув (Вітер)
• Хто малюнок на вікні
Уночі з робив мені? (Мороз)
• Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає (Сонце)
• Кручу, гуркочу,
Знати нікого не хочу. (Хурделиця)
• Росте вона зимою
Донизу головою
Тоненькою,
Прозорою,
Біло-голубою (Бурулька)
4. Практична робота в групах
Учитель ділить дітей на групи: грудень, січень, лютий. Кожна група отримує малюнки – пейзажі із різними порами року. Серед поданих ілюстрацій дітям треба вибрати картини зими та обов’язково пояснити свій вибір.
ІV. Щоденні новини.
1.Заповнення календаря природи.
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
2. Знайомство з планом на день