Ранкова зустріч «Таємничий незбагненний космос»
Мета: дати дітям елементарні уявлення про космос; ознайомити з поняттями «космос», «Всесвіт», «Сонячна система», «зірка», «планета»; уточнити та закріпити знання про видимі в темну пору доби космічні тіла, підтримувати цікавість до зірок і Місяця; підвести до розуміння унікальності нашої планети, адже тільки на ній є життя; розвивати бажання спостерігати за зоряним небом, бачити в ньому незвичайне, привабливе, дивовижне; виховувати любов до природи, бажання милуватися зоряним небосхилом, виявляти щире захоплення його красою..
Хід ранкової зустрічі:
Вітання. Колективне вивчення віршика. Розвиток пам яті.
1. В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)
Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)
Не лякайся, той, хто зліва. (торкнутися плеча сусіда зліва)
Не лякайся, той, хто справа.(торкнутися плеча сусіда справа)
Ми – одна сім’я. (розвести
Щоденні новини
Що таке космос
Слово "космос" з грецької перекладається як "порядок", "устрій", "впорядкованість". У стародавні часи так називали світобудову – тобто йшлося про Лад на противагу Хаосу. Зараз космос – це все, що існує за межею земної атмосфери. Таке поняття космічного простору припускає його нескінченність.
Учені умовно поділяють Всесвіт на кілька частин. Отож, космос є
далекий (міжзоряний простір; міжгалактичний простір)
близький (навколоземний космічний простір; міжпланетний простір)
Існувала така легенда:
Легенда українців про зоряний Віз.
Якось давно трапилася велика посуха. Вода повисихала не лише в річках та озерах, а й у колодязях. Одна вдова захворіла без води. Тоді дочка, щоб урятувати матір взяла глечик і пішла шукати воду. Знайшла десь, набрала та й несе додому. Аж тут назустріч один спраглий чоловік, що помирав без води, а за ним другий, третій ... сьомий. Усіх напоїла дівчина, усіх урятувала, тільки води в глечику залишилося на дні. Сіла дівчина відпочити. Як ось біжить собака — та й перекинув посудину. Вилетіло звідти сім великих зірок і одна маленька, поставали вони на небі в пам'ять про щиру дівчину та врятованих нею душ — сім людських і собачу. Назвали те сузір'я Віз. А Бог послав на ту країну дощ. Так українці пояснювали форму сузір'їв на небі, прославляли милосердя й доброту.
. Групове заняття
· Гра «Космічний корабель»
Учасники утворюють пари. Кожна пара — це космічний корабель. Шикуються одне за одним. Перша дитина в парі — «корабель», друга — «пілот» корабля. «Пілот» кладе руки на плечі «корабля». «Корабель» заплющує очі й витягує руки вперед — це «пристрій для стикування» з іншим «кораблем». Завдання «пілота»: мовчки керувати «кораблем» («важелі керування» — плечі партнера) й здійснити «стикування» з іншим «кораблем». Завдання «корабля»: намагатися цілком підкоритися «пілотові»
2 Гра: « Що змінилося?» ( хлопчики сидять на стільцях, одна дівчинка уважно дивиться, потім відвертається, а хлопці міняються місцями, або щось змінюють з одягу. Дівчинці потрібно вгадати, що змінилося)
Вправа «Крісло автора». Автор уявляє себе космонавтом та розповідає класові що він бачить у космосі.
Конкурс на кращий малюнок зоряного неба.
Рефлексія
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf