Тема: Вірш. Рима «Дивна звичка» (А. Костецький)
Мета:
Обладнання: підручник, робочий зошит, термометр настрою, зображення Незнайка, портрет А. Костецького, ноутбук.
Хід уроку:
І. Організація класу
Емоційне налаштування на роботу
«Термометр»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Щоденні 5. Слухання.
https://www.youtube.com/watch?v=-D8EveM3nS0
- Що нового ви дізналися?
- То, що ж таке рима?
- Коли поети пишуть вірші, вони добирають слова, у яких співзвучні закінчення. Такі слова розміщують наприкінці рядка. Це і є рима.
Робота з підручником (с.49) Щоденні 5. Робота зі словами
- Прочитайте рядки віршів.
- Знайдіть останнє слово рядка.
- На що ви звертаєте увагу «дописуючи» вірш? Чому?
V. Вивчення нового матеріалу
- Сьогодні ми познайомимося із творчістю Анатолія Костецького, та прочитаємо один із його віршів.
- Анатолій Костецький — відомий український письменник. Народився 6 грудня 1948 року в Києві у родині вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важким: класний керівник — тато. Нормальні діти відпочивали після школи, а мене вчили і в школі, і вдома...» Після закінчення середньої школи навчався в технікумі радіоелектроники, згодом закінчив факультет кібернетики Київського університету ім. Т. Г. Шевченка.
Перші його твори – збірка віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде», за якою вийшло друком ще багато поезій, казок, оповідань і повістей. За повість «Мінімакс — кишеньковий дракон» письменникові було присуджено премію імені Миколи Трублаїні (1986). Крім написання власних книжок, А. Костецький багато перекладав з англійської, німецької та кількох слов’янських мов.
У 80-х роках А. Костецький викладав у Національному університеті ім. Т. Шевченка.
Робота з підручником (с.50)
«Передбачення»
Щоденні 5. Слухання
Щоденні 5. Читання для себе.
Щоденні 5. Читання з другом.
Театралізація
Аналіз прочитаного
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=pcLMi59Pqhw
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті. Щоденні 5. Письмо для себе
Гра «Незнайко»
В черевики гарні... (взувся).
І без тата, і без... (мами)
Прогулявся між корчами.
Срібна рибка пропливала,
Вона рака не... (впізнала).
Рак розсердився, роззувся
І додому... (повернувся).
V. Підсумок.
1. Рефлексія. Вправа «Продовж речення»