Вірш. Рима «Дивна звичка» (А. Костецький)

Про матеріал
Мета: • Формування предметних компетентностей: o читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, розповідає про прочитане, відповідає на питання, словесно моделює свою поведінку, пояснює зв’язок тексту з власним досвідом; o взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються, редагує речення; o театралізуємо: використовує голос, міміку, щоб передати емоції, імпровізує з інтонацією.
Перегляд файлу

Тема: Вірш. Рима «Дивна звичка» (А. Костецький) 

Мета:

  •  Формування предметних компетентностей:
  • читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, розповідає про прочитане, відповідає на питання, словесно моделює свою поведінку, пояснює зв’язок тексту з власним досвідом;
  • взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються, редагує речення;
  • театралізуємо: використовує голос, міміку, щоб передати емоції, імпровізує з інтонацією.

 

  • Формування ключових компетентностей:
  • вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, любов до читання
  • Інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади
  • навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання , навчання працювати самостійно і в парі.

 

Обладнання: підручник, робочий зошит, термометр настрою, зображення Незнайка, портрет А. Костецького, ноутбук.

Хід уроку:

І. Організація класу

 Емоційне  налаштування на роботу

«Термометр»

  • На партах у вас лежать термометри.
  •  Поставите крапку на термометрі відповідно до тієї температури, на скільки ви відчуваєте готовими себе до уроку. Чим вищий градус – тим впевненіше ви себе почуваєте.

Картинки по запросу термометр настрою

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, до нас сьогодні завітав Незнайко.
  • Хто це такий?
  • На нього образилися його друзі. Він складав про них вірші, і їм вони не сподобалися.
  • Як ви думаєте чому?
  • Так, тому що вони були образливі.
  • Давайте сьогодні ми навчимо Незнайка складати вірші правильно, не образливі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • А чим відрізняється текст від вірша?
  • А чи знаєте ви як правильно підбирати риму?

Щоденні 5. Слухання.

  • А про це ви зараз дізнаєтеся послухавши відео. 

https://www.youtube.com/watch?v=-D8EveM3nS0

- Що нового ви дізналися?

- То, що ж таке рима?

- Коли поети пишуть вірші, вони добирають слова, у яких співзвучні закінчення. Такі слова розміщують наприкінці рядка. Це і є рима. 

Робота з підручником (с.49) Щоденні 5. Робота зі словами

- Прочитайте рядки віршів.

- Знайдіть останнє слово рядка.

- На що ви звертаєте увагу «дописуючи» вірш? Чому?

V. Вивчення нового матеріалу

- Сьогодні ми познайомимося із творчістю Анатолія Костецького, та прочитаємо один із його віршів.

        -  Анатолій Костецький — відомий український письменник. Народився 6 грудня 1948 року в Києві у родині вчителів. Про своє дитинство розповідає з гумором: «Дитинство було важким: класний керівник — тато. Нормальні діти відпочивали після школи, а мене вчили і в школі, і вдома...» Після закінчення середньої школи навчався в технікумі радіоелектроники, згодом закінчив факультет кібернетики Київського університету ім. Т. Г. Шевченка.

                    Перші його твори – збірка  віршів для дітей «Джміль про сонечко гуде», за якою вийшло друком ще багато поезій, казок, оповідань і повістей. За повість «Мінімакс — кишеньковий дракон» письменникові було присуджено премію імені Миколи Трублаїні (1986). Крім написання власних книжок, А. Костецький багато перекладав з англійської, німецької та кількох слов’янських мов.

                  У 80-х роках А. Костецький викладав у Національному університеті ім. Т. Шевченка.

Робота з підручником (с.50)

«Передбачення»

  • Прочитайте заголовок вірша.
  • Погляньте на малюнок, як ви думаєте про що буде вірш?

Щоденні 5. Слухання

  • Послухайте вірш.
  • https://www.youtube.com/watch?v=9jAObrTjQ1o
  • Що понад усе любить робити хлопчик?
  • Ким він мріє стати?
  • Яка головна думка вірша?

Щоденні 5. Читання для себе.

  • Прочитайте вірш самостійно, пошепки.

Щоденні 5. Читання з другом.

  • Прочитайте в парі.

Театралізація

  • Давайте розіграємо цей вірш у ролях.

Аналіз прочитаного

  • Чому звичка хлопчика здавалася всім дивною?
  • Який висновок в кінці вірша зробив хлопчик?

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=pcLMi59Pqhw

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота в зошиті. Щоденні 5. Письмо для себе

  • Випишіть  з вірша слова зі знаком м’якшення.
  • Поділіть їх для переносу.

Гра «Незнайко»

  • Давайте разом з Незнайком доповнимо вірш римами.
  •    Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні... (взувся).

     І без тата, і без... (мами)

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не... (впізнала).

Рак розсердився, роззувся

І додому... (повернувся).

  • Молодці!

V. Підсумок.

1. Рефлексія. Вправа «Продовж речення»

  •                           Сьогодні я дізнався…
  •                           Було цікаво…
  •                           Було складно…
  •                           Я зрозумів, що…
  •                           Тепер я зможу…
  •                           Я навчився…
  •                           У мене вийшло 
  •                           Я зміг

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Заточна Любов
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку