Ранкова зустріч «Друзі – справжнє багатство»
Мета. Формувати уяву про поняття «дружба», цінувати дружбу, допомогти з’ясувати якості, які сприяють дружнім стосункам, виховувати ці якості. Розвивати навички самостійної, парної та групової роботи. Розвивати творчу уяву учнів, пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, узагальнювати та висловлювати свої думки. Розвивати навички спілкування з однолітками. Виховувати товариські стосунки.
Хід зустрічі:
Вітання. Розучування вірша «Про дружбу» усім класом колективно.
Якщо себе людина поважає,
То інших скривдити не зможе.
Якщо у серці люті, зла не має,
Тоді веде себе красиво й гоже.
То ж до культури ти себе привчи.
Учися гарно в колективі жити.
Хай щось не так — ніколи не кричи,
Не лайся і не бийся, вчись дружити.
Звучить пісня про дружбу.
Гра «Чарівний клубок».
Діти стають у коло. Учитель дає комусь із них клубок з нитками. Той бере нитку за край і передає клубок другові (подрузі), який у свою чергу, тримаючись за нитку, передає клубок іншій дитині і т.д.
Учитель. Діти, подивіться на це мереживо. Воно показує нам, як ми пов’язані в класі один з одним. Воно символізує дружбу між учнями нашого класу. А тепер торкніться ниточок. Відчуваєте, які вони на дотик?
Діти. Вони м’які, ніжні, від них іде тепло.
Учитель. Так. Саме такими є стосунки між друзями: теплі, ніжні.
Щоденні новини. Що таке дружба?
Дружба – це одне з найважливіших почуттів людини. Значимість дружби дуже цінна і висока. Адже серед багатьох людей дуже складно знайти людину, яка розділить ваш світогляд, зрозуміє вас у важку хвилину і розділить з вами переживання, горе, радість і щастя, буде зберігати всі ваші секрети і залишиться вірним.
Кажуть, що дружба, це коли в людях живе одна душа. Один потрібен кожному, незважаючи на вік та уподобання. У кожному віці дружба має свої цінності.
Повчальна притча про дружбу для дітей. Коротка історія про злом хлопчика і його батька розповість Тобі, як важливо стримувати гнів і не ображати друзів.
Жив-був хлопчик з жахливим характером. Його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав забивати по цвяху в садову огорожу щоразу, коли він буде втрачати терпіння і з кимсь сваритися. У перший день хлопчик забив 37 цвяхів. Протягом наступних тижнів він намагався стримуватися, і кількість забитих цвяхів зменшувалася з кожним днем. Виявилося, що стримуватися легше, ніж забивати цвяхи ...
Нарешті настав день, коли хлопчик не забив в огорожу жодного цвяха. Тоді він пішов до свого батька і сказав про це. І батько сказав йому витягати по одному цвяху з огорожі за кожен день, в який він не втратить терпіння.
Дні йшли за днями, і, нарешті, хлопчик зміг сказати батькові, що він витягнув з огорожі всі цвяхи. Батько привів сина до огорожі і сказав:
Син мій, ти добре поводився, але подивися на ці діри в огорожі. Вона більше ніколи не буде такою, як раніше. Коли ти з кимось сваришся і говориш речі, які можуть зробити боляче, ти завдаєш співрозмовнику рану на зразок цієї. Ти можеш встромити в людину ніж, а потім його витягти, але рана все одно залишиться.
Неважливо, скільки разів ти будеш просити прощення, рана залишиться. Душевна рана приносить стільки ж болю, скільки тілесна. Друзі - це рідкісні коштовності, вони приносять тобі посмішку і радість. Вони готові вислухати тебе, коли тобі це потрібно, вони підтримують тебе і відкривають тобі своє серце. Намагайся не поранити їх ...
Гра «П’ятий зайвий» Робота в групах або командах.
Учитель. Кожна команда отримала картку, на якій є 5 казкових героїв. Знайдіть зайвого казкового героя та відгадайте до якої казки належить решта героїв.
Що між ними спільного?
Учні. Саме дружба допомогла їм досягти мети.
Робота в малих групах. Обговорення життєвих ситуацій.
Учитель. У злагоді і мирі ми повинні жити у шкільній учнівській сім’ї. Давайте згадаємо, чи завжди у нас все добре, чи вмієте ви дружити? Адже і у нас трапляється, що хтось когось штовхне, скаже образливе слово.
Кожна група отримує аркуш із завданням: прочитати життєву ситуацію, обговорити її в групі та відповісти на запитання.
І група. Дружили дві подружки – Оксанка і Іринка. Якось Іринка роздивлялась книжку, яку їй подарували на свято. Оксанка підійшла і вихопила з рук Іринки книгу, щоб і собі подивитись.
Чи правильно Оксанка вчинила? Що зробили б ви?
ІІ група. Сергійко був дуже веселим і кмітливим хлопчиком. Одного разу він побачив, як його товариш, однокласник Мишко, під час перерви впав у шкільному коридорі. Сергійко голосно розсміявся і сказав «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь уважно подивився на товариша і, не сказавши ні слова, пішов геть.
Чому Мишко пішов геть? Як хлопцям помиритися?
ІІІ група. Олег і Сашко – друзі. Хлопці все роблять разом. Коли Олег захворів, Сашко теж захворів, щоб довести, що він – справжній друг. Коли Сашко пішов замість школи в кіно, то Олег також тоді був разом з ним. А коли вони принесли в клас кішку і вчитель запитав хто це зробив, Олег сказав, що Сашко, а Сашко – що це зробив Олег.
Чи були вони справжніми друзями? Доведіть свою думку.
IV група. Оленка і Маринка подружились іще в першому класі. Всі в класі знали, що вони «подруги – не розлий вода». Та в четвертому класі Маринка почала дружити ще з однією однокласницею, Світланкою. Оленка почала ображатись на Маринку за те, що вона їй приділяє менше уваги.
Чи права Оленка? Що б ви вчинили на місці Маринки?
V. Рефлексія.
Список літератури та використаних джерел:
http://drabiv-gimnazy.at.ua/doki/3metodichni_rekomendaciji_dlja_vchiteliv_1-kh_klas.pdf