РАНКОВА ЗУСТРІЧ
Тиждень 24: «Час / Як керувати часом?»
Очікувані результати: збагатити знання учнів про одиниці вимірювання часу – година, рік, місяць, тиждень, доба, пора року; значення слова «пунктуальність»; деякі фактори/пристрої, які можуть перешкодити людині бути пунктуальною; закріпити вміння користуватися календарем для вирішення повсякденних проблем, визначати час; складати власний план дня; висловлювати власну думку та обґрунтовувати її; співпрацювати в парі, групі, самостійно.
Обладнання: годинник, ілюстрації, цеглинки LEGO, мовний матеріал, щоденник вражень.
1. Вітання
Учитель просить дітей стати в коло відповідно до їхніх днів народження. На початку кола стають діти, які народилися в січні, лютому, березні і т.д., для того, щоб дітям було не складно утворити коло, можна покласти картку з написом першого місяця "січень", а у кінці — картку "грудень".
Вправа “Побажання.”
Вчитель тримає в руках будильник і каже:
Наприклад: Олю, привіт! Я дуже рада тебе бачити. Бажаю тобі веселого настрою на цілий день і т.д.
2. Щоденні новини
- Діти, який день тижня сьогодні?(Відповіді дітей)
- Який він за рахунком?
Сьогодні четвер.
Сьогодні 5 березня 2021 року.
Погода сонячна і прохолодна.
Сьогодні ми будемо шукати відповідь на питання «Навіщо нам потрібно бути пунктуальними?»
3. Групове заняття.
Годинник, завжди допомагає мені. Він показує час, допомагає мені не запізнюватися, бути пунктуальною людиною.
Тест «Чи пунктуальна ви людина?» з цеглинками LEGO
Вчитель зачитує запитання а діти піднімають цеглинку зеленого кольору, якщо відповідь «Так» і червоного кольору, якщо відповідь «Ні». Якщо діти найчастіше підіймали зелену цеглинку – вони пунктуальні і відповідальні.
1. Я завжди намагаюся приходити вчасно.
2. Мене дуже дратують люди, які обіцяють і не виконують своїх обіцянок.
3. Мені подобається, коли мене чекають і на мене розраховують.
4. На будь-яке запізнення можна придумати виправдання.
5. Якщо я щось роблю, то роблю це вчасно і дуже якісно.
6. Якщо я спізнююся, то обов’язково попереджаю про це людей, які будуть мене чекати.
7. Я ненавиджу вставати рано, навіть якщо це необхідно.
8. Якщо мене запросили в гості, але у мене багато роботи, я просто не прийду.
Дослідницька робота в групах.
Дидактична вправа «Що станеться, коли…»
Кожна група дітей отримує конверт у якому є картка з описом життєвої ситуації. Дітям потрібно відтворити описане та запропонувати свій власний спосіб вирішення проблемної ситуації.
- І група - Тебе запросили на День народження на 12 годину дня. Але ти не встигаєш.
- ІІ група - Ти прийшов до театру, коли вистава вже розпочалася.
- ІІІ група - Ти запросив у гості друга, який спізнився на 2 години.
Дидактична гра «Як усе встигати?»
Життя кожної людини буде гармонійним і наповненим, якщо приділяти достатньо уваги кожній сфері діяльності. Якщо ви не будете займатися спортом, гуляти на свіжому повітрі, то погано почуватиметеся. Якщо приділяти забагато часу навчанню, то його не залишиться на ігри та спілкування. Якщо ж навпаки грати в ігри, багато відпочивати, ви не зможете гарно вчитися. І так в усьому.
4. Обмін інформацією
Інтерактивна вправа «Крісло автора»
• Запропонуйте учням сісти в авторське крісло й розповісти, як потрібно керувати власним часом, щоб бути пунктуальним і всі заплановані події можна було реалізувати.
• Узагальніть відповіді дітей.
5. Щоденник вражень
Діти заповнюють свої щоденники вражень вибираючи тему на власний вибір.
Теми для щоденника вражень:
- «Пунктуальним потрібно бути, тому що…».
- Кожного дня я обов'язково маю встигнути…
- Якщо я сьогодні не встигну зробити…
- На завтра можна відкласти…