Українська мова, 1-Б клас, 20.02.2020
Вчитель: Кузьменко А.В.
Тема. Закріплення зорово-рухового образу писемних літер, удосконалення умінь поєднувати букви, писати з ними слова. Списування речення з друкованого шрифту.
Мета: формування предметних компетентностей: закріпити написання вивчених букв, складів, слів із ними, з’єднання із вивченими буквами; встановлювати відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами; вдосконалювати навички звукового аналізу слів, формувати вміння списувати з друкованого речення; розвивати мовлення, фонематичний слух, увагу, пам’ять дітей; збагачувати словник дітей; Формування ключових компетентностей: комунікативної: формування культури усного та писемного мовлення, як засобу вільного спілкування та самовираження; уміння дотримуватись правил поведінки під час роботи в парі, в групі; готовність до публічного словесного представлення результату; вміння вчитися: формування навичок готовності самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом; соціальної: виховувати охайність, старанність, наполегливість; здоров’язберігаючої: виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я; соціальної: виховувати охайність та старанність при письмі, інтерес до природи.
Обладнання: плакат «Пиши правильно», малюнок дівчини Килинки, картки-намистини із завданнями, LEGO, дидактичний матеріал, презентація.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок учнів
Форма уроку: урок-подорож
Хід уроку
Всі за парти ми сідаємо,
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати.
- Як поводимось на уроці?
- Які правила беремо на урок?
Мотивація навчальної діяльності
Поможіть же мені діти,
Я не знаю, що робити:
Бо намисто загубилось,
Намистинки розкотились...
Прошу вас їх пошукати –
Всі завдання розгадати.
молодець! Читаємо завдання, вони нам по силі? Лише потрібно взяти увагу і старання.
Повторення гігієнічних правил письма:
Коли хмарка налетіла,
Вона слізки проронила,
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм!
Ось скільки назбирали,
На ниточку нанизали!
Відновіть букви, на які потрапили краплинки дощу.
На слайді написані вивчені рукописні літери. Учні дописують букву, називають її.
Гра «Розклади калину у супермаркеті».
Ситуація: треба розкласти калину (літери) з візків . Спочатку треба «викласти» рядкові літери з обох возиків, а потім — великі.
Вправа для очей.
Йо, ша, шу, же, уж, ай, ол.
- Метод «Біном фантазії». Назвіть слова, в яких є такий склад?
6.Фізкультхвилинка
7. Намистина «Ягідки калини»
Легенда про калину
В одному селі дуже гарна дівчина. Помітив її якось воєвода, вирішив продати, щоб мати великі гроші. Але дівчина була дуже швидкою, і була б утекла, якби не зачепилася своїм намистом за кущ калини. Розсипалося намисто. Дівчину було спіймано, так і загинула вона в неволі. А на тому місці, де розсипалося червоне намисто, виросли кущі з криваво-червоними плодами. Це була калина. В народі говорять: гарна, як калина; дівчина, як калина; розцвіла, як калина; цвіте, як калина.
- А наша калина – це символ України! - Які символи України ще знаєте?
- Складемо кластер до слова калина.
- Роз’яжіть приклади, щоб калина стала ряснішою, утворіть слова. (робота в групах)
Шкода – да + лава – ва =
Школа – а +я + рік – к =
Школа – ола + іль + ник – ик + і =
- Запишіть ці слова до зошитів. Яка спільна частина в цих словах?
- Як називаються ці слова? (Слова – родичі)
8. Намистина «Речення»
- Складіть зі слів речення: Дім, другий, наш, - , школа.
Школа – наш другий дім.
- Складіть схему речення.
- Записуємо речення до зошитів.
- Діти, здається всі намистинки на місці. Ми всі їх зібрали. І тепер наша Калинка у намисті. А це все завдяки вам. Тому що ви були уважні і старанні!
VI. Заключна частина.
Рефлексія.
- Я дізналася… А я дізнався…
- Мені сподобалося…
- Я не зрозумів…
-Ми працювали…
Українська мова, 1-Б клас, 20.02.2020
Всі за парти ми сідаємо,
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати.
- Як поводимось на уроці?
- Які правила беремо на урок?
Поможіть же мені діти,
Я не знаю, що робити:
Бо намисто загубилось,
Намистинки розкотились...
Прошу вас їх пошукати –
Всі завдання розгадати.
молодець! Читаємо завдання, вони нам по силі? Лише потрібно взяти увагу і старання.
Повторення гігієнічних правил письма:
Коли хмарка налетіла,
Вона слізки проронила,
Ми ті слізки пошукаєм,
У травичці позбираєм!
Ось скільки назбирали,
На ниточку нанизали!
Відновіть букви, на які потрапили краплинки дощу.
На слайді написані вивчені рукописні літери. Учні дописують букву, називають її.
Гра «Розклади калину у супермаркеті».
Ситуація: треба розкласти калину (літери) з візків . Спочатку треба «викласти» рядкові літери з обох возиків, а потім — великі.
Вправа для очей.
Йо, ша, шу, же, уж, ай, ол.
- Метод «Біном фантазії». Назвіть слова, в яких є такий склад?
6.Фізкультхвилинка з LEGO.
7. Намистина «Ягідки калини»
Легенда про калину
В одному селі дуже гарна дівчина. Помітив її якось воєвода, вирішив продати, щоб мати великі гроші. Але дівчина була дуже швидкою, і була б утекла, якби не зачепилася своїм намистом за кущ калини. Розсипалося намисто. Дівчину було спіймано, так і загинула вона в неволі. А на тому місці, де розсипалося червоне намисто, виросли кущі з криваво-червоними плодами. Це була калина. В народі говорять: гарна, як калина; дівчина, як калина; розцвіла, як калина; цвіте, як калина.
- А наша калина – це символ України! - Які символи України ще знаєте?
- Складіть в групах кластер до слова калина.
- Роз’яжіть приклади, щоб калина стала ряснішою, утворіть слова. (робота в групах)
Шкода – да + лава – ва =
Школа – а +я + рік – к =
Школа – ола + іль + ник – ик + і =
- Запишіть ці слова до зошитів. Яка спільна частина в цих словах?
- Як називаються ці слова? (Слова – родичі)
Подивіться якою рясною стала калина.
8. Намистина «Речення»
- Складіть зі слів речення: Дім, другий, наш, - , школа.
Школа – наш другий дім.
- Складіть схему речення.
- Записуємо речення до зошитів.
- Діти, здається всі намистинки на місці. Ми всі їх зібрали. І тепер наша Калинка у намисті. А це все завдяки вам. Тому що ви були уважні і старанні!
Рефлексія.
1