Розробка заняття "Ранкові зустрічі" на тему " Мої улюблені книжки" підготовлена за програмою нової української школи, може бути корисною всім вчителям початкової школи, особливо тим, що будуть працювати у першому класі
Криворізької районна державна адміністрація
Районний науково-методичний кабінет
Тема:
« Яка улюблена
книжка у мене?»
учитель початкових класів,
КНЗ «Гейківська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів»
Бойко Олена Вікторівна
2018 рік
Ранкова зустріч « Яка улюблена книжка у мене?»
Тема тижня «Мої улюблені книжки»
Показники компетенції дітей: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й
доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь
про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на
Запитання;
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого
висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або )
або побаченого (про спостереження за чимось /кимось), уживає ввічливі слова;
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня),
лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Звучить приємна музика. Діти збираються в коло.
Вітання
Вчитель: Доброго ранку, любі малята,
Рада сьогодні вас знову вітати,
Хочете разом загадку вгадати?
Прошу за мною, відповідати!
Чому першим ділом
Навчається кішка?
Діти: Хапати!
Вчитель: Чому першим ділом
Навчається пташка?
Діти: Літати!
Вчитель: Чому першим ділом
Навчиться школяр?
Діти: Читати!
Вчитель: Я пропоную вам переглянути відео із зверненням одного хлопчика до вас.
https://www.youtube.com/watch?v=-FBEKPYfFIQ
Вчитель: Ну, а тепер за діло візьметесь ви сміло, передаючи книжечку, що зараз в мене в руках одне одному, скажіть, яка ваша улюблена книжка, про що ви любите читати.
Аліна: Моя улюблена книжка «Попелюшка», я люблю читати про принцес.
Антон: Моя улюблена книжка «Котигорошко», я люблю читати про лицарів.
Стас: Моя улюблена книжка « Хоббіт», я люблю читати про пригоди і незвичайних створінь.
( Відповіді дітей продовжуються до закінчення кола)
Вчитель: Клас, ви бачите у кімнаті багато книг. Чи хотіли б ви їх оглянути, почитати? Зараз ви можете пройти і подивитися на них, погортати сторінки. Але за моїм особливим сигналом ви знову займете місце у колі.
Звучить пісня «А ми любимо читати» https://www.youtube.com/watch?v=Qy4BY32ECn4
Обмін інформацією
Вчитель ( дає сигнал, діти повертаються в коло): Ну, от ви проглянули книги. Як ви гадаєте, звідки я їх принесла?
Діти: З бібліотеки.
Вчитель: Так, є особливе місце, дім, де живуть книги – бібліотека. Але у ньому книги не завжди бувають у безпеці, інколи їх читають діти, що не вміють поводитися з книгами. Як ви гадаєте, це добре чи ні?
Діти: Ні!
Вчитель: Візьміться за руки із своїм сусідом і розкажіть одне одному, як потрібно поводитися з книгою, на вашу думку.
Діти у парах розповідають про необхідність акуратного ставлення до книг.
Групове заняття
Вчитель: А тепер скажіть мені, хто може жити у бібліотеці ще? Маленьке, сіреньке, а хвіст, як шило.
Діти: Мишка.
Вчитель: Добре. А хто полює на мишку?
Діти: Кішка.
Вчитель: Ось у мене є пісенька про цих двох у бібліотеці. Послухайте її.
https://www.youtube.com/watch?v=2Q-6S3W7xF4
Вчитель: Діти, хочете допомогти кішці та мишці?
Діти: Так.
Вчитель: Об`єднайтеся вболівальники, хто за кішку, хто – за мишку у дві групи. Ось вам завдання: із заготов очок, що лежать на ваших столах, зробімо закладочки-нагадувалочки, щоб ніякі киці й мишки, а також інші діти, не псували книжечок.
Діти роблять із заготовок закладки.
Вчитель: Ви зробили гарну роботу, подаруєте ці закладки своїм друзям. А зараз від киці і мишки нове завдання.
Гра «Поверхи»
Вчитель: Тож звернемося до скриньок, що стоять на наших партах. У них живуть казкові герої але їм так хочеться до нових домівок, допоможемо їх розмістити у нові квартири, щоб вони не заважали одне одному і не поїли одне одного. Ось завдання для першої команди: якому поверсі і чому ви поселите Песика, Цибуліно, Мишу, Кота у чоботях, Велетня. А друга група має вирішити, на якому поверсі і чому ви поселите Чебурашку, Попелюшку, Зайця і Вовка, Козу і семеро козенят?
Діти розміщують героїв казок, презентують свої роботи:
Оксанка: Ми поселили Вовка на третьому поверсі, а козу з козенятами - на першому, щоб він їх не з`їв, а малеча не тупотіла над головами інших. На другому поверсі ми поселили Чебурашку і Попелюшку, вони добрі і помиряться завжди одне з одним.
Андрій: Ми розмістили Велетня на першому поверсі, щоб він не розвалив будинок, а Песика поселили з Мишкою на другому поверсі, бо Кіт може підстерегти Мишку, а Песик Мишку захистить. Цибуліно Кіт не з`їсть, і до Велетня йому теж далеко йти.
Вчитель: Чи є в когось інші пропозиції?
Діти: Ні
Вчитель: Отже, ви добре знаєте цих героїв книжок, і можете мені сказати, хто з них добрий, а хто – ні.
Віктор: Добра Попелюшка, Чебурашка, Песик, Коза і козенята, Цибуліно.
Стас: А велетень може бути злим.
Оксана: І кіт у чоботях може з`їсти мишку, хоч він добрий, а Вовк – злий теж.
Вчитель: Он як? А давайте зіграємо у маленьку руханку. Я говорю героя казки, а ви, якщо він добрий, встаєте і плещете в долоньки, а якщо злий, присідаєте, мов мишки, тихенько. Домовилися? Почали!
Діти грають у гру-руханку.
Вчитель: А були герої, коли ви сумнівались?
Катруся: Так, я не знала чи добрий, чи злий Чарівник.
Вчитель: Отже, нам потрібно буде надалі знайти і прочитати книгу про нього.
Діти: Так!
Вчитель: А ще у нас які запитання потрібно переглянути? Сподобалося вам працювати у світі книг? Напишіть чи намалюйте про це у своєму «Щоденнику вражень».
Письмо для себе. Діти працюють у «Щоденнику вражень»
На фліпчарті (дошці) записано кілька тем:
1. «Моя улюблена книжка…»
2. «Читати – це цікаво, тому що …»
3. «Мені б дуже хотілось мати книжку про…»
4. …
Четверту тему нехай запропонують самі учні, а вчитель запише тему на фліпчарті
Вчитель: Відволічемося думами до наших планів на сьогодні. ! Андрійку, ти допоможеш мені розповісти про сьогоднішній день?
Стасик: Пора року – Зима, місяць – січень, день тижня – понеділок, погода за вікном – холодна, з ясним сонечком.
Вчитель: Дякую. Чи хоче хтось додати новину? Отож у планах у нас сьогодні розповідь про те, як народжується книга, малювання ілюстрації до своєї улюбленої книжки, навчимося рекламувати книги, відкриємо нове для себе. А зараз – час перерви. Дякую за роботу. Відпочиваймо!
1