Листочків на деревах ще немає,
Дерева в лісі голі всі стоять.
А килим з квітів землю покриває,
Несе усім красу навкруг.
Ранкова зустріч першокласників Нової української школи у весняний день.
Ранкова зустріч
Тема. Зустріч з первоцвітами
Мета. Закріпити та поглибити знання про рослини - первоцвіти, формувати вміння розрізняти види квіткових рослин; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; сприяти розвитку уваги, пам’яті, творчої уяви і фантазії; створити емоційне середовище, виховувати в учнів почуття доброзичливості.
Обладнання. Крісло автора, повідомлення учнів,скринька, кубик цікавих запитань, малюнки первоцвітів, пазли малюнків квітів, таблиця «Квітковий годинник», мішечки з секретом, літери української абетки, картки з квітами.
І.Вітання
Діти стають навколо килимка за допомогою обраної квітки-первоцвіту: підсніжники, проліски, фіалки, ряст, сон-трава,гіацинтів, крокусів, киваючи голівкою.
Стали дружно всі у коло.
Тихо ходимо навколо.
Вгору тягнемось усі,
Мов квітки в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок-цок.
Та й почнемо наш деньок.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
ІІ. Групове заняття
А) Дослідження
3) Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.
Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.
(цибулинка первоцвітів підсніжника чи гіацинта…)
Б) Бесіда
2.Вправа-руханка «Як зростають квіти?».
Учитель ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».
3.Вправа- руханка «Ось які ми первоцвіти!».
Підсніжники - плесніть двічі у долоні, проліски – стрибніть тричі на одній нозі, фіалки – доторкніться правою рукою до лівого вуха, рясти – присядьте стільки разів, скільки вам років, сон-трава- обійдіть навколо ціле коло, гіацинти – покрутіться, ну а крокуси – руки в боки всі візьміть два притопи ви зробіть.
4.Гра «Кубування».
На гранях куба завдання – запитання. Діти кидають куб, даючи відповіді на запитання:
5.Гра «Чи знаю я первоцвіти?».
Учитель називає різні види назви квітів. Учні мають «зловити» назву первоцвіту одним оплеском у долоні,а назву інших квітів – одним оплеском по килиму.
( Ромашка, кульбаба, мак, пролісок, крокус, підсніжник, троянда,жоржина, і т. д.)
6.Гра «Квіти на килимку».
Листочків на деревах ще немає,
Дерева в лісі голі всі стоять.
А килим з квітів землю покриває,
Несе усім красу навкруг.
Робота з пазлами. Діти в парі складають малюнки квітів-первоцвітів.
7.Танок квітів
Дітям пропонується уявити себе на квітковому танцмайданчику.
Щось наскучило сидіти, треба трохи відпочити.
Політати, покружляти, гарний танець станцювати.
ІІІ. Обмін інформацією
Презентація повідомлення в кріслі автора.
А чи можна виростити первоцвіти у кімнаті? Що для цього потрібно?
Запитання для обговорення: «Чи можуть первоцвіти зникнути на землі?»
ІV . Щоденні новини
Робота з календарем.
Хвилинка – цікавинка «Квітковий годинник».
Робота в парах. Обчислити математичний вираз , результатом буде час, коли прокидається рослина, зображена на малюнку картки.
Прокидаються:
Кожен учень витягує картку з літерою та називає на неї слово – назву квітки.
Повідомлення про первоцвіти, які занесені до Червоної книги.
V. Підсумок зустрічі.
Наприкінці діти утворюють коло, беруться за руки, стискають їх легенько і усміхаються одне одному, а потім дарують свою усмішку .
Гра «Пальчики».
У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.
Гра «Кому і за що…»
Діти стоять у колі та по черзі передають квітку і говорять, кому і за що дарують її. Наприклад: «Я хочу передати цю квітку Тетянці за те, що вона гарно співає». «Я хочу подарувати цю квітку Іванкові просто так» тощо.
1