Ранкова зустріч
Тема: Зима – чарівниця
Мета: Поглибити знання про зиму та її прикмети. Вчити придивлятися до навколишнього світу. Розвивати почуття прекрасного в ході слухання віршів та музики на зимову тему, образну уяву, уміння володіти словом. Прищеплювати любов до рідного краю, турботливе ставлення до природи.
Хід зустрічі
І.Привітання
Зазирне в вікно світанок,
До вікна ми підійдем
І промовим: «Добрий ранок!»
Діти: Доброго дня!
Настрою чудового на весь день бажаю.
Хай на милих ваших личках
Привітні розцвітуть усмішки.
Вліво, вправо поверніться
І гостям посміхніться.
За руки один одного візьмемо
І дружно скажемо:
Діти: - Добрий день!
(Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють)
Ми стаємо всі у коло
І бажаєм всім довкола,
Щоб ріднішим стало коло,
Радості й тепла вам.
Побажання: - Я бажаю вам доброго ранку!
(Кожен говорить своє побажання товаришу)
Отже, після всіх приємних слів нам веселіше стало, то давайте ще пригадаємо пісню «Усмішка»)
Пісня «Усмішка»
ІІ.Календар природи.
Читання і заповнення ранкових повідомлень.
Сьогодні: (день тижня)
Число: (сума яких чисел може дати таке число у відповіді, різниця, а множення?)
Місяць: (Які ще місяці цієї пори року ви знаєте?)
Ось і закінчується золота пора року – осінь.
(На дошці ілюстрації до теми «Зима»)
Відгадайте загадку:
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі я з дітьми всіма,
Здогадались? Я-…(зима).
Сьогодні ми з вами поговоримо про зиму. Давайте пригадаємо все, що нам відомо про цю пору року.
(Вірші про зимові місяці)
Грудень
Дорожній майстер грудень
Мости будує всюди,
Вкриває річки кригою,
Воює із відлигою.
Дороги підморожує,
Ще й снігом припорошує,
Щоб на дзвінких санчатах
Новому року мчати.
Січень
Вітер снігом б’є в обличчя,
Засипає снігом дах,
І ведуть між себе січу
Хуртовини у степах.
Звір в цю січу попадеться –
Геть тікає, ледь живий,
І по праву січнем зветься
Другий місяць зимовий.
Лютий
Третій місяць зветься лютий,
А лютує він тому,
Що на світі довго бути
Не доводиться йому.
Синоптик. Зима прийшла,
Холодними руками
Скувала ріки і ставки,
Заслала ниви килимами,
До сіл засипала стежки.
Хоча це дуже холодна пора року, але всі діти люблять зиму.
( Ознаки зими)
Вчитель. Давайте послухаємо, як розповідають про зиму композитори.
(Звучить уривок із композиції П. Чайковського «Пори року. Зима»)
(Учні розглядають репродукції зимових пейзажів
відомих художників)
Вчитель (читає вірш М.Сингаївського)
Білі черевички у зими,
Мороз колючий, мов шипшина,
Білі черевички у зими,
Біла-біла в неї кожушина.
Білі сани, білогриві коні,
Білі рукавички пухові,
Білі щоки, а вуста червоні,
Мов розквітлі маки польові.
( Він може бути сірий, і чорний, і синій)
Послухаємо їх.
1. Він ще недавно голубів-
Застиг у сонній мрії,
Ось небокрай почервонів –
І він вже рожевіє.
(Це сніг уранці)
2.Як тільки сутінь настає
І ліхтарі мигають,
Він фіолетовим стає
І таємничо сяє.
(Це сніг увечері)
3.Спочатку він міцний і білий,
Та коли сонце припікає,
Ураз він слабшає, жовтіє,
Чорніє, тане і тікає.
(Це сніг під час відлиги)
ІІІ. Цікава інформація про зимові місяці.
Ой зима, зима, зима,
Веселіш пори нема!
Гірка, сани, гомін, сміх.
Синій вечір, білий сніг,
Дітлахи на ковзанах –
Скільки радості в очах!
Повідомлення учнів
1 учень. Грудень – останній місяць року і перший місяць зими. Наші прадіди називали його студень, студенець, бо земля в цей час отримує від Сонця мало тепла. А груднем стали його називати тому, що цей час застигла земля вкривається грудками.
2 учень. Другий місяць зими – січень. Він зветься так тому, що і снігом січе, і морозним вогнем пече, і повітрям вихолоджує. А ще його називають просинець, сніжень, маківка зими.
3 учень. Останній місяць зими – лютий. Це пора контрастів: вітрів, морозів, снігів, відлиг, переметів. Називають його зимобор (бо весна в цей час із зимою бореться)
ІY. Обмін інформацією.
Гра «Буває – не буває»
Y. «Крісло автора»
- Готуючись до цієї зустрічі, ми намалювали малюнки про зиму. І у нас є переможці.(Демонструють свої роботи)
Увага! Сьогодні у нас відкрилася виставка книг про зиму. Прошу на перерві ознайомитись з ними. Поспілкуйтесь з друзями про ці книги і подумайте, які з них ви хочете прочитати.(Виставка книг)
Отже, на ранковій зустрічі ви були молодці.
Діти: Ми – молодці.
Ви – розумні.
Діти: Ми – розумні.
Ви – найкращі.
Діти: Ми – найкращі.