Ранкове коло на тему "Їжа" для 1 класу Нової української школи.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка посідає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності групи, коли панує атмосфера піклування та відповідальності, створює позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у початковій школі.
Ранкова зустріч, 1 клас
Тема: «Їжа».
Мета: формувати вміння дітей вільно спілкуватися, висловлювати власну думку, уважно слухати інших, працювати у групах, розширити уявлення про корисну і шкідливу їжу; розвивати спостережливість, мислення, уяву; виховувати повагу один до одного, позитивне ставлення до навчання, уміння робити власний вибір.
Обладнання: написи на дошці: пора року, місяць, день, число, погода, тема дня; ілюстрація потяг «Пори року», стрічки «Місяці року», круг «Дні тижня», цифри: 2, 4, 5, 6, 7; картки «ясно, хмарно, похмуро, дощ, сніг, тепло, холодно»; коробки «із секретом» (шматочками їжі), ілюстрації: яблуко, ковбаса, банан, огірок, мандарин, шоколад, сир, борщ, яйце, кока-кола, каша, чіпси, молоко; м’яч для гри.
Хід зустрічі
І. Привітання.
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво, привітатися на ім’я)
Добрий день, тому, хто справа. (поворот направо, привітатися на ім’я)
Ми – одна сім’я. (взятися за руки, підняти догори)
ІІ. Обмін інформацією.
ІІІ. Щоденні новини.
3.1. Календар.
- Яка зараз пора року? (Діти обирають вагон потяга «Пори року»).
- Який зараз місяць? (Діти обирають місяць березень).
- Яке сьогодні число? (Із поданих цифр діти утворюють число 26)
- Який день тижня? (За допомогою стрілочки на крузі «Дні тижня» діти позначають день понеділок).
- Визначимо погоду дня. (Діти обирають позначки стану неба: ясно, хмарно, похмуро; тепло чи холодно; опади: дощ, сніг, чи є вітер).
ІV. Групове заняття.
4.1. Гра «Коробка із секретом».
(Клас поділений на 7 груп).
- Діти, погляньте, що у мене в руках. Це незвичайні коробки. Вони – із секретом. Вам цікаво дізнатися, що саме у них лежить? Послухайте правила гри. Ви будете працювати у групах, по чотири. Я роздам вам коробки, кожній групі – одна. Поки що не відкривайте їх. Коли я промовлю: «Раз, два, три, - гру почали», ви відкриєте коробки. Необхідно на запах визначити, що у них знаходиться. Бажано не зазирати у коробку. Передаєте наступному учаснику своєї групи. Я продемонструю, як це робити. Отож, «Раз, два, три, - гру почали».
- Як ви вважаєте, що у коробках? (Відповідають по одному учаснику кожної групи. У коробках: яблуко, ковбаса, банан, огірок, мандарин, шоколад, сир. Діти демонструють, що у коробках. Вчитель вивішує на дошку предметні малюнки їжі).
- Діти, якою спільною темою можемо об’єднати ці предмети? (Їжа)
4.2. Повідомлення теми дня.
- Сьогодні ми поговоримо про їжу.
4.3. Відгадування загадок.
- Я пропоную вам відгадати загадки про їжу. Якщо ця їжа корисна – плескаємо у долоні, а якщо шкідлива – тупаємо ніжками.
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим … (борщик).
Можу я його розбити,
Можу на обід зварити,
Курка нам його знесе,
Що це, діти? Це - … (яйце).
«Цей газований напій
Дуже часто ти не пий!», -
Учать нас батьки і школа,
Бо шкідлива … (кока-кола)
Є перлова, є гречана,
Рисова, а ще пшоняна.
Заливаєм молоком,
Споживаємо гуртом. (Каша)
Кладе гроші мамин син
у кишеню, в джинси.
Хутко йде до магазину,
Щоб купити ... (чіпси)
На сметану, масло, сир нам воно згодиться.
І корисне, і смачне, тече, як водиця.
Колір в нього, наче сніг,
пригощу ним вас усіх! (Молоко)
V. «Крісло автора».
- Хто із вас хоче розповісти про свою улюблену страву? Чому саме ця страва вам подобається?
VІ. Побажання.
- Діти, що ви можете побажати один одному?
(Кидаючи м’ячик, діти називають побажання один одному).