Ранкове літературне коло «Прислів я та загадки про працю людей»

Про матеріал
Ранкове літературне коло «Прислів я та загадки про працю людей» Мета: Поглиблювати знання учнів про прислів’я та приказки, пробуджувати в них інтерес до мови, бажання добре володіти нею, «смаку» до яскравого й точного вираження думок .Вчити дітей бачити красу й силу кожного прислів’я, відчувати в ньому народну душу, правду, звертати увагу на точність і виразність думки Розвивати вміння влучно й дотепно добирати слово. Закладати фундамент моральної поведінки дитини, формувати громадянську орієнтацію особистості.
Перегляд файлу

Ранкове літературне коло «Прислів я та загадки про працю людей»

 

Мета: Поглиблювати знання учнів про прислів’я та приказки, пробуджувати в них інтерес до мови, бажання добре володіти нею, «смаку» до яскравого й  точного вираження думок .Вчити дітей бачити красу й силу кожного прислів’я, відчувати в ньому народну душу, правду, звертати увагу на точність і виразність думки Розвивати вміння влучно й дотепно добирати слово. Закладати фундамент моральної поведінки дитини, формувати громадянську орієнтацію особистості.

 

1. Вітання. Вступне слово вчителя:
Сьогодні ми поговоримо про працю людей. Що це таке праця? Для чого люди працюють?

 

2. Гра «Поясни, як рзумієш» Прислів я про працю. Обговорення.

Без діла жить — тільки небо коптить.

Без діла слабіє сила.

Без охоти нема роботи.

Без роботи день роком стає.

Без сокири не тесляр — без голки не кравець.

Без труда нема плода.

Будеш трудиться — будеш кормиться.

Губами говори, а руками роби!

Де руки й охота, там скора робота.

Для нашого Федота не страшна робота.

Діло майстра величає!

Добре діло утіха, коли ділові не поміха.

Добре роби — добре й буде!

Добрий початок — половина діла.

Добра пряха на скіпку напряде.

Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує!

За один раз не зітнеш дерева враз.

Заклопотався, як квочка коло курчат.

Зароблена копійка краща за крадений карбованець.

Кожна птичка своїм носиком живе.

Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота.

Коли почав орати, то у сопілку не грати!

Лежачого хліба ніде нема.

Маленька праця краща за велике безділля.

На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить.

На охочого робочого діло найдеться.

Не в цім хороша, що чорноброва, а в тім, що діло робить.


3. Гра «Відгада загадку»
За околицею станичної Між гаєм і річкою починається пшеничний Яскраво-бронзовий прилад. (Пшеничне поле) 
Ріс спершу на волі, в поле Влітку цвів і колосився, А коли обмолотили Він у зерно раптом перетворився. Із зерна - в борошно і тісто Виріс він, під синім небом І прийшов на стіл він ... (Хліб) 
Виріс в полі дім Повний будинок зерном. (Колос) 
Чи не коня, не віл, Та плуг повів. (Трактор) 
У городі у доріжки варто Сонечко на ніжці Тільки жовті промені У нього гарячі. (Соняшник)

 

4. Робота в групах. Пояснити значення приказок:

Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.

Не дивись на чоловіка, а на його діло.

Не кайся рано встати, а кайся довго спати.

Не місце красить чоловіка, а чоловік місце.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Не святі горшки ліплять, а прості люди.

Не сокира теше, а чоловік.

 

5. Командна робота. Конкурс «Яка команда згадає більше приказок про працю»

 

6. Робота в групах «Я – художник». Малюємо ілюстраціїї до одного із прислівїв.

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 липня 2019
Переглядів
2156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку