Ранкові зустрічі 1 клас. Тематичний тиждень "У світі тварин"

Про матеріал

Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка посідає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, коли панує атмосфера піклування та відповідальності. Для ранкової зустрічі присвячується 20 – 25 хвилин на початку дня, щоб створити позитивну атмосферу в колективі учнів початкових класів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

1 КЛАС

ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ

«У СВІТІ ТВАРИН»

 

 

Картинки по запросу картинка школярі

Виконала

вчитель початкових класів

Новодонецької ЗОШ І – ІІІ ступенів № 16

Добропільської міської ради

Деменко О.М.

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка посідає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, коли панує атмосфера піклування та відповідальності. Для ранкової зустрічі присвячується 20 – 25 хвилин на початку дня, щоб створити позитивну атмосферу в колективі учнів початкових класів.

На початку кожного дня діти збираються, щоби привітати один одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити та обговорити запитання. Під час ранкової зустрічі діти спільно виконують завдання з навчальної програми, обговорюють свій розклад роботи й новини дня.

 

Мета ранкових зустрічей:

  • розвивати навички спілкування;
  • вчити дітей висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші;
  • вчити уважно слухати, коли говорять інші;
  • вчити дитину почувати себе частиною спільноти;
  • розвивати довіру поміж дітьми;
  • створювати позитивний настрій в класі.

 

Очікувані результати

Під час застосування практики ранкових зустрічей учні початкових класів вмітимуть:

  • самостійно мислити;
  • чітко висловлювати власні ідеї як в усній, так і в письмовій формі;
  • ефективно спілкуватися з друзями;
  • брати на себе відповідальність за себе та інших;
  • бути відкритим для реалізації нових ідей;
  • отримувати задоволення від навчання;
  • поважати один одного;
  • знаходити спільну мову з іншими дітьми;
  • критично мислити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

1 КЛАС

ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ «У СВІТІ ТВАРИН»

 

Проблемні запитання:

  • Хто такі тварини?
  • Де живуть тварини?
  • Чим живляться тварини?
  • Як живеться тваринам у казках?
  • Чи потрібно оберігати тварин?

 

Завдання тижня

  • Розширювати та поглиблювати знання дітей про тварин, їхню поведінку, харчування.
  • Виховувати гуманне ставлення до тварин, чуйність, відповідальність.
  • Ознайомити дітей з правилами безпечної поведінки з домашніми улюбленцями, особливостями догляду за ними.
  • Розвивати творчі здібності, уяву, увагу, мислення, память учнів.
  • Навчати дітей висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

 

Очікувані результати

На кінець тижня учні знатимуть:

  • про правила поводження з дикими, бездомними та хатніми тваринами;
  • правила гігієни під час спілкування з хатніми тваринами;
  • цінність тварин для людей;

та вмітимуть:

  • описувати тварину;
  • розрізняти дикі та свійські тварини;
  • розрізняти тварин за класами (звірі, птахи, риби, комахи);
  • розуміти поведінку тварин, передбачати їхні дії, наслідки своїх вчинків;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ ПЕРШИЙ

ХТО ТАКІ ТВАРИНИ?

  1. Привітання.

На дошці – малюнок автобуса з тваринами.

 

Картинки по запросу рисунок автобус с животными

Вчитель читає вірш А. Камінчука «Автобус».

Діти інсценізують вірш, виконуючи ролі та відповідні рухи. У кожного героя на голові відповідна маска.  Якщо учень не виконує роль названої у вірші тварини, то на початку зустрічі має можливість вибрати та одягти маску будь-якої іншої.

 

Авто-авто-автобус,
За шофера чорногуз.

Раз, два, три, чотири,

Входять звірі-пасажири.

Дві жирафи вносять арфу,

Дві лисиці — цимбалиці.

Два ведмеді — бочку меду.

Вовк Іван — чемодан.

Бегемоти вносять ноти,

Коні-поні — по гармоні.

Слон Мирон — патефон.

Білка — вербову сопілку.

Вони їдуть в дитсадок —

Звеселятимуть діток!

— Коте,   двері   зачиняй!

Автобусе, вирушай!

 

  • Про яких тваринок згадується у вірші?
  • Це звичайні тварини, чи видумані?
  • Чому ви так гадаєте? Доведіть.

 

 

  1. Обмін інформацією.
  • Яких тварин ви зустріли, йдучи сьогодні до школи?

Вправа «Крісло автора».

  • Чим саме зацікавила тебе ця тваринка, її поведінка?

 

  1. Щоденні новини.

Синоптик повідомляє погоду. Помічник відмічає відомості на календарі погоди.

Повідомлення теми

  • Чи здогадалися ви, якою буде тема тижня?
  • Зараз перевіримо, чи правильні ваші думки щодо теми тижня.

Гра «Шифрувальник»

1

А Б В

2

Г Ґ Д

3

Е Є Ж

4

З И І

5

Й К Л

6

М Н О

7

П Р С

8

Т У Ф

9

Х Ц Ч

 

8 1 1 7 4 6 4 (тварини)

  • Ваші припущення були правильними. Дійсно, тема нашого тижня «У світі тварин». Розмістимо назву тижня на Стіні слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • А щоб більше дізнатися про царство тварин, ми з вами подивимося та обговоримо відео на уроці природознавства. (Режим доступу: канал YouTube https://goo.gl/FLbN9T).
  1. Групове заняття.

Гра «Мандрівка у царство тварин»

  • Сьогодні ми з вами розпочнемо мандрівку в Царство тварин – найбільше царство у Королівстві Живої природи. У цьому царстві проживають різні народи. З одними його мешканцями ви знайомі, з іншими – ні. Та усі вони такі ж жителі планети земля, як і ми – люди. Якщо ми хочемо з ними подружитися, то маємо більше дізнатися про них: хто вони, де живуть, що їдять та ще багато цікавого.
  • Обєднаємося в групи таким чином:
  • 1 група – жирафа, лисиця, ведмідь, вовк, бегемот, поні, слон, кіт, білка;
  • 2 група – чорногуз, дятел, ластівка, сова, зозуля, сорока, снігур, жайворонок;
  • 3 група – божа корівка, муха, комар, попелиця, бабка, бджола.
  • 4 група – щука, карась, окунь, лящ, сом, сазан.
  • Обговоріть та порівняйте в групах своїх істот. Дайте відповіді на  такі питання:
  1. Який зовнішній вигляд мають тварини?
  2. Де живуть представники вашої групи?
  3. Чим вони харчуються?
  4. Як пересуваються?
  5. Потомство народжують чи вилуплюють?
  • Напишіть на карточці одним словом, як називаються ваші тварини.

Вправа «Крісло автора».

Представник кожної групи розповідає про тварин за таким початком: «Наша група досліджувала таких істот …» та кінцівкою: «Усіх цих істот можна назвати … (звірі, птахи, комахи, риби). Карточки з надписами «Звірі», «Птахи», «Комахи», «Риби» розмістити на Стіні слів.

 

  1. Рефлексія.
  • Що нового ви дізналися про тварин?
  • Про яких тварин ви хочете дізнатися на наступному занятті?
  • Висловіть свої думки у «Щоденнику вражень».
  • Виготовіть маску або намалюйте тваринку, якою ви себе уявляєте і принесіть свою роботу назавтра.

 

 

 

ДЕНЬ ДРУГИЙ

ДЕ ЖИВУТЬ ТВАРИНИ?

  1. Привітання.
  • Діти, усі ми сьогодні прийшли в масках тваринок, якими ми себе уявляємо. То ж, тваринки, нумо вітатися! Я – бджілка, працюю кожного дня, навчаючи маленьких дітлахів. Я дуже рада бачити таке велике та різноманітне царство тварин! (Діти по черзі вітаються від імені тварин, обіймаючи попереднього промовця та при цьому промовляючи: «Я, котик. Дуже радий бачити тебе, бджілко!») 

 

  1. Обмін інформацією.
  • Де живуть тварини?
  • Чи завжди тварини безпечні для людини?

Вправа «Крісло автора».

  • Учора вам дуже хотілося дізнатися про … .
  • Повідомить нам про цю тваринку … .

 

  1. Щоденні новини.
  • Відмітимо погоду на календарі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Групове заняття.

Виготовлення колажу «Розсели тварин».

У кожної групи є плакат, картинки із зображенням різних тварин, клей, ножиці. Дітям потрібно «розселити» тварин відповідно до їх місця проживання: дика природа або поблизу людей.

 

Картинки по запросу картинка домик в поле

 

Набір картинок із тваринами:

 

Картинки по запросу картинка корова с теленком Картинки по запросу картинка коза с козлятами Картинки по запросу картинка кошка с котятами

Картинки по запросу картинка собака со щенками Картинки по запросу картинка курицы Картинки по запросу картинка гуси

  Картинки по запросу картинка рыбы Картинки по запросу картинка рыбы Картинки по запросу картинка рыбы Картинки по запросу картинка рыбы

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картинка олен Картинки по запросу картинка белки Картинки по запросу картинка медведь Картинки по запросу картинка тигр Картинки по запросу картинка верблюд Картинки по запросу картинка лиса

 

  • Коли ви «розселите» тваринок відповідно до їхнього місця проживання, подумайте, як називаються ті, котрі живуть біля людей (1 команда), і як називаються ті, котрі живуть у природі самостійно (2 команда).

Вправа «Крісло автора».

Представники команд доповідають. Інші діти доповнюють, як живеться домашнім та свійським тваринам, чи самостійно добувають собі їжу, хто їм облаштовує житло.

Картки з надписами «Дикі тварини» та «Свійські тварини» розмістити на Стіні слів.

 

  1. Рефлексія.
  • Які це свійські тварини?
  • Де живуть дикі тварини?
  • Як ви гадаєте, кому живеться легше – диким чи свійським тваринам? Доведіть свою думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ ТРЕТІЙ

ЧИМ ЖИВЛЯТЬСЯ ТВАРИНИ?

  1. Привітання.

Гра «Кошенятко». (Діти стоять у колі. Вчитель приносить маску сумного кошеняти.)

  • Діти, йдучи сьогодні вранці до школи, я побачила під кущиком оце кошенятко. Воно дуже жалібно нявчало і тому я вирішила принести його до нас, щоб ми приголубили його, зігріли та сказали добрі слова.

Далі вчитель одягає маску на дитину, яка стоїть поряд з ним, гладить по голові та промовляє: «Кошенятко, ти дуже миле. Я дуже рада, що ти зараз поряд зі мною. Я буду тобі гарним другом.» Таким чином маска опиняється по черзі у кожної дитини. Коли «сумне кошеня» обійшло усе коло, вчитель бере іграшкове кошеня до рук.

  • Кошенятко мені шепнуло на вушко, що ми йому дуже сподобались і воно хоче залишитися з нами на цілий день. Ви погодитеся, щоб у нашому класі сьогодні було на одного учня більше?
  • Давайте дамо кличку нашому кошеняткові.

 

  1. Обмін інформацією.
  • Що полюбляє їсти кошенятко?
  • Послухайте розповідь їжачка Хитрячка.

Вправа «Крісло автора». (Дитина в масці їжачка)

  •  Усім нам, тваринам, смакує різна їжа. Одні полюбляють рослинні корми. Хто пилок, чи нектар, хто соковиту травичку, молоді гілочки чи навіть кору дерев. Комусь до смаку — горішки й ягоди. Деякі тварини харчуються слимаками, черв’яками, комахами. Є й такі, які полюють на інших тварин. Ми називаємо їх хижими. А деяким однаково чим живитися: рослинами чи тваринами, аби не бути голодним.
  • (Вчитель) А чим снідаєш ти? — запитала якось Сойка Синьокрила Їжачка Хитрячка.
  •  Сойко, хіба ж ти не знаєш, що ми, їжаки, ніколи не снідаємо, бо вранці та вдень спимо. І лише коли сутеніє, вирушаємо на пошуки поживи, — відповів їжачок.

Тварини живляться у різний час: одні — вдень, інші — вночі.

 

  1. Щоденні новини.
  • Відмітить погоду на календарі наш їжачок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На уроці природознавства ми подивимося відео, (Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=DivXRyzUiOA), яке допоможе вам ще краще зрозуміти, чим живляться тварини та на які групи за способом живлення вони поділяються. Отже, Стіна слів поповниться новими словами.

 

  1. Групове заняття.

Вправа «Фантазери». (У четвірках)

  • У світі існує дуже багато тварин. Пофантазуйте в групах. Намалюйте тваринку, якої не існує в природі. Спробуйте дати їй назву.

Вправа «Крісло автора».

Представники команд доповідають. Якщо команда не змогла назвати вигадану тварину, тоді клас допомагає.

 

  1. Рефлексія.
  • Підготуйтеся дати відповідь на питання: «Чим ви годуєте своїх домашніх улюбленців?»
  • Зробіть фото або намалюйте своїх домашніх тваринок. З ваших робіт ми оформимо виставку. 

 

 

 

 

ДЕНЬ ЧЕТВЕРТИЙ

ЯК ЖИВЕТЬСЯ ТВАРИНАМ У КАЗКАХ?

  1. Привітання.

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очки глянемо,

І нам тепліше стане.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Оленко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Микито, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Тетянко, я хочу, щоб день у тебе був щасливий!

 

  1. Обмін інформацією.

Вправа «Крісло автора».

  •  Чим ти годуєш свого домашнього улюбленця?

 

  1. Щоденні новини.
  • Сьогодні відмітить погоду на календарі дитина, котра останньою закінчила вітатися.

Гра «Поштова скринька».

  • Діти, у цій скриньці телеграми. Давайте прочитаємо їх, вгадаємо відправників та з якої вони казки.
  1.  Несе мене лиска за крутії гори, за бистрії води. (Котик, казка «Котик і півник»)
  2. Відчиніться, ваша мама прийшла, молочка принесла. (Коза, казка «Вовк і семеро козенят»)
  3. З їжачка я насміхався, перегнати намагався. (Зайчик, казка «Заєць і Їжак»)
  4. Мене із соломи дідо зробив, бік смолою засмолив. (Бичок, казка «Соломяний бичок»)
  5. Вигнав дід мене із хати і пішла сама блукати. (Коза, казка «Коза-дереза»)
  • Ви правильно вгадали усіх казкових тварин-героїв.
  • Які тварини найчастіше зустрічаються у казках?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Групове заняття.

Гра «Переплутанка».

В групах діти вводять у казку персонажа з іншої казки на свій розсуд. Потім інсценують уривок казки.

  • Як же будуть відбуватися події у казці з новим казковим героєм?

1 група – казка «Рукавичка».

2 група – казка «Ріпка».

3 група – казка «Котик і півник».

 

  1. Рефлексія.
  • Спробуйте придумати казку, у якій зустрічатимуться тварини з різних частин світу: панда, крокодил, пінгвін та ін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ ПЯТИЙ

ЧИ ПОТРІБНО ОБЕРІГАТИ ТВАРИН?

  1. Привітання.

Діти промовляють слова та повторюють рухи тварин.

  • Я люблю стрибати, як зайчик.
  • Я умію повзати, як змія.
  • Я люблю вигинати спинку, як котик.
  • Я умію тертися спинкою об спинку свого друга, як ведмедик.
  • Я люблю рухати вушками, як зайчик.

 

  1. Обмін інформацією.

Вправа «Крісло автора».

  • Чи можемо ми допомогти тваринам?
  • Чим саме?
  • Чи траплялися вам ситуації, коли тварини потребували вашої допомоги? Розкажіть нам про це.

Вправа «Займи позицію».

  • Дайте відповідь на питання «Чи можна прожити без тварин?»

У класі висять плакати «Згоден», «Не згоден», «Не можу визначитись». Діти стають до плаката, який відображає їхню думку, та аргументують своє рішення. Після обговорення діти мають право змінити свою думку і перейти до іншого плаката.

 

  1. Щоденні новини.
  • Про погоду нам повідомить дівчинка, яка має довге русяве волоссячко, карі очі та її ім’я починається на букву «Т». здогадалися? Так, це Тетянка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Групове заняття.

Діти в групах обговорюють та розвязують задачі.

Вправа «Життєві задачі».

  1. Із 1 га соняшника бджоли збирають 40 кг меду, а з 1 га гречки – на 30 кг меду більше. Скільки кілограмів меду збирають бджоли з 1 га гречки?
  2. За рік курка з’їдає 36 кг зерна, гуска – на 12 кг більше, ніж курка, а качка -  на 14 кг більше, ніж гуска. Скільки зерна з’їдають курка, гуска та качка разом за рік?
  3. Довжина дзьоба у лелеки – 19 см, а в чаплі – на 6 см менше. Який завдовжки дзьоб у чаплі?
  4.  Орли насиджують яйця 45 днів, а вигодовують пташенят на 20 днів довше. Скільки днів орли вигодовують пташенят?
  5. Скільки лап у двох ведмедиків?
  6.  Маса курки на одній нозі 2 кг. Якою стане маса курки, якщо вона стане на дві ноги?

 

Вправа «Крісло автора».

Представники кожної групи називають відповіді до задач (по черзі).

 

  1. Рефлексія.
  • Сподіваюсь, за цей тиждень ми з вами зробили багато кроків для того, щоб подружитися з тваринами. Під час прогулянки в природу з батьками згадайте, що все, що нас оточує, дає задоволення та приносить радість – це також домівка для різноманітних істот і наше спільне багатство, яке треба оберігати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Посібник для педагогів про проведення ранкових зустрічей «Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!» всеукраїнський фонд «Крок за кроком» 2016
  2. https://naurok.com.ua/zbirka-zadach-dlya-1-4-klasu-cikava-matematika-8229.html
  3. http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/04/Tyzhden-29_Svit-tvaryn.pdf
  4. file:///C:/Users/%D0%B0%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BD/Desktop/7247____-__.pdf
  5. http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вандоляк СнІжана Іванівна
    Чудовий матеріал для роботи. Дякую! Успіхів на творчій ниві!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
5295
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку