Матеріал для проведення ранкових зустрічей протягом тижня "Пригоди крапельки" у 1 класі НУШ. В матеріалі дібрано віршовані вітання, тексти для обміну інформацією, розміщені посилання на відео та мультфільми, підібрані групові вправи згідно теми дня.
Тиждень. Пригоди крапельки.
Мета. Розширити та поглибити знання учнів про воду, про різні стани води; формувати уявлення дітей про цінність та роль води у природі; навчити очищувати воду завдяки дослідницькій діяльності; виховувати допитливість і дбайливе ставлення до води; визначити який вплив має вода на здоров’я людини.
День 1. Вода у природі.
Вітання.
Люди!
Я вам потрібна,
Мій стан – рідка, легка, як подих, і тверда.
Чуда
Краплинка срібна,
Хто не впізнав мене? Знайомтесь! Я – ВОДА!
Щоденні новини.
Пора року … осінь.
День тижня … понеділок.
Дата …
Прогноз «Мобільного синоптика»
Тема дня … Вода у природі.
Дитина дня …
Обмін інформацією.
Я знаю, що деякі дітки вивчили вірші для нашої сьогоднішньої зустрічі. І зараз вони розкажуть нам.
1.Ви чули про воду?
Кажуть, вона скрізь!
В калюжі, в морі, океані
І у водопровідному крані.
2.Без неї нам не вмитися,
Не поїсти, не напитися!
3.Смію я вам доповісти:
Без води нам не прожити!
Ви її знайдете в ставку
І в сирому лісовому болоті,
Подорожує завжди
Наша супутниця - вода!
4.На плиті у нас кипить,
Паром чайника сичить,
Розчиняє цукор в чаї.
Ми її не помічаємо.
5.Ми звикли, що вода -
Наша супутниця завжди!
Сергій: Я вважаю, що вода живе у річці.
Марія : Я думаю, що вода живе у ставку.
Олена: Я думаю, що вода живе у океані, там її найбільше.
Перегляд фільму «Вода в природі» https://www.youtube.com/embed/vVNtxRFn5Pc
Групове заняття.
Кожна група займає зручне місце і виконує завдання. У конвертах лежать пазли. Зібравши пазли діти дізнаються в якому стані вода може бути у природі.
Пісня Н.Май «Кап-кап» https://www.youtube.com/embed/B-M6mXzJiMo
День 2. Вода мандрівниця.
Вітання.
Вправа «Чарівна крапелька»
По черзі діти передають з рук в руки «чарівну крапельку». Той, до кого потрапляє «чарівна крапелька», висловлюється про те яку робота може виконати крапелька.
Обмін інформацією.
- Чи любите ви мандрувати?
- Розкажіть про якусь свою мандрівку з батьками.
- Чому люди люблять мандри?
- Вода також любить мандрувати і сьогодні ми будемо досліджувати, як вона це робить.
З роси, з морів, річок і плес
Вода як перейде у пару,
Одразу ж лине до небес.
Щоб утворити в небі хмари.
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару,
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Цей шлях, що вона робить,
І зветься колообіг.
Колоообіг води в природі https://www.youtube.com/embed/HhHoSIxduRg
Групова робота.
Позначити напрям руху води за допомогою стрілок.
Щоденні новини.
Пора року … осінь.
День тижня … вівторок.
Дата …
Прогноз «Мобільного синоптика»
Тема дня … Вода мандрівниця.
Дитина дня …
День 3. Навіщо потрібна вода?
Вітання.
У цім житті потрібно добрим бути,
Щоб поруч з вами легко всім було.
Людину треба часом пригорнути,
Віддати їй любов свою й тепло.
(Діти вітаються обіймами один з одним і з вчителем)
Щоденні новини.
Пора року … осінь.
День тижня … середа.
Дата …
Прогноз «Мобільного синоптика»
Тема дня … Навіщо потрібна вода?
Дитина дня …
Обмін інформацією.
Жива вода дає життя
Всьому живому в світі.
Якщо живе жива вода,
тоді земля у цвіті.
Не треба вибухів війни,
Живи жива водице,
Для праці хай ростуть сини,
І жито колоситься. Любов Забашта
Вода потрібна всім. Одним щоб втамувати спрагу, іншим щоб плисти, а господиням щоб різні страви готувати. І всім-всім, щоб купатися, вмиватися.
А кому вона потрібна для життя? Ми зараз пограємо з м'ячиком, кому кину м'яч - той відповідає.
Фантастичні гіпотези
Пофантазуйте, що б сталося, якби вода зникла!(висловлювання дітей)
Якби на всьому світі не стало вмить води
І висохли б всі річки, озера і ставки,
Тоді б не падав білий сніг, не капав дощ,
Ніхто з гори на санках кататися б не зміг.
Якби на всьому світі не стало вмить води,
Пожовкли б всі городи, загинули б сади.
В морях і в океані загинули б кити.
Щоб чиста та цілюща вода була завжди,
Ми її повинні, діти, берегти!
Перегляньте мультфільм «Склянка води» https://www.youtube.com/embed/jUn9urCiGa0
Групове заняття.
Робота в групах. Кожна група отримує завдання: зібрати картки, на яких зображено: 1) Хто живе у воді?; 2) Хто живе біля водойм?; 3) що росте у воді?; 4) Що поливають водою?; 5) Хто може тривалий час обійтися без води?; 6) Що може обійтися без води?. Діти ходять класом і шукають картки з потрібною інформацією.
День 4. Бережи воду!
Вітання.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.(Діти передають краплину з побажаннями добра)
Щоденні новини.
Пора року … осінь.
День тижня … четвер.
Дата …
Прогноз «Мобільного синоптика»
Тема дня … Бережи воду!
Дитина дня …
Обмін інформацією.
Людина над природою панує,
Сучасні технології планує,
Щоб споживати більше від природи,
Підкорює її красу і вроду.
Людина над природою панує,
Бездумно світ навколишній руйнує,
Відходи у довкілля викидає.
І бруд, і пил на землю осідає.
Панує над природою людина.
І неминуча та страшна година,
Коли природа відповість сюрпризом,
І виникне екологічна криза...
А може, катастрофи уникнемо?
А може, берегти природу звикнемо?
Діти читають вірші
Подумайте про річки, океани,
Струмки, озера і моря – усе вода!
Та уявіть, що раптом в нас не стане
Цього простого джерела життя.
Чи зможете уранці умиватись,
І спрагу втамувати без води,
Дощем і снігом знову милуватись,
І як розквітнуть квіти і сади?
Хіба співати пташки не забудуть,
І чи зів’ють вони нове гніздо?
А риби як і звірі бачить будуть,
Куди пропало раптом їх житло?
Чи зможе взагалі життя тут бути,
Як зникне речовина Н2О?
Я зараз дуже прошу всіх вас, люди,
Давайте ми життя збережемо!
Ми бажаєм вам завжди:
Чистого повітря і води.
І сонця промені
Хай завжди ідуть сюди.
Ми бажаєм щастя вам
І воно повинно прийти.
Тож рук ви докладіть
І природу збережіть.
Простягни руку допомоги воді!!!
Економно використовуй воду!
Не засмічуй водойми сміттям!
Розчищай струмки!
Збережемо воду — збережемо природу!
Групове заняття.
Вправа «Ситуація». До річки поспішали всі тварини, щоб напитися; діти – щоб покупатися; рибалки – рибалити; люди – відпочити. Усім подобалася ця річка. Але раптом річка засумувала, адже вона стала різнокольоровою: жовтою, червоною, чорною…
Проведення дослідів.
Потрібно очистити воду. Кожна група отримує склянку забрудненої води, вода зафарбована кольоровим барвником.
День 5. Цікавинки про воду.
Вітання.
Заспіваймо веселу пісеньку «Краплинки» https://www.youtube.com/embed/KZsglJrZSkI
Щоденні новини.
Пора року … осінь.
День тижня … п’ятниця .
Дата …
Прогноз «Мобільного синоптика»
Тема дня … Цікавинки про воду.
Дитина дня …
Обмін інформацією.
Земля являє собою замкнуту систему, схожу на терраріум, а це означає, що вона рідко втрачає або отримує додаткові речовини. А вода, яка існувала на Землі мільйони років тому, зберігається і сьогодні.
-В даний момент 70% поверхні Землі покриті водою, а придатний до вживання тільки 1% цієї рідини.
-46% всієї води Землі знаходиться в Тихому океані, в Атлантичному - 23,9, в Індійському - 20,3, а в Північному Льодовитому - 3,7%.
-У склянці води міститься близько 8 септільйонів молекул.
- Морська вода замерзає при температурі - 1,91°C.
- 85% всіх захворювань у світі передається за допомогою води.
- У природі існує близько 1330 видів води. Вони розрізняються за походженням (дощова, ґрунтова, зі свіжого або довго лежачого снігу тощо), за кількістю і характером розчинених у ній речовин.
- У середньому наш організм потребує 1,5 - 2 літри рідини в день.
- Перші живі організми на Землі виникли у воді!
Цікавинки про воду https://www.youtube.com/embed/SCpPGzjhcdI
Групове заняття. Робота в групах «Відгадай!»
Розподілити дітей на групи . За кожну правильну відгадку вручити групі маленьку краплинку.
Якого каміння не буває в морі? Відповідь: сухого
Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. Що це? Відповідь: річка
Яка голка не тоне в морі? Відповідь: риба-голка
В огні не горить, у воді не тоне. Відповідь: лід
Чи можна воду в ситі носити? Відповідь: можна – замерзлу
Яка вода по воді плаває? Відповідь: лід
Між берегів текла, текла,
Мороз зміцнів - під скло лягла. Відповідь: річка
1