Ранкові зустрічі Методичний посібник для вчителів початкової школи

Про матеріал
Ранкові зустрічі - це спілкування, якого так бракує дітям, бо воно допомагає дитині повірити в себе, побачити свою значущість. Найважливішим є те, що ранкова зустріч охоплює цінності, які стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти учнів. Ранкові зустрічі сприяють розвитку в учнів любові, доброзичливості, духовності, тих рис, на яких тримається життя, від чого залежить майбутнє людства. Мета даного посібника - допомогти вчителям початкової школи у проведенні ранкових зустрічей.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти

     Артемівської районної державної адміністрації

      Світлодарський навчально-виховний комплекс

«Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа  І ступеня-гімназія»  Бахмутської районної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ранкові зустрічі

 

 

 

 

Методичний посібник для вчителів початкової школи

 

 

 

 

2018

Автор:

Безбах О.М. – учитель початкових класів Світлодарського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня-гімназія» відділу освіти Артемівської районної державної адміністрації

 

 

Рецензенти:

Корона О.А. – завідуючий районним методичним кабінетом відділу освіти Артемівської райдержадміністрації.

Платонова В.В. – методист Артемівського районного методичного кабінету  відділу освіти Артемівської райдержадміністрації.

 

 

 

Затверджено науково – методичною радою районного методичного кабінету  відділу освіти Артемівської райдержадміністрації (протокол № __ від ____)

 

 

 


АНОТАЦІЯ

 

Психологічне налаштування учнів перед навчальним процесом є досить важливим етапом освітнього процесу. Діти приходять з дому з різним настроєм, різними відчуттями, за вихідні діти могли між собою як зблизитись, так і посперечатись. Завдання педагога організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити з них єдину спільноту, яка буде налаштована на процес отримання нових знань. Діти мають розпочинати свій робочий день з позитивного налаштування, адже протягом дня можуть бути різні ігрові та навчальні ситуації (робота в групах, в парах, рольові та сюжетні ігри і т. п.)

Актуальність даного компоненту на сьогодні є дуже важливою. Діти на даний час в більшості мають інформаційну перенасиченість різними технічними засобами, тобто вони знають все по трішки, але їм дуже важко систематизувати свої знання, а ще складніше застосувати теоретичні знання на практиці. Тому проводячи на початку дня ранкову зустріч, вчитель націлює дітей на конкретну тему, частково перевіряє рівень їх знань з даної теми та разом з учнями вирішує як буде проходити робота протягом дня.


РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

 

Ранкові зустрічі - це спілкування, якого так бракує дітям, бо воно допомагає дитині повірити в себе, побачити свою значущість. Найважливішим є те, що  ранкова зустріч охоплює цінності, які стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти учнів. Ранкові зустрічі сприяють розвитку в учнів любові, доброзичливості, духовності, тих рис, на яких тримається життя, від чого залежить майбутнє людства. Мета даного посібника - допомогти вчителям початкової школи у проведенні ранкових зустрічей.

Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Діти у колі  поважно вітаються з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу діляться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають , ставлять свої запитання та коментують. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання дня.

 Ранкова зустріч - це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності  класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності, спрямована на розвиток в учнів любові, доброзичливості, духовності, тих рис, на яких тримається життя, від чого залежить майбутнє людства. Триває до 20-25 хвилин.

 

 

 

 

Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів.

Вітання - перший компонент. Усі учні класу вітаються і починають розуміти, що вони є важливими членами групи. Діти збираються в коло разом зі своїм учителем. Усі звертаються один до одного по імені, що допомагає створити атмосферу дружби. Вітання створює спокійний і розважливий настрій.

Обмін інформацією - другий компонент. Діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Учні класу мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають учасникам змогу навчатись упевнено говорити та слухати. Кожна дитина може ставити запитання чи коментувати, а той, хто говорить, у змозі реагувати, звертаючись безпосередньо до своїх ровесників.

Групове заняття - третій компонент. Розпочинається після спокійного періоду обмірковування інформації. У групі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Позбавлені елементів суперництва ігри та заняття, кооперативні за суттю, ураховують індивідуальний рівень розвитку певної навички в учасників. Такі групові заняття здебільшого пов'язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі (групі).

Щоденні новини - завершальний елемент ранкової зустрічі. Це оголошення письмової об'яви, яка щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове чи кероване вчителем оголошення налаштовує на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвитку математичних і мовленнєвих здібностей. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізують початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

Такі заняття дають дітям змогу опанувати різноманітні соціальні та навчальні навички, об'єднуючи соціальне, емоційне та інтелектуальне навчання кожного члена групи. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії. Повторення таких демократичних взаємодій та звичних занять дає надзвичайні результати як у класній спільноті, так і поза її межами. Учителі в класі відповідають за проведення ранкової зустрічі та моделювання демократичної поведінки.

Scan0003

 

 

 

 

 

Безбах  Олена Миколаївна

вчитель початкових класів

вища кваліфікаційна категорія

 вчитель-методист

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

Тема. У колі друзів

Мета: вчити спілкуватися,  знаходити мову з іншими, отримувати задоволення від навчання, сприяти утворенню у класі дружнього середовища;

сприяти формуванню доброзичливого і толерантного ставлення  до людей; вчити  цінувати дружні  стосунки;

виховувати повагу один до одного.

Обладнання: музичний матеріал, смайлики.

Хід зустрічі
І. Запрошення до ранкової зустрічі

Грає музичний запис. Він  повідомляє дітям, що час вже збиратися у коло.

1. Гра – тренінг «Я обираю настрій»

Вчитель. Я приготувала вам три маски – смайлики, на яких зображені обличчя: веселе, сумне і байдуже. Прислухайтеся до своїх почуттів та оберіть той смайлик,  який відповідає вашому настрою, і який би ви хотіли зберегти на весь день. Девізом нашої зустрічі  стане вислів  «Дружба і братство – наше багатство»

ІІ. Вітання

Вчитель. Я пропоную вам стати в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане для вас  «колом  найкращих друзів». Друзі при зустрічі вітаються, називають ім′я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми розпочнемо наш день із привітання.

Добрий ранок, сонечко,

Добрий ранок, небо.

Ставитись до кожного

Із добром нам треба. 

Вчитель. Уявіть, як у своєму серці вогник добра, дружби, щирості збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі переходить у долоньку того, хто стоїть праворуч, збагачується добром, ніжністю та рухається далі по колу. Посміхніться один одному і привітайтеся, побажайте один одному здоров'я, щастя і справжньої дружби.

ІІІ. Обмін інформацією

Вчитель. Сьогодні будемо говорити про справжню дружбу.

  • З ким ви любите гратися? Чому?
  • Хто ваш друг? Який він?
  • Що означає дружити?

Вчитель. Справжній друг – це подарунок долі та найбільша удача в житті. З другом є завжди  про що поговорити, кого згадати і чим розважитись. Щирий друг – то найцінніший  скарб.

Вчитель. Послухайте віршик і зробіть висновок.

Про друга

Твій друг
тобі віддасть усе: 
і свій квиток на карусель, 
і цвях, і ґудзик, і літак, 
та не за щось — 
а просто так. 
І збільшувальне скельце, 
найкраще у дворі, 
твій друг 
зі щирим серцем 
тобі віддасть — бери! 
І ти нічого не жалій — 
ніколи і нітрохи! 
І навіть 
м'яч футбольний свій 
віддай, як друг попросить. 
І посміхнеться друг тобі — 
аж схочеться співати. 
І ти подумаєш тоді: 
«Як гарно — дарувати!..» 
(Анатолій Костецький)

Вправа « Мікрофон»

  • Хто такий справжній друг?
  • Яким треба бути, щоб мати справжніх друзів?
  • Які ви знаєте казки про дружбу? («Теремок», «Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник»).

ІV.  Групові  заняття

Вправа  «Школа дружби»

(Учні об′єднуються у групи ).

Вчитель. Уявіть, що ви вчителі  у школі дружби і вам  треба пояснити учням, як треба подружитися одне з одним.

1-а група. Як ви гадаєте, кого називають «друзі-нерозлийвода»?

2-а група. Які вчинки зміцнюють дружбу?

3-я група. Що потрібно зробити, щоб ваш друг дитинства став другом на все життя?

4-а група. Що треба робити, щоб подружитися зі своїми однокласниками?

Гра «Розсипанка»

Вчитель. Зберіть і прочитайте  прислів′я? Як ви їх розумієте?

 1-а група. солі, без, Людина, їжа, друга, що, без (Людина без друга, що їжа без солі).

2-а група. сороки, орла, Дружні, заклюють. ( Дружні сороки орла заклюють).

3-я група.  Дерево, людина, а , міцне, друзями, корінням. (Дерево міцне корінням, а людина – друзями).

4-а група. Не, той, що, друг, медом, правду, маже, а, той, хто, каже ( Не той друг, що медом маже, а той, хто правду каже).

V. Щоденні новини

1.На цьому тижні вивчимо пісню про справжнього друга.

2. Проведемо урок-тренінг  «Наші друзі».

3.Заповнення календаря погоди.

VІ . Рефлексія

Вчитель. Послухайте вірш  і зробіть висновок.

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

Райдуга місток зробила -

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ
 

Тема. Зустрічає природа весну
Мета:  узагальнити    знання  про ознаки  весни та назви весняних  місяців, активізувати словник з теми «Весна». Вчити    спілкуватися,   отримувати     задоволення     від навчання,       охороняти     та    примножувати  природні багатства.   Розвивати    спостережливість,     мовленнєві здібності. Виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: музичний матеріал, ребуси.

Хід зустрічі
І. Запрошення до ранкової зустрічі

Грає музичний запис. Він  повідомляє дітям, що час вже збиратися у коло. («Веснянка» у виконанні Н.Матвієнко).

1.Гра «Кулька настрою»

(Діти передають кульку по колу і повідомляють про свій настрій ).

Вчитель.  Бачу, що сьогодні всі веселі і доброзичливі. Я бажаю добрий настрій зберегти вам на весь день.

ІІ. Вітання

Вчитель:  Ми розпочнемо наш день із привітання.

Добрий день, моя земелько-мати!
Небо голубе, тобі палкий привіт!
Вже пора прийшла весну стрічати,
Розкривай обійми, милий світ!

(Діти вітаються по колу з добрими побажаннями здоров′я, щастя).

ІІІ. Обмін інформацією

Вчитель. До нас у місто поспішає чарівна, весела, гомінка дівчина-красуня. Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, хто вона?

1. Загадка

Зійшли сніги, шумить вода,
Земля вже квіти викида.
Буяє травка молода,
Все мертве ожива.
Коли, діти, це бува? (Навесні).

2. Закликання весни

-Зараз ми з вами її закличемо.

Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко,
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Тут вони граються,
Тебе дожидаються.

Вчитель: Послухайте вірш і назвіть прикмети весни.

ЧАРІВНА ПОРА
Чуєш? Жебонять струмки!
Чуєш? Цвірінчать пташки!
Глянь! Бруньки он на гіллі..
В синім небі — журавлі…
Перші проліски цвітуть,
Перші джмелики гудуть
Це прекрасна й чарівна.

В гості йде до нас весна!
Скоро прилетять в гаї
Голосисті солов’ї,
Будуть радо щебетать,
Будуть весноньку вітать.

  Т.Корольова

Вправа « Мікрофон»

Назвіть прикмети весни.

  Сонце світить яскраво;

  небо ясне, блакитне;

  теплий дощ;

  підвищується температура повітря;

  прокидаються після сплячки тварини;

• повертаються пташки з теплих країв;

  на деревах бубнявіють бруньки;

  зацвітають проліски.

 Сонечко вже засяяло веселіше та своїми лагідними промінцями зігріває стомлену землю. Радіючи сонечку, наввипередки помчали грайливі струмочки, а з височини їм шлють своє вітання пташки. Різнобарвним килимом квіток і зелені вкрилася земля. Радіють першим теплим дням і мешканці лісів.

 Березень – первісток весни, спадкоємець лютого, провісник квітня, ранок весни і ранок року. Це місяць – сонцегрій, весновій, вітроніс.

 Квітень - повертаються додому довгоочікувані птахи, пригріває тепле весняне сонечко, зацвітають сади.

 Травень - царство квітучих дерев і кущів: рожевих, білих, фіолетових. У травні світ наповнюється комахами, що виповзли після зимової сплячки. Різні жучки, сонечка, бджілки, джмелі та інші комашки.

ІV.  Групові  заняття

  1. Розгадування ребусів

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/21222/content/1.gif

2. Гра «Коли ти народився» ( Поділ на групи за датою народження.)

- А зараз ми перевіримо, хто в яку пору року народився?

Зима – присідає мов сугроб.

Весна – показує квіточку над головою.

Літо – промінці.

Осінь – плескають в долоньки, немов дощик.

3. Гра «Комплімент Весні»

Вчитель.  Весна дарує нам дивовижні пейзажі, квіти, яскраві та сонячні дні. А що ми можемо подарувати Весні?  Давайте подаруємо їй компліменти.

V. Щоденні новини

1.Заповнення календаря погоди.

1) Пора року: весна.

2) Весняні місяці: березень, квітень, травень.

3) Ознаки весни: тане сніг, збільшився  день, підвищилася температура повітря, веселіше співають пташки, зацвітають першоцвіти…

4) Весняні прикмети.

Довгі бурульки – до довгої весни.

Рання весна – ознака того, що влітку буде багато негожих днів.

Березень сухий, квітень сирий, травень холодний – рік хлібородний.

У квітні ранковий туман віщує ясну і теплу погоду вдень.

Якщо хмари пливуть високо – до гарної погоди.

 2.Вивчимо пісню «Прийди, прийди, весно красна» (Музика Ф. Філіпенка, слова Навроцького.)

VІ. Рефлексія

1. Вправа « Крісло автора»

- Які весняні явища ви запам′ятали?

2. Слухання вірша

Я дарую вам тепло,

Щоб навколо все цвіло,

Щоб гайочок зеленів,

І пташиний спів звенів,

Щоб сріблилась річка

І росла травичка,

Розвивалися сади,

Наливалися плоди.

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

Тема. Моя Батьківщина – Україна

Мета: розширювати та поглиблювати знання учнів про рідну Батьківщину, учити їх висловлювати своє ставлення до держави, формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації. Розвивати мислення, пам’ять, уміння осмислювати духовні цінності. Виховувати любов до Батьківщини, відповідальність за майбутнє своєї держави.

Обладнання: музичний матеріал, ребуси, карта України.

Хід зустрічі
І. Запрошення до ранкової зустрічі

Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло.

-  Наша наступна вправа допоможе підняти настрій.

1.Гра «Квітка настрою»

(Діти передають квітку по колу і повідомляють про свій настрій. )

Вчитель.  Бачу, що сьогодні всі веселі та доброзичливі. Я бажаю добрий настрій зберегти вам на весь день.

ІІ. Вітання

Вчитель. Ми розпочнемо наш день із привітання.

 (Діти вітаються по колу з добрими побажаннями здоров′я, щастя).

-Я вітаю тебе… Бажаю тобі доброго дня! А для України я хочу побажати мирного неба.

 Добрий ранок, Україно!

 Мир землі твоїй святій!

 Доброго ранку – сонце привітне!

Доброго ранку – небо блакитне!

Доброго ранку – в небі пташки!

Доброго ранку – зелені дубки!

Доброго ранку – люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

-Девіз нашої зустрічі:

Усі ми – це наша родина, це наша сім′я, це наша Україна.

ІІІ. Обмін інформацією

1.Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».

  •  Про  яку святиню йде мова у пісні?

2. Діалог між учителем і учнями.

 -  Хто ти, хлопчику малий?

 - Українець молодий! —

-  Хто ти, дівчинко мала?

- Українка молода! —

-  А хто такі українці?

 (Люди, які живуть в Україні.)

- Що ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?

- Ми більше дізнаємосяся про Україну, її історію.

Вчитель.   Батьківщина — це отча земля, рiдний край, де ми народилися і живемо, це моя долонька, це мама і тато, друзі.

Україна – це держава, а основа держави –  український народ. Столиця нашої Вітчизни – Київ. Широкi та чарiвнi простори, прекраснi села, мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Усi вони в нашій державі мають однакові права.

Щоб наша країна стала ще сильнішою і прекрасною, ми всі дбаємо про її зміцнення та процвітання. Діти! Нехай ваша любов до України проявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, історії, любові та бережному ставленні до природи.

3. Відгадування загадок про державні символи України.

Синє небо, жовте жито –

 цю святиню знають діти. (Прапор).

Символ нашої держави –

це тризуб жовто – яскравий. (Герб).                                          

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють. ( Гімн).

Вчитель.   Діти! Все, що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, думати про майбутнє. Адже ви  майбутнє України.

ІV. Групові  заняття

1.Робота в групах. Народна скарбничка.

 (Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст).

1 група. Батьківщина – мати, … (умій за неї постояти).

2 група.  Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні).

3 група.  Що країна, … (то родина).

4 група.  Всюди добре, … (а вдома найкраще).

2.Робота в групах. Складання асоціативного грона.

1 група «Батьківщина» (Найкраща, найрідніша, наймиліша, найсвітліша, найчарівніша).

2 група «Україна». (Демократична, незалежна, правова, соборна, вільна).

3 група «Рідний край» (Батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі).

V. Щоденні новини

1.Заповнення календаря погоди.

2.На протязі тижня вивчимо пісню Н. Май «Квітуча Україна»

VІ. Рефлексія

 1.Вправа «Незакінчене речення»

«Я пишаюся тим, що я українець, тому що…»

Вчитель.  Діти! Все, що створене предками, збережене нашим народом, буде вічним. А ми повинні вчитися берегти те, що нам залишилося у спадок, думати про майбутнє. Адже ви  майбутнє України.

Любіть Україну, як сонце любіть,

Як вітер і трави,і води

В годину щасливу і в радості мить.

Любіть у годин у негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

Тема. Наша мова солов′їна

Мета: викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою. Прищеплювати і розвивати почуття патріотизму, національної гордості за мову,за тих, хто передав нам у спадок цей неоціненний скарб. Вчити спілкуватися,  знаходити мову з іншими, отримувати задоволення від навчання. Виховувати любов до рідної мови, бажання досконало її знати. 

Обладнання: музичний матеріал, квітки.

Хід зустрічі
І. Запрошення до ранкової зустрічі

Грає музичний запис. Він  повідомляє дітям, що час вже збиратися у коло.

1.Гра – тренінг «Я обираю настрій»

Вчитель. Я приготувала вам три маски – смайлики, на яких зображені обличчя: веселе, сумне і байдуже. Прислухайтеся до своїх почуттів та оберіть той смайлик,  який відповідає вашому настрою, і який би ви хотіли зберегти на весь день.

ІІ. Вітання

Вчитель. Я пропоную вам стати в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане для вас  «колом  найкращих друзів.

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя-доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік.

Любіть Україну у сні й на яву,

Вишневу свою Україну,

Красу її  вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

Вчитель. Девізом уроку буде вислів:«Солов′їна, калинова, хай усіх єднає мова». Посміхніться один одному і привітайтеся, побажайте один одному здоров'я, щастя і справжньої дружби. (Діти починають промовляти ввічливі слова).

ІІІ. Обмін інформацією

Вчитель.  З перших днів свого життя дитина чує мову близьких їй людей – мами, тата, бабусі… З раннього дитинства і до самої старості людина пов’язана з мовою, передає свої почуття, думки. Наша мова прекрасна. За  мелодійність і красу її  називають солов’їною.

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить в серце й душу з ранніх літ,

Це мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине в свій стрімкий політ.

Найбільше і найдорожче добро народу – це його мова, ота жива сходинка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє довге життя, свої сподівання, розум, досвід.

  «Мова народу – то цвіт усього його життя, яке починається за межами історії, цвіт, що ніколи не в’яне і вічно розпускається». Так написав про мову відомий український поет Павло Тичина. І дійсно, мова зберігає історію народу, його духовну красу, культуру, самобутність. Це творіння багатьох поколінь.

(Звучить пісня «Мова у серці народу»,

сл. Н.Красоткіної).

1.Вправа « Мікрофон»

  • Діти, чи любите ви нашу рідну мову?  Давайте скажемо про неї гарні слова. Мова яка? (Рідна, українська, гарна, солов’їна, калинова, чарівна, дивна,  мелодійна, мила,  кохана.)

ІV.  Групові  заняття

1.Гра «Хто кого перескоромовить»

 (Учні об′єднуються у групи ).

1-а група.

 Мусю, Мусію. 
Муку сію, 
Печу паляниці, 
кладу на полиці. 
Мусій, муку сій, 
печи паляниці, 
клади на полиці.

2-а група.

Сидів горобець на сосні, — 
Заснув — і упав уві сні. 
Якби не упав уві сні. 
Сидів би він ще на сосні.

3-я група.

Черепашці з черепашенятами 
Важко змагатися із жабенятами. 

2. Українська народна гра «Подоляночка»

3.Гра «Розсипанка»

Вчитель. Зберіть і прочитайте  прислів′я? Як ви їх розумієте?

 1-а група. Мудре, добрий, слово – , друг,  біді, у .) (Мудре слово – добрий друг у біді).

2-а група. Пташку, людину, пізнають, мові, по, пір′ю,  а, по   (Пташку пізнають по пір′ю, а людину по мові).

2-а група.  Красне, золотий, слово –,ключ (Красне слово – золотий ключ).

3-я група. Удар, слово, забувається, а, пам′ятається (Удар забувається, а слово пам′ятається).

4.Загальний хоровод «Колесо стрічкове»

- Станемо в коло та заведим хоровод!

 (Ведемо хоровод під запис пісні «Віночок»).

V. Щоденні новини

1. На цьому тижні проведемо конкурс кращого читача віршів.

2. Вивчимо пісню «Василечки»

3. Заповнення календаря погоди.

VІ. Рефлексія

Вчитель. Бачите, діти, яка прекрасна наша мова! Людину можна порівняти з сонечком, з росою, з квіткою, з пташкою!  Але нам з вами треба доказати любов до мови не тільки словом, а й ділом.

То ж вивчайте рідну мову
Вже тепер з маленьких літ.
Українське наше слово
Хай звучить на цілий світ!
Хай лунає мова в світі
Повна сили і тепла,
Не цурайтесь мови, діти,
Не замутьте джерела! 

 

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

Тема. Здоров′я – всьому голова

Мета: донести до учнів важливість збереження та зміцнення здоров’я – найважливішої життєвої цінності.  Формувати в дітей уміння турбуватися і дбати про власне здоров’я, розвивати охайність, культуру гігієни. Виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я, чуйність,  співчуття.

Обладнання: «чарівна скринька»,  музичний матеріал, квітки.

Хід зустрічі
І. Запрошення до ранкової зустрічі

Грає музичний запис. Він  повідомляє дітям, що час вже збиратися у коло.

 ІІ. Вітання

Вчитель. Я пропоную вам стати в коло,  взяти один одного за руки. Хай це коло стане для вас  «колом  найкращих друзів.

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя-доля буде,

Доброго ранку, плането Земля!

Доброго ранку, ліси і поля!

Миру, здоров′я всім людям бажаєм,

Ранкову зустріч розпочинаєм.

1.Компліменти – побажання.

- Діти, з яким настроєм ви прийшли до школи?

- А чи важливим є настрій людини?

- Важливу справу легше починати у доброму чи сумном настрої?   

- А яким чином можна настрій підняти ?

- Передаємо    «Чарівну     кулю    здоров′я»      по   колу   з побажаннями добра, гарного настрою, здоров′я.              

Вчитель. Девізом уроку буде вислів:

« Найбільше в світі багатство – це здоров’я». Посміхніться один одному і привітайтеся, побажайте здоров'я, щастя,  справжньої дружби.

2.Вправа « Коло Здоров′я»

Ко­жен по черзі називає своє ім'я і говорить фразу, що починається зі слів: «Щоб зберег­ти своє здоров'я, я...».

ІІІ. Обмін інформацією

 1.Декламування віршів дітьми.
Хто здоровий, – той сміється, 
Все йому в житті вдається. 
Він долає всі вершини, 
Це ж чудово для людини! 
Хто здоровий, той не плаче, 
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати, 
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує, 
Він сміливо в світ іде 
Й за собою всіх веде! 
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини 
Всі дороги і стежини! 
Зрозуміло, всім відомо, 
Як приємно бути здоровим, 
Тільки треба знати, 
Як здоровим стати.

2.Вправа «Мікрофон»

  • Що треба робити, щоб бути здоровим?
  • Чому необхідно берегти здоров′я?
  • Як ви розумієте мудрість «Без здоров′я немає щастя»? (Відповіді дітей).


Вчитель.  Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні. Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити та дотримуватись чистоти, тому що вона є запорукою здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати шкідливих. 
- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі?
-    Треба добре знати та завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? Розшифруйте запис, прочитавши кожне зі слів.
ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ
(ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

ІV.  Групові  заняття

 1.Вправа «Закінчи речення» (практична робота на картках).
Вчитель.  Об’єднайтеся у групи. Виконайте завдання на картках, на основі ваших знань. 
1 -а група.
Для здоров’я корисно багато … 
- гуляти на …;
- уживати корисну…;
- бути …;
- відмовитися від ….
2-а группа.
Здоровий спосіб життя – це дотримання …; 
- правильне ...; 
- щоденні заняття … і …, 
- рухливими …; 
- активна…; 
- відсутність шкідливих …;
- у спілкуванні з оточуючими….
2.Ранкова зарядка «Розбудило сонечко нас з тобою»

Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.

 Вправа «Закінчи прислів′я»

1 -а група.  Хто день починає з зарядки, у того здоров’я… (в порядку).

1 -а група.  Найбільше щастя у житті – …(здоров’я).

1 -а група.  У здорової людини гарний…(настрій).

1 -а група.  Багато ходити – довго …(жити).

3.Вправа «Скринька приказок про здоров′я»

(Діти дістають зі скриньки приказку, читають, передають скриньку по колу)

Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – все загубив.

Було б здоров’я – все інше наживеш.

Здоров’я – найдорожчий скарб.

Здоров’я  не купиш, хвороби не продаси.

Немає друга вірнішого за здоров’я.

Здоровому лікаря не потрібно.

Турбота про здоров’я – кращі ліки..

Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду.

Поки людина здорова, то здоров’я не шанує.

Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.

Здоров’я  виходить пудами, а входить золотниками.

Здоров’я в чистоті міцніє.

Праця – здоров’я, лінь – хвороба.

Фізкультура і праця здоров’я несуть.

Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.

Якщо хочеш здоров’я мати, треба рано вставати.

Спиться – здоровиться.

Сміх – половина здоров’я.

У здоровому тілі здоровий дух.

Не в міру їси – здоров’я не проси.

V. Щоденні новини

1. Естафета «Веселі старти».

2.Заповнення календаря погоди.

3.Давайте пограємо у гру «Овації».

(Учитель пропонує встати тим, хто, наприклад, уранці робить зарядку. Якщо є такі, вони встають, а інші їм аплодують).

Устаньте всі ті, хто:

робить вранці зарядку;

не має шкідливих звичок;

любить фізкультуру;

старанно працює.

VІ. Рефлексія

1. Гра. «Корисно-шкідливо»

Учні   показують зеленою карткою «корисно», а червоною – «шкідливо».

Перебувати на свіжому повітрі.

Тривале сидіння біля телевізора.

Дворазове чищення зубів.

Паління цигарок.

Правильне регулярне харчування.

Вчитель. Щоб бути здоровим, треба багато працювати, займатися спортом, загартовуватися. Будьте всі завжди бадьорими і здоровими.

 

Здоров’я — це сила!

Здоров’я — це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Література

 

1.Виховний проект «Ранкові зустрічі» як фундамент розвитку поваги та толерантності особистості молодшого школяра. Іщук Н.  // Початкове навчання та виховання, №19-21, 2008р.

2.Доброго ранку! Ми раді, що ви тут!: посібник для вчителів з проведення ранкової зустрічі. - Всеукраїнський фонд «Крок за кроком»,  2004р.

3.Особистісно орієнтоване навчання. Вік 6-7 років. Кейт Брук Уолш - Київ, 2000р.

4.Сучасний урок "Інтерактивні технології навчання". О.Пометун, Л.Пироженко.-Київ: «Видавництво А.С.К.», 2004р.

5.Букреєва Н.А. Години спілкування. - Харків: Вид.група «Основа», 2013р.

6.Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. Н.В.Курганова. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006р.

7.Уроки з курсу «Основи здоров’я». 2 кл. Будна Н.О. // Посібник для вчителя. Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2003р.

8.Використання інноваційних технологій в роботі з формування засад здорового способу життя. Демчук Л.В. // Психологічна газета, №4, 2009р.

9.Технологія проведення тренінгів з формування здорового способу життя молоді. Г.М. Бевз, О.П. Главник – Київ, 2005р.

10.Цікаво про корисне. Навчальний посібник для початкової школи – Київ, 2005р.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
2573
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку