Урок з ЯДС "Органи чуття людини"

Про матеріал
Тема: Прості спостереження. Досліди. Досліджуємо свій організм. Органи чуття людини. Зір, смак, дотик, слух, нюх. Сприйняття через них довкілля. Гігієнічні та розвивальні вправи.
Перегляд файлу

Тема: Прості спостереження. Досліди. Досліджуємо свій організм.

Органи чуття людини. Зір, смак, дотик, слух, нюх.  Сприйняття через них довкілля. Гігієнічні та розвивальні вправи.

Мета: розширювати знання учнів про себе, своє тіло, вчити досліджувати тіла та об’єкти за допомогою різних органів чуття, сприяти усвідомленню дітьми необхідності кожного органа чуття окремо та всіх разом при взаємодії з довкіллям, розвивати пізнавальну активність учнів, розвивати вміння учнів спостерігати, робити висновки; залучати їх до цінностей здорового способу життя.

Предмети, які інтегруються: природнича, громадянська й історична, здоров`язбережувальна галузі.

Обладнання: ілюстрації: «Правила роботи у групі», «Розподіл ролей»,  «Хлопчик Тарасик»; аудіо-запис «Звуки тварин», картки для лото,  матеріали для дослідів: мішечок з олівцями, ластиками, папірцями, деталями конструктора «Лего», прищепками; непрозорі, накриті тканиною контейнери з гілочкою сосни та шоколадом, нарізаними апельсином, лимоном, картки з їх ілюстраціями;  чотири сорти варення та ложечки у стаканчиках, картки з ілюстраціями фруктів, з яких зроблене варення.

 

ХІД   УРОКУ

І. Організація класу. Ранкове коло

1. Вправа «Привітання»

Доброго ранку, вітаю я вас,

Мої любі діти, заходьте у клас.

Очі та носики, шкіра,вушка й язик

Має всяк той, хто вивчає наш світ.

Дивлюся і нюхаю, чую, торкаюсь,

Світ пізнаю та тобі посміхаюсь.

Сьогодні Тарасик повернувся з кругосвітньої подорожі. Він побував у рвзних країнах і бачив, як по-різному вітаються їх жителі. Наприклад, лапландці, коли зустрічаються, труться один об одного носиками. Мабуть хочуть, трохи зігрітися. Жителі Замбезі при зустрічі плескають в долоньки. А найцікавіше і забавніше привітання у тибетців. Зустрівшись, вони знімають головний убір правою рукою, а ліву руку відводять за вухо та одночасно висовують язик.  Давайте уявимо, що ми потрапили в якусь із цих країн, привітайтеся одним із цих привітань із сусідом у колі.

Дуже весело ми привіталися, поліпшили свій настрій. Підійдіть до куточка настрою та позначте, як ви почуваєтеся (підходять до куточка настрою, прищіпками визначають настрій)

2. Щоденні новини

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробим іще один крок

В країну Пізнання, країну чудову.

Що всіх нас чекає - іще невідомо.

- Розпочнемо наш урок зі щоденних новин. Спробуйте визначити сьогоднішню дату. Подумайте, яке число було вчора? Який місяць? Значить сьогодні… Що допомогло вам? Правильно, ваша пам'ять. А якби ви не пам’ятали вчорашню дату? (визначити самостійно було б важко). Так, ваш мозок скористувався пам’яттю, додав одиничку і отримав потрібне нам число. (вчитель відкриває на дошці дату)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- А скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Доведіть, що це саме так. Вірно. Ваша шкіра відчуває температуру повітря, очі бачать зміни у природі, вушка та носик відчувають звуки та запахи саме цієї при року. Наш мозок зберігає у пам’яті цю інформацію. І тому ми ніколи не переплутаємо літо і зиму, весну та осінь. Сьогодні на уроці ми будемо дослідниками, ми спробуємо визначити, як органи чуття допомагають нам краще взаємодіяти із навколишнім світом.

 

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Гра «Дослідники»

Вчитель пропонує дітям підняти очі вгору, не дивлячись, дістати з мішечка предмет та відгадати, що це. У мішечку олівці, ластики, папірці, деталі конструктора «Лего», прищепки.

- Молодці, впоралися із завданням. А що вам допомогло здогадатися? За

допомогою чого ви отримали інформацію про предмет? Який висновок ми робимо? (Можна пізнавати світ за допомогою шкіри через дотик.) Яку інформацію ми можемо отримати через шкіру? (Теплий чи холодний, гладкий чи шорсткий, визначити матеріал, з якого виготовлений).

- Добре, ви гарні дослідники, а тепер об’єднайтеся у групи ті, хто витяг однакові предмети і займіть своє місце за столами. Давайте повторимо з вами правила роботи у групі (діти пригадують, а вчитель вивішує на дошці малюнкові   правила). Розподілимо ролі: на кожному стільці номер, він відповідає вашій ролі у групі.

  1. Лото «Пізнай тварину»

- Закрійте, будь ласка, очі і уважно послухайте тишу. Які звуки ви почули? (Діти описують звуки: шурхіт листя, човгання ніг, шум вітру за вікном) Який орган нам допоміг все це почути? Так, вушка. Орган слуху надає людині дуже багато інформації. А зараз я пропоную вам дослідити як співпрацюють пам'ять і слух. Послухайте аудіо запис голосів різних тварин і закрийте на лото ту тваринку, голос якої ви почули. (Додаток 1)

-  Перевірте, чи всіх тваринок знайшла ваша група? Добре, зробіть висновок, який орган чуття ми дослідили, що робили з його допомогою? Чи змогли б ми це зробити, якби не пам’ятали ці звуки? А який орган чуття допоміг вам знайти на карточці правильну відповідь? Так, це очі. Зір допомагає людині визначати, що вона бачить. Та якби ви раніше не бачили і не пам’ятали цих тварин чи змогли б ви впоратися із завданням?

3) Фізкультхвилинка-руханка


Щоби зір хороший мати,

Треба очі тренувати.

Подивитись вліво-вправо,

Вверх і вниз, а ще ласкаво

Усміхнутися гарненько

І закліпати швиденько.

Потім трішки відпочити –

Все спочатку повторити.

Щоби ти чудово слухав,

Пильнувати треба вуха.

Коли холодно, чи вітер,

Треба шапочку надіти.

Вуха треба також мити

Кожен вечір, кожен ранок.

А щоб їх не застудити,

Витирати слід старанно.


 

4) Лабораторії «Смак» і «Нюх»

- А зараз наші групи перетворяться на лабораторії «Смаку» і «Нюху». На столах одних груп стоять окремі непрозорі, накриті тканиною контейнери з гілочкою сосни та шоколадом, нарізаними апельсином, лимоном. Їх треба, не відкриваючи, понюхати та визначити, що там, поклавши відповідну картку з малюнком поряд. А в інших груп чотири сорти варення та ложечки, щоб дослідники могли його скуштувати та визначити, з чого зробили це варення. У вас теж є картки, щоб позначити свої відповіді. (Додатки 2, 3)

Діти працюють у групах. Сигналізують про закінчення.

- Будь ласка, продемонструйте нам результати. Давайте зробимо висновки. Які органи чуття допомогли вам виконати завдання? Чи знадобилася вам пам'ять під час виконання завдань? Ви аналізували та порівнювали смаки та запахи, як справжні дослідники.

ІV. Повторення та аналіз основних фактів

Виконання завдань у зошиті.

- Поєднайте орган чуття із предметом, який ми можемо дослідити з його допомогою.

VІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1) Робота над загадками

  • Завжди в роті, а не проковтнеш. (язик)
  • На ніч два віконця
    Самі закриваються,
    А зі сходом сонця
    Самі відкриваються. (очі)
  • Він буває дуже різним:
    Добрим, вредним і капризним,
    Довгим, меньшеньким, горбатим,
    Ще товстим, тонким, кирпатим. (Ніс)
  • І в людини і у звіра,

Захищає тіло …. (шкіра).

  • Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха)

- Як називаються органи, що були відгадками загадок. В чому вони нам допомагають. Як мозок використовує інформацію, що отримує через органи чуття?

2) Гра «Наші помічники»

- Давайте знову станемо у коло. Я буду задавати питання, а ви будете торкатись того органа, який є відповіддю на моє питання.

- Який орган допоможе людині знайти гриб у лісі?

- Який орган допоможе людині відчути аромат весняних квітів?

- Що допоможе Тарасику перевірити тепла чи холодна вода у склянці?

- Який орган допоможе Оленці почути, що її кличе подружка?

- Що допоможе нам відчути смак пирога?

3) Бесіда про те, як зберегти здоровими органи чуття.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

  • Ось і закінчилось наше дослідження.
  • Які досліди були цікавими для вас?
  •  Що вас здивувало?
  • Що ви запам’ятали?
  • Які висновки ми можемо зробити?

Висновок уроку: Ми досліджували  органи чуття, дізналися про те, як вони нам допомагають. Що наш мозок запам’ятовує інформацію, яку надають йому органи чуття. І це допомагає нам орієнтуватися у оточуючому світі.

  • На завершення в мене до вас незвичайні питання про дружбу.

Який запах у дружби? Який смак? Які звуки полюбляє дружба? Який погляд у дружньої людини? Як, на вашу думку виглядає дружба через дотик? Покажіть. Я бажаю вам мати багато друзів і тоді всі ваші досліди матимуть успіх, бо матимуть підтримку друзів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Картинки по запросу короваКартинки по запросу курицаКартинки по запросу курицаКартинки по запросу уткаПохожее изображениеКартинки по запросу осликКартинки по запросу поросятаКартинки по запросу петухКартинки по запросу лошадьКартинки по запросу козаКартинки по запросу собакаКартинки по запросу гуси

Картинки по запросу уткаПохожее изображениеКартинки по запросу гусиКартинки по запросу собака

 

 

 

Картинки по запросу курицаКартинки по запросу короваКартинки по запросу петухКартинки по запросу поросята

 

Картинки по запросу лошадь

Картинки по запросу козаКартинки по запросу курицаКартинки по запросу ослик

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Картинки по запросу ветка хвоиКартинки по запросу апельсин   Картинки по запросу лимон    Картинки по запросу шоколад

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу грушиДодаток 3

Картинки по запросу малина

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
2627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку