Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня всього класу з учителем.
Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо та поважно
вітається з друзями та відвідувачами, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають і ставлять свої запитання, роблять зауваження. Після цього діти беруть участь у короткій, енергійній груповій вправі, насамперед для того, аби підсилити академічні навички, виховати почуття неконкурентної команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується щоденними новинами, які зазвичай готує вчитель, щоби підкреслити навчальні завдання цього дня.
Ранкова зустріч – це запланований, структурований збір, який займає
важливе місце в повсякденному розкладі діяльності групи, де панує
атмосфера піклування та відповідальності. Учителі визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті їхніх учнів і присвячують 20-25 хвилин на початку дня, щоби створити позитивну атмосферу у групі на весь день перебування дітей у школі.
Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів.
Вітання – перший компонент. Усі учні класу (групи) вітаються і починають розуміти, що вони є важливими членами групи. Діти збираються в коло разом зі своєю учителькою/вихователькою. Усі звертаються один до одного по імені, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Вітання створює спокійний та розважливий настрій для такого елемента зустрічі, як обмін інформацією.
Обмін інформацією – другий компонент. Діти висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Учні класу (групи) мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають учасникам змогу навчатись упевнено говорити та слухати. Кожна дитина може ставити запитання чи коментувати, а той, хто говорить, у змозі реагувати, звертаючись безпосередньо до своїх ровесників.
Групове заняття – третій компонент. Розпочинається після спокійного
періоду обмірковування інформації. У групі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидших заняттях. Позбавлені елементів суперництва ігри та заняття, кооперативні за суттю, ураховують індивідуальний рівень розвитку певної навички в учасників. Такі групові заняття здебільшого пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі (групі).
Щоденні новини – завершальний елемент ранкової зустрічі. Це оголошення письмової об’яви, яка щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове чи кероване вчителем оголошення налаштовує на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвитку математичних і мовленнєвих здібностей. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізують початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.
Такі заняття дають дітям змогу опанувати різноманітні соціальні та
навчальні навички, об’єднуючи соціальне, емоційне та інтелектуальне
навчання кожного члена групи. Повторення позитивного досвіду сприяє
розвитку доброти, емпатії та включення. Повторення таких демократичних взаємодій та звичних занять дає надзвичайні результати як у класній спільноті, так і поза її межами. Учителі у класі відповідають за проведення ранкової зустрічі та моделювання демократичної поведінки.
Тиждень 3 « Мої друзі»
День перший
«Хто такі друзі?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика,квіточка добра,
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=bE_S_w734Tc
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки - метелики до квіток настрою).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
1.Вітання
- Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».
(діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)
Привітаймо Сонечко!
Здрастуй дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик!
Лийся мов з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
(привітання один з одним)
-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.
(діти по колу передають квіточку добра та вітаються)
Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі.
2.Обмін інформацією.
- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.
Бесіда
- Розкажіть з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
Вправа «Мій друг» (назвати риси свого друга)
- Що означає дружити?
- До вашої уваги віршик.
«Що це значить — не дружити»
Що це значить — не дружити,
Жити так — одинаком?
Не дружити — це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити —
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
(Оксана Сенатович)
Вправа «Мікрофон»
-Діти, а серед нас є такі «одинаки»?
-Чи добре бути одинаком?
-Щоб ви порадили герою цього віршика?
-Пропоную подивитися мультик «Портфелик». Можливо в його поведінці хтось впізнає і себе? (перегляд мультфільму)
https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg
- Яким треба бути, щоб мати багато друзів?
- Що означає бути добрим, щедрим та ввічливим?
3. Групове заняття. Гра «Дружні лабіринти»
Обмін інформацією.
. Чи сподобалося вам працювати з вашим другом?
4. Щоденні новини.
Розучування пісеньки «Дружать діти на Землі».
- На цьому тижні ми з вами вивчимо пісеньку про друзів. Подаруйте її своїм рідним.
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
Вправа «Мережа вражень»
Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від зустрічі.
День другий «Як знайти друзів?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика,квіточка добра,
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
1.Вітання
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
Вправа «Ти подобаєшся мені».
Учасники об'єднуються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:
— Ти подобаєшся мені.
— Чому?
— Ти подобаєшся мені, тому що...
Називають одну характерну рису, що подобається у партнерові. Потім міняються ролями
2. Обмін інформацією. Бесіда. «Крісло автора»
- Діти, а яка тема нашої зустрічі ?
- Розкажіть з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися на подвір’ї? Чому?
- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?
- Що означає дружити?
- Сьогоді ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.
Перегляд мультфільму «Струмочок»
https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs
3. Групове заняття. Прийом «Казка»
Робота над загадками.
Є у лісі звір пухнастий,
А у нього хвіст смугастий.
Знає звір багато нот,
Називається …..(єнот)
Ні, це зовсім не їжак,
Хоч на тілі голки видно,
Не комаха і не птах,
Цю істоту звуть ….(єхидна)
Казка «Єнот і Єхидна»
Жив-був маленький Єнот. Він був дуже допитливим, але боявся ходити до лісу сам. Якось Єнот зустрів незнайомого звіра і трохи злякався.
— Хто ти? Як тебе звати?— запитав Єнот.
— Єхидна,— відповів звір. У нього були довгі, як у їжака, голки і довгий ніс.
— Хіба ти не їжак?
— Ні! Ходімо, я покажу, де живу, суниць назбираємо!
— Я боюся ходити до лісу,— відповів Єнот.
— Не бійся, я буду поруч і тобі не буде страшно,— відповіла Єхидна.
Єнот погодився. Пішли вони до лісу. Нарвали повні кошики суниць. Маму, тата пригостили. Відтоді Єнот і Єхидна друзі.
Перевірка розуміння змісту казки.
- Яку важливу пораду дала Єхидна Єноту?
- Чого навчила вас ця казка?
- Отож нехай сьогодні на заняттях кожний із вас буде порадником, помічником один одному!
Вправа «Портрет класу».
- Діти, а ви намалювали портрет свого друга?
- Тож давайте створимо «портрет» нашого дружнього класу.
Діти під музику чіпляють свої роботи на стіну.
https://www.youtube.com/watch?v=Exi1IXOeNsM
Складання правил товаришування
● У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.
● Ніколи не дозволяй собі насміятися над недоліками інших.
● Не намагайся бути кращим за всіх.
● Не соромся поступитися іншому.
Розучування пісеньки «Дружать діти на Землі».
- А зараз пропоную вам попрацювати над пісенькою про друзів. Пригадаємо її?
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
Гра «Котилася торба»
Зараз ми пограємо в гру «Котилася торба».
А ось і торбинка. У ній у конвертах цікаві завдання: треба із окремих слів скласти речення.
А хто буде виконувати завданнями дізнаємося за допомогою лічилки:
Котилася торба
З великого горба.
У цій торбі не хліб – паляниця,
Кому ж доведеться сьогодні трудитись?
(після цих слів учень, якому дісталася торба розв’язує мішечок та дістає кубики, виставляє на поличку і складає речення. На кубиках: сила, дружбі, В, ми.
Давайте сьогодні підтвердимо цей вислів!
День третій «Чому нам цікаво разом?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика, квіточка добра
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=1o1LpY6V5qw
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
1.Вітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Вправа «Комплімент»
Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Маринко. У тебе гарні очі».
Вправа «Чарівні окуляри»
Учитель показує дітям коробку й повідомляє:
– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.
2. Обмін інформацією
Повторення правил товаришування
● У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.
● Ніколи не дозволяй собі насміятися над недоліками інших.
● Не намагайся бути кращим за всіх.
● Не соромся поступитися іншому.
- Сьогодні будемо розглядати проблему «Чому нам цікаво разом?». Дуже часто нам цікаво тому, що в кожного з нас є свої захоплення.
Станьмо дружно ми у коло.
Скільки друзів – глянь навколо.
Руку другу простягну –
Сварку з другом не почну.
Будем дружно працювати,
Правил гри не забувати.
Вправа «Плутанка»
Давайте станемо ближче один до одного, утворимо більш тісне коло й усі простягнемо руки до середини кола. По моїй команді всі одночасно візьмуться за руки і зробимо це так, щоб у кожній руці кожного з нас виявилась одна чиясь рука. При цьому будемо намагатися не братися за руки з тим, хто стоїть поруч з вами. Отже, давайте почнемо.
Після того, як вчитель переконається, що всі руки з’єднані попарно, він пропонує учасникам «розплутатися», не рознімаючи рук.
Перегляд мультфільму «Струмочок»
Пропоную вашій увазі перегляд мультфільму «Струмочок»
https://www.youtube.com/watch?v=QVpL7dc46ak
Обговорення
1. Що трапилося з Їжачком?
2. Як було врятовано Їжачка?
3. Що вам сподобалось у мультфільмі? Чому?
4. Які поради дала тітонька Сова?
3. Групове заняття.
Вправа «Автобус»
-Любі друзі, запрошую вас на прогулянку автобусом до театру пантоміми.
(Звучить музика, діти стоячи у колі роблять відповідні рухи)
https://www.youtube.com/watch?v=BQ_M2jLndjU
- Діти розрахуйтеся на водія та пасажира. Поділіться на дві групи, утворюють дві шеренги, і станьте один навпроти одного.
Інструкція: уявіть собі, що ми всі їдемо в автобусах: одна підгрупа їде в одному автобусі, друга – в іншому. Автобуси зупинилися поруч у транспортному заторі. Ви сидите біля вікна і бачите, що в іншому автобусі просто напроти вас і теж біля вікна сидить ваш знайомий. Це велика удача, тому що вам потрібно терміново передати йому важливу інформацію, і ви, скориставшись ситуацією робите це. Але зробити все це ви можете тільки мовчки, без слів, за допомогою жестів.
Варіанти повідомлень:
Вправа «Розкажи віршик без слів»
Дружить хмарка з дощиком:
Носить воду горщиком.
Дощик — із травичкою,
А трава — з копичкою,
А копиця — з коником,
Що гасає з дзвоником.
А іще — з телятком,
баранцем, лошатком.
Всі вони — з Даринкою,
Дівчинка — з хмаринкою,
З тою, що із дощиком
Носить воду горщиком.
Ось замкнулось дружнє коло,
Подружились всі довкола.
( вчитель читає вірш, а дітям пропонується передати його зміст за допомогою міміки й пантоміми)
4.Щоденні новини
- Малята, я хочу познайомити вас зі своїми добрими друзями (до класу заходять діти – випускники). Давайте з ними привітаємося. Просте вітання «Хай- файв»(дитина плескає піднятою долонею в долонь іншої дитини).
Вправа «Крісло автора»
Розповідь «Пригадай як це було». (Розповідь випускників)
Давайте всі разом заспіваємо нашу пісеньку, яка подарує гарний настрій на цілий день.
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
Рефлексія. Вправа «Метод шести капелюхів»
День четвертий «Як зберегти дружбу?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика,квіточка добра,
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
1.Вітання у колі друзів
В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
Руку дай тому, хто зліва
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва
Посміхнись тому,хто справа.
Ми - одна сім'я.
Вправа «Приємні побажання»
Усі учасники зустрічі знаходячись у коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
Обговорення:
— Кому було важко сказати товаришеві комплімент?
— Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?
Вправа «Все одно ти молодець!»
Учитель пропонує дітям об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік : «Мене не люблять за те, що…», а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?
— Чи легко було знайти слова підтримки?
2.Обмін інформацією
Перегляд мультфільму
https://www.youtube.com/watch?v=tw-5LgbcOqI
– Яка пригода сталася між звірятами?
– Чи можна головних героїв мультфільму назвати справжніми друзями?
– Яку пораду дала Сорока?
– У світі немає однакових людей, усі ми різні. Часто нерозуміння
цього приводить до сварок, непорозумінь і конфліктів.
– Дітки, а чи знаєте ви мирилки?
Вивчення «мирилок»
Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець —
Помирив нас, молодець.
Я мирюся й ти мирись,
Більш не бийся, не сварись.
Не кричи ти і не лайся,
Моїм другом залишайся!
3. Групове заняття
Вправа «Крісло автора»
Діти презентують свій малюнок «Моя мрія»
Гра «Фруктовий салат».
Діти знаходяться в колі. Вчитель - ведучий в центрі кола Він просить дітей назвати фрукт, які їм відомі. Діти називають. Потім вчитель (за пропозиціями дітей) вибирає декілька з них. (4-6 назв фруктів). Вчитель по колу по черзі вказує рукою на кожну дитину, дає їй назву певного фрукта і просить цю назву запам’ятати. (Н-лад: «ананас, груша, яблуко, апельсин, лимон, ківі»; і знову: «ананас, груша, яблуко,... і так далі, поки кожна дитина не отримає назву фрукта). Далі вчитель каже, що хотів би приготувати салат з фруктів і називає з яких. Ведучий вказує таку кількість назв фруктів, яка є меншою за кількість назв фруктів у колі. (Н-лад: «Я хотів би приготувати салат з апельсинів, груш і яблук»). Коли він це промовить, учні з назвами цих фруктів мають помінятися місцями, перебігши через коло. Хто з них не встигне це зробити, стає ведучим. Новий ведучий знову «замовляє» салат з фруктів, але вже інакших, тих, які ще не називали. На початках ведучим декілька разів буде вчитель, поки учні запам’ятають правила гри. Пізніше ведучими стають самі учні.
4.Щоденні новини.
Вправа«Букет»
- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.
- Любі, послухайте пісеньку та назвіть ім᾽я головного героя мультфільму.
https://www.youtube.com/watch?v=GH4NVRPHnkw
- Які слова промовляв кіт Леопольд? Нехай вони стануть гаслом сьогоднішнього дня. Діти, у куточку новин на вас чекає цікаве завдання. А виконувати ви його будете посівши у «Кріслі автора». Дякую вам за нашу зустріч!
- Які повинні бути друзі?
День п’ятий
«Чому тварин називають нашими друзями?»
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Обладнання:музика,квіточка добра,
Хід ранкової зустрічі
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Заняття час вже починати.
1.Вітання у колі друзів
-Добрий день вам, діти!
- Добрий день.
- Добрий день вам, киці!
- Няв, няв, няв!
- Добрий день вам, мишки!
- Пі, пі, пі!
- Добрий день вам ….
(можна придумувати інші варіанти)
"Добра тварина"
Діти стають у коло та беруться за руки. Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»
Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.і.
2.Обмін інформацією
- Коли ми переглянемо відео, то дізнаємося тему нашої зустрічі
https://www.youtube.com/watch?v=SRHorutq-wg
- Які тварини живуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?
– Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?
Вправа «Крісло автора». «Мій домашній улюбленець»
- Діти, вашим тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку. Наголосіть учням на тому, що коли вони разом із батьками вирішать узяти в родину домашнього улюбленця, то найкраще, щоб ці тварини були з притулку. Так тварини стануть справжніми друзями родини.
Перегляд ролика «Притулок для тварин»
https://www.youtube.com/watch?v=jau3wtrPqUI
- Що вам сподобалося?Чому?
- Що не сподобалося? Чому?
3.Групове заняття.
Виготовлення орігамі «Песик»
https://www.youtube.com/watch?v=5VdgWZ5jYZY
Гра «Зоопарк» (слон-заєць-жираф). Діти знаходяться в колі. Вчитель - ведучий в центрі кола. Він вказує рукою на будь-яку дитину в колі. Ця дитина та її сусіди з правого і лівого боку (трійка дітей) мають утворити разом певну фігуру. Якщо ведучий скаже слово «слон», дитина, на яку вказали, показує хобот слона: витягує одну руку вперед, а другою обхоплює цю руку знизу і доторкається до свого носа. Сусіди тим часом показують вуха слона: повертаються до дитини, яка імітує хобот; широко розводять руки і вертикально утримують їх біля неї. Якщо ведучий каже слово «зайчик», учень в середині трійки складає руки, як складає лапки зайчик, а сусіди цього учня імітують вуха зайчика - приставляють по одній руці ззаду до голови дитини в середині трійки. Якщо ведучий скаже слово «жираф», учень в центрі витягує руки догори, імітуючи довгу шию жирафа, а сусіди там часом показують плямки, які є на тулубі «жирафа» - доторкаються до цієї дитини руками. На початках ведучим у грі є вчитель. Згодом, коли діти запам’ятають рухи, гру можна буде проводити в швидкому темпі. Ця гра на увагу, тому той, хто невірно показав елемент певної фігури тварини, стає ведучим. Гра повторюється.
Руханка « У жирафа»
https://www.youtube.com/watch?v=aUrx9VQLGUo
Рефлексія. Вправи «Мікрофон»
Діти по черзі беруть у руки мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж зустрічі.
Пам᾽ятайте, що тварини часто рятують людям життя, допомагають нам у побуті (наприклад, собаки, коні), покращують наш настрій.
"Естафета дружби"
Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вихователь: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші (і т.д.) і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє».
- Чи вдалося вам знайти відповідь на головне запитання «Хто такий справжній друг?» Існує вислів «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити». Це справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, недостатньо одного дня. Інколи на це потрібні роки. Я вам бажаю зустріти в своєму житті справжнього друга, якому б ви з радістю сказали «Спасибі тобі, друже, за те, що ти в мене є».
- Наостанок, давайте всі разом згадаємо пісеньку про дружбу.
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
Підсумок зустрічі
- Сподіваюся, що наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити тварин, які є нашими друзями. І з цього приводу ми будемо щиро тішитися. Отож, гарного настрою вам на цілий день!
Ранкова зустріч допомагає створювати взаємини, які формують відчуття
спільноти в кожного з її членів. Створення класної спільноти стає
ефективнішим, коли учитель/вихователь бере на себе роль фасилітатора
(людини, яка допомагає зробити так, щоби все відбувалось належним чином,
але не намагається жорстко контролювати процес). Зустріч стає інтерактивною та невимушеною. Коли значна частка відповідальності за
допомогу у проведенні ранкової зустрічі перекладається на учнів, учитель
використовує свій час на заохочення ініціативи, надання позитивних відгуків, полегшення спілкування дітей, надання їм допомоги тощо. У центрі уваги ранкової зустрічі та її метою є співпраця, спільне навчання, а не конкуренція чи хизування власними надбаннями.
Ранкова зустріч дає учням змогу брати участь у групових обговореннях, а вчителям:
– моделювати й активно розвивати в дітей уміння та навички ефективного
спілкування.
Люди, які можуть ефективно спілкуватися:
Ці навички мають дуже важливе значення для успішного життя у класі
(групі), спільного навчання та розв’язання конфліктних ситуацій. Ранкова зустріч – ідеальна можливість для розвитку цих навичок.
Передбачається, що учні робитимуть свій внесок у роботу групи в
навчальній, соціальній, емоційній, практичній сферах.
Завдяки практиці ранкової зустрічі маленькі діти переходять від
зосередження уваги на власній особистості до охоплення нею інших.
Соціальні переваги цього підходу сприяють розвиткові емпатії, активному слуханню однолітків, навчають дітей розуміти позиції інших людей. Уміння сприйняти точку зору іншої людини руйнує упередженість, сприяє толерантності та визнанню відмінності. Такі соціальні компетентності допомагають людям жити у взаємній повазі, створюють умови для позитивного, відкритого спілкування між окремими членами суспільства.
Результати численних досліджень свідчать, що ефективні програми,
спрямовані на виховання в дітей позитивних рис характеру та соціальних навичок, знижують імовірність виникнення низки негативних явищ у суспільстві (насильства, наркоманії, вагітності серед неповнолітніх), оскільки негативні моделі поведінки мають тенденцію проявлятись у комплексі. Діти, які демонструють один із цих типів поведінки, зазвичай демонструють й інші.
Вивчення дітей із різних шкіл/дитячих садків підтверджує, що учні
закладів, у яких використовується така соціальна навчальна програма, як ранкова зустріч, демонструють вищий рівень відчуття спільноти та ширший діапазон позитивних виявів (Центр з вивчення проблем розвитку):
Крім того, ранкова зустріч сприяє розвитку:
Повсякденні вправи, які практикуються в ранковій зустрічі, допомагають учням зблизитися зі своїми ровесниками, навчатися співпрацювати, утримуватись від критики інших, поважати інших як особистості.
Використані джерела:
http://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/
http://www.yrok.net.ua/load/nova_ukrajinska_shkola/rankovi_zustrichi/311
http://metodportal.com/node/70327
https://naurok.com.ua/?from=library/posibnik-rankovi-zustrici-11406.html
https://www.youtube.com/watch?v=bE_S_w734Tc
https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs
https://www.youtube.com/watch?v=Exi1IXOeNsM
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
https://www.youtube.com/watch?v=1o1LpY6V5qw
https://www.youtube.com/watch?v=QVpL7dc46ak
https://www.youtube.com/watch?v=BQ_M2jLndjU
https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E
https://www.youtube.com/watch?v=tw-5LgbcOqI
https://www.youtube.com/watch?v=GH4NVRPHnkw
https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E
https://www.youtube.com/watch?v=SRHorutq-wg
https://www.youtube.com/watch?v=jau3wtrPqUI
https://www.youtube.com/watch?v=5VdgWZ5jYZY
https://www.youtube.com/watch?v=aUrx9VQLGUo
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64
Міністерство освіти і науки України
Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім.. В. О. Сухомлинського
Особливості проведення
ранкових зустрічей
в Новій українській школі
Тиждень 3. «Мої друзі»
Вчитель вищої категорії, старший вчитель
початкових класів КЗ «Павлівське НВО»Загальноосвітня школа I – III ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
Світловодської районної ради Кіровоградської області
Сідненко Валентина Олександрівна