Осіння пора для першокласників завжди вкарбовується в пам'яті своєю яскравістю не тільки від нових вражень про шкільний колектив і першу вчительку, а й від цікавої пізнавальної та різноманітної роботи, яка проводиться з метою активізації навчальної діяльності учнів.
Кожен учитель хоче максимально використати свій творчий потенціал і залучити дітей до пізнання чогось нового під час активного інформаційно-пізнавального відпочинку під назвою «Ранкові зустрічі».
Відділ освіти Рокитнянської райдержадміністрації
Рокитнянський районний методичний кабінет
Підготувала:
вчитель початкових класів,
Рокитнянська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів № 2
Рокитнянської райдержадміністрації Київської області
Козлова Юлія Анатоліївна
2018 рік
Осіння пора для першокласників завжди вкарбовується в пам’яті своєю яскравістю не тільки від нових вражень про шкільний колектив і першу вчительку, а й від цікавої пізнавальної та різноманітної роботи, яка проводиться з метою активізації навчальної діяльності учнів.
Кожен учитель хоче максимально використати свій творчий потенціал і залучити дітей до пізнання чогось нового під час активного інформаційно-пізнавального відпочинку під назвою «Ранкові зустрічі».
«Осінні барви» - обрана тема «Ранкових зустрічей». Запропонована розробка містить підібрані та адаптовані матеріали для занять з першокласниками. Вона вміщує анімацію, відеоматеріали, музику, малюнки, фотографії з посиланнями на інтернет-ресурси. Надається перевага ігровим формам роботи, оскільки в молодшому віці в дітей домінує образне мислення.
Бажано розподілити вказаний матеріал для використання у щоденній роботі (5 –ий тиждень навчання першокласників). Завдання виконуються у загальному колі: усі сидять на стільчиках, на килимку або стоять. Решту вправ теж можна проводити в колі або за столами (на розсуд вчителя).
Дуже сподіваюся, що ця розробка допоможе учням з цікавістю спостерігати за навколишнім світом та різносторонньо розвиватися.
1 клас Тиждень 5.
Тема тижня: «Осінні барви»
Мета: поглибити знання дітей про ознаки пори року осені, познайомити учнів з назвами осінніх місяців; навчати висловлювати свою думку; створити хорошу дружню атмосферу.
Обладнання: комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор.
Хід зустрічі
Музичний супровід. Діти збираються в коло.
https://mp3cc.biz/m/502444-melod-ya/131760956-os-n/
Вітання.
Вчитель: Ось і нова зустріч в нас
Гостя дивна йде до нас.
Що за гостя погостила,
Нам віночок залишила.
(вчитель показує віночок із жовтого осіннього листя)
Ситуативно-рольова гра.
Вчитель: Діти, підкажіть, хто міг залишити нам віночок?
Давайте ж почнемо вітання ранкове,
Нехай воно буде для всіх кольрове.
Ми по черзі будемо передавати цей віночок і дарувати приємні теплі слова, теплі, мов ці кольорові листочки (До дитини поряд)
Наталочко, приємного тобі дня!
Наталочка: Дякую. Ігоре, милих тобі посмішок!
Ігор: Дякую. Світланко, веселого тобі настрою!(вітання проходять до завершення кола)
Вчитель: Настрій у нас приємний, теплий, тож, давайте ближче познайомимось з нашою гостею (Додаток1).
2. Обмін інформацією. «Історична зупинка»
Легенда про осінь
За народною легендою, осінь - старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи свою дочку на Землю, Сонце сказало: «Забирай усе моє золото. Будь щедрою й люди полюблять тебе.» І осінь виконує наказ батька. Кожного року приносить нам щедрі дари, чарує нас своєю красою.
Вчитель: А ще осінь має трьох братів. Хто знає, що за брати? (місяці)
Вправа «Упізнай місяць».
Вчитель: Я прочитаю вам вірш, а ви спробуйте розпізнати місяць за його ознаками.
В школах дзвоник продзвенів,
Школярів дім знань зустрів.
В лісі виросли грибочки,
У опеньках всі пеньочки… (Вересень)
Якщо дні стали коротшими, за вікном накрапає дощик, а з дерев облітає перше жовте листя, будьте певні – у гості завітав перший місяць осені – вересень. А чи знаєте ви, чому його так назвали? Назва дев’ятого місяця року пов’язана з вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах (Додаток 2).
https://www.youtube.com/watch?v=zEcisOHDbnw
Пахучі суцвіття вересу розпускаються у серпні й цвітуть аж до кінця жовтня. Проте саме у вересні рожево-бузкові квіти вересу найпишніше вкривають піщані пагорби, торф’яники та соснові бори.
Вчитель: Послухайте наступний вірш.
Чарівник прийшов у ліс,
фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
Стали жовтими листочки.
Вчитель: Як же другий місяць зветься? (Жовтень)
Вчитель: Дерева вдяглися у найпривабливіший – жовтогарячий колір (Додаток 3).
Вчитель: А хто знає, як називається третій місяць осені і чому? (Листопад)
Вправо, вліво, вниз, назад –
Всюди справжній листопад.
Трішки ще і вже зима,
От і осені нема.
3. Ігрова вправа «Осінній вернісаж»
1. Робота в групах.
- Діти, давайте станемо в коло і поділимось на три групи: «вересень – жовтень - листопад – вересень…»
- А тепер завдання кожній групі: «Розфарбуйте місяць відповідними кольорами» (Після завершення роботи діти презентують і обґрунтовують, чому розмалювали свій малюнок саме такими кольорами) (Додаток 5)
2. Музична хвилинка
- А зараз ми з вами збиремо листочки, які залишила осінь у нашому класі і трішки потанцюємо.
Наталя Май «Осіння пісенька» (Додаток 6)
https://mp3cc.biz/m/94195-nataliya-maj/18502114-os-nnya-p-snya/
Діти стають у коло, присідають. У руках листочки. Починає лунати музика. Діти тихенько шелестять ними і помалесеньку піднімаються.
3. Про осінь мову поведемо і слова в риму доберемо (ігрова вправа).
За літом, як завжди буває, |
4. Новина дня.
1. Обговорення дати.
Вчитель: Сьогодні в нас 1 жовтня, весь світ відзначає Міжнародний день людей похилого віку.
У перший день жовтня ще відзначають Міжнародний день музики. Давайте всі разом заспіваємо пісеньку про осінь.
Наталя Май «Золотава осінь» (Додаток 7)
https://mp3ix.net/song/78591686/Natalya_Maj_Zolotava_osn/
5. Підсумкові завдання (започатковуємо кадендар погоди, зворотній зв’язок, релаксація)
1. Прикріпіть на стіну плакат «Погода» (зразок плаката у Додатку 8). Разом визначте, яка сьогодні погода. Позначте її на календарі. Запропонуйте дітям щодня спостерігати за погодою та позначати її.
2. На завершення увімкніть пісню «Парасолька», запропонуйте дітям послухати її, бажаючі можуть підспівувати або танцювати
https://www.youtube.com/watch?v=TfxqnOI_Yc8
3.Перегляд мультфільмів на теми «Пори року»
https://www.youtube.com/watch?v=D_ex0kawC1M
Очікувані результати тижня: На кінець тижня учні:
- вміють розпізнавати пори року;
- називають осінні місяці, пояснюють походження їх назв;
- називають ознаки осені;
- обирають одяг відповідно до погоди;
- знають, які зміни відбуваються у житті рослин восени.