Ранкові зустрічі .Тиждень 3. "Мої друзі"

Про матеріал
Цей матеріал можна використати вчителям перших класів, він допоможе провести цікаво і змістовно ранкову зустріч "Мої друзі"на 3 тижні навчання , вчити піклуватися один про одного, розвивати уміння говорити і слухати один одного, виховувати довіру поміж дітьми, при розмові звертатися на ім'я, створювати позитивний настрій в класі,
Перегляд файлу

День 1. «Мої  друзі. Хто вони?»

Запрошення на зустріч

Грає музика, діти і вчитель стають у коло.

Ігровий тренінг «Мій настрій». 

Діти, у нас є чудовий помічник «Світлофор емоцій». Прислухайтесь до своїх почуттів і оберіть той малюнок, який відповідає вашому настрою.

З гарним настроєм почнемо нашу зустріч.  І девізом  сьогодні  будуть такі слова:   «Ми веселий, дружній клас, гарний настрій у всіх нас!».

Візьміть один одного за руки, утворіть коло. Це буде наше «коло друзів».  Лунає пісня:

Картинки по запросу казки про дружбу на українській мові для дітей     Кращого нема нічого в світі,

як по світу з друзями бродити!

Тим, хто дружить, не страшні тривоги,

дорогі нам будь-які дороги!

Дорогі нам будь-які дороги!

(виконуються відповідні рухи)

Кожного дня ми зустрічаємо своїх друзів і при цьому вітаємося. Давайте зараз також привітаємо один одного. Діти вітаються, передаючи по колу квітку добра, при цьому звертаючись до свого товариша на ім’я.

 - Привіт, Марійко.  Радий тебе бачити!

- Доброго ранку, Назарчику. Мені приємно, що ти з нами.

Обмін інформацією.

Сьогодні ми поговоримо про дружбу та друзів.  Пропоную виконати  таку вправу:

«Незакінчені речення про друга»

Запропонувати учням поміркувати про те, хто такий друг і попросити продовжити речення: «Я вважаю, що друг – це той, хто ……….., тому що………..».

Після виконання цих завдань зазначити, що впродовж тижня будемо говорити про друзів – тих, які є в реальному житті, тих, кого ми собі уявляємо, читаючи казки, і про наших друзів – домашніх улюбленців.

  Слухання оповідання про дружбу для дітей

«Два товариші»

Ішли якось лісом два товариші. Назустріч їм вийшов ведмідь. Один кинувся тікати і виліз на дерево, а другий залишився на дорозі. Упав він на землю і прикинувся мертвим. Він знав, що ведмеді не чіпають мертвих. Ведмідь підійшов до хлопчика, понюхав його обличчя та й пішов собі. Товариш зліз із дерева та, сміючись, і говорить:

— Ну що тобі ведмідь на вухо шептав?

оповідання про дружбу для дітей— Він сказав мені, — відповів хлопчик, — що не варті й доброго слова ті люди, які залишають у біді товариша.

 

 

 

 

 

 

 

http://mova-literatura.in.ua/korotke-opovidannya-pro-druzhbu-dlya-ditej-dva-tovarishi.html

Вправа «Крісло автора»

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору (бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Інші діти формулюють запитання за змістом почутої казки, а «автор твору» повинен відповісти словами, максимально наближеними до тексту . Обговоріть із дітьми, хто такі друзі, спираючись на персонажів оповідання.  Підсумуйте думки дітей, що бути другом – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.

Вивчення й виконання «Пісні про дружбу»                                                          «Пісня про дружбу» Музика: О. Янушкевич. Слова: М. Ясакова.

Знають всі, коли є друг – все світлішає навкруг,

Якщо сам не підведеш – друзів більше ти знайдеш.

Приспів:

Дружать сонце і земля, ля-ля, ля-ля.

Дружать луки і поля, ля-ля, ля-ля.

Дружать діти на землі

Улюблені пісні про дружбу І великі, і малі.

Разом ходим на гурток, поспішаєм на каток,

Нам незгоди не страшні – з другом весело мені.

Приспів.

Де єднає дружба всіх – там лунає пісня й сміх,

Свято нам несуть у дім – буде весело усім.

Приспів.

Запропонувати  учням виконати «Пісню про дружбу». Варто наголосити, що під час виконання потрібно відобразити рухами, мімікою настрій, характер пісні.

Запитання для обговорення: Чи може казковий герой бути другом?

Якщо діти погодяться, що казкові герої можуть бути друзями, то запитайте, хто з них найбільше підходить на роль друга.

Рефлексія

Похожее изображениеЗапропонувати стати всім у коло, взятися за руки. Звернутися до дітей з такими словами:
  Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть  праворуч. 
 

 

День 2. Як знайти друзів?

Вітання

Вправа «Віночок побажань»

Усі діти утворюють коло, одне за одним кладуть праву руку на плече сусідові. Кожен учасник по черзі називає ім’я сусіда і чогось йому бажає. Гра завершується, коли всі діти обмінялися побажаннями.

Похожее изображение 

 

Обмін інформацією. Тема дня «Як знайти друзів?»

 Вправа «Презентуй себе»

— Як же твій друг тебе знайде, якщо йому про тебе нічого не відомо? Не соромся розповідати про свої захоплення, інтереси. Я впевнена, що серед твоїх однокласників знайдеться хтось зі схожими уподобаннями.

(Діти стисло розповідають про себе і свої захоплення.)

Вправа «Справжній друг»

— Дружба приносить у наше життя радість. Друзів не буває багато. І хоч ваші стосунки можуть бути добрими й теплими з усіма однокласниками, та лише деяким ми довіряємо свої проблеми й переживання.

Діти утворюють коло і передають м’яч зі словами «Друг — це той, хто...». Потім охочі розповідають про свого справжнього друга і відрекомендовують його класу.

— Як ви вважаєте, що найважливіше в дружбі?

— Що заважає дружбі?

— Хто такий справжній друг?

 Гра «Добре — погане»

— Добрі слова ми залишаємо для себе і своїх друзів, а на погані — не зважаємо. (Захистив, заспокоїв, образив, поділився, ударив, зруйнував,злякав, подарував, обманув, допоміг.)

Перегляд мультфільму  про справжню дружбу

«Cтрумочок»

Картинки по запросу мультики про дружбу на українській мові 

 

 

 

 

 

  https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs   

  • Чому сумував  струмочок на початку  мультфільму  ?
  • Що зрозумів струмочок  про  справжню дружбу  ?             

Вправа «Куточок дружби»

У відповідному місці в класі організований «Куточок дружби». Туди діти можуть прийти і перепросити, дивлячись одне одному у вічі.

Теми для щоденника вражень

  • З якою квіткою я порівнюю дружбу?
  • Які фарби я візьму, щоб намалювати дружбу?
  • Мій справжній друг, це …

 

 

 

 

День 3. Друзям завжди  цікаво разом

Привітання.

  • Доброго дня, дорогі діти! Я рада сьогодні вас бачити. Давайте візьмемо з собою гарний настрій, та почнемо працювати!

Діти стоячи у колі по черзі говорять одну фразу,яка починається так:

E:\Users\Panikarevich\Desktop\смай-ики-у-ыбки-thumbs-вверх-60753634.jpg- Привітайте мене плеском у долоні ті,хто…

1) має карі очі;

2) вміє добре плавати;

3) швидко бігає;

4) у кого гарний настрій;

Обмін інформацією. Тема дня «Чому друзям цікаво разом?»

— Чарівне слово «дружба», хором повторімо його!

— Що таке дружба? (Відповіді дітей.)

— Дружба — це коли люди хочуть бути разом, коли разом грають і не сваряться. Друзі — це люди, з якими нам цікаво й весело, які довіряють одне одному і піклуються одне про одного.

А ви знаєте, якими мають бути справжні друзі? Зараз ми це перевіримо. Я ставитиму запитання, а ви відповідайте «так-так-так» або «ні-ні-ні».

Гра «Так-так-так, ні-ні-ні»

Будемо міцно ми дружити?

(Так-так-так!)

Нашою дружбою дорожити?

(Так-так-так!)

Ми навчимося грати?

(Так-так-так!)

Другу будемо допомагати?

(Так-так-так!)

Друга потрібно розлютити?

(Ні-ні-ні!)

А посмішку подарувати?

(Так-так-так!)

Друга варто ображати?

(Ні-ні-ні!)

Чай з друзями будемо пити?

(Так-так-так!)

Будемо міцно ми дружити?

(Так-так-так!)

— Молодці! Упоралися із завданням!

Слухання пісні В. Шаїнського «Коли мої друзі зі мною».

— Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно й нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю й смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

Гра «Живі руки»

Діти сідають одне навпроти одного (парами). Їм пропонують узятися за руки:

□ познайомтеся з руками товариша;

□ привітайтеся руками;

□ посваріться руками;

□ поборіться руками;

□ помиріться руками;

попрощайтеся руками.

Гра «Мій товариш (товаришка)»                                                                                   Діти по черзі розповідають про своїх друзів у класі, не називаючи їхніх імен. Слухачі мають за описом відгадати ім’я. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Групове заняття

Гра «Обери собі в друзі казкового героя»

Діти об’єднуються у групи, обирають казкових персонажів та пояснюють свій вибір.

— Уявіть, що у вас немає такого великого вибору, а є тільки негативні герої. Що б ви обрали: залишитися самому або заприятелювати з ким-небудь із них? (Можна потоваришувати, але слід навчити їх бути добрими, не скоювати поганих учинків.)

Тема для щоденника вражень

  • Я люблю з друзями...
  • Мій подарунок другові (подрузі).
  • У мого друга гарно виходить …

Картинки по запросу казки про дружбу на українській мові для дітей 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 4. Дружбу потрібно берегти

E:\Users\Panikarevich\Desktop\depositphotos_7630037-stock-illustration-handshake-emoticons.jpgВітання

 Вправа «Побажання по колу»

Учні утворюють коло. По черзі продовжують речення, звертаючись до сусіда: «Мій друже, я бажаю тобі...».

Обмін інформацією. Тема дня «Як зберегти дружбу?»

— Що для тебе означає «дружити»?

— Що ти можеш дати друзям?

— Які риси ти найбільше цінуєш у друзях?

— Що таке «надійний друг»?

— Чи знаєте ви «золоте правило» дружби? («Що хочете, щоб робили вам люди, то робіть їм ви».)

Гра «Пальчики»

D:\Слайди для презентацій\download (3).jpg- Уявіть собі,що ваш кулачок- це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитесь.

- У мене гарний настрій.

- Я маю багато друзів.

- Я умію радіти життю.

- Мені подобається грати в різні ігри зі своїми друзями.

- Я обов’язково буду щасливим!

-У кого розкрилася квітка-долонька, прошепотіть їй тепле ласкаве слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві. У кого ж неповністю розкрилася квітка-долонька, прошепотіть їй стільки теплих  ласкавих слів , скільки пелюсток не розкрилися  і тоді вже  одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.

 

Слухання казки про дружбу

Картинки по запросу казки про дружбу на українській мові для дітей Рюкзачок

 

 

 

 

 

 

https:/ /www.youtube.com/watch?v=T2vYUWfrQu0

— Пригадаймо й покажімо, як друзі долали випробування. (Діти спілкуються жестами; намагаються втамувати злість за допомогою «Банки крику»; перепрошують одне одного, обіймаються.)

 Вправа «Мирилка»

Мета: пригадати вірші-мирилки, що допомагають відновити дружбу, помиритися з товаришем.

— А чи трапляється, що часом друзі сваряться, ображаються, програючи у грі, змаганнях?

— А як цьому завадити? (Підійти до товариша, посміхнутися, перепросити, якщо завинив, помиритися.)

Діти згадують мирилки та по черзі миряться.

● Мирилка летіла, на плече сіла,

Сказала тихенько: «Мирімось швиденько».

● Досить дутись та сердитись.

Нумо, вже скоріш миритись!

Геть, образо, відійди,

Жде нас дружба назавжди.

● Мирись, мирись, мирись і більше не сварись.

Групове заняття

Гра “Роби те, що я кажу і показую”.

Учитель повільно виконує різні рухи і називає їх (“стискаю правий кулак”, “лівою рукою чешу потилицю”, “торкаюся кінчика носа”, “повертаюсь до вікна” і т. ін.). Частина рухів не співпадає з їх назвами (повертається до вікна, а говорить, що присідає і т. ін.). Такі рухи діти  не виконують.

Корисні підказки . Який друг справжній?

Картинки по запросу корисні підказки  про справжніх друзів 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE

Теми для щоденника вражень

  •  Якщо ми з другом посварились...
  • Який друг справжній?
  •  За що мене можуть  цінувати друзі.

Картинки по запросу казки про дружбу на українській мові для дітей 

 

 

 

День 5. Друзі — наші  домашні улюбленці.

Вітання

Вправа «Співаємо ім’я»

Учитель пропонує учням уявити, що вони не вміють розмовляти, а вміють тільки співати. Але їм обов’язково потрібно привітатися, тому по черзі кожен «заспіває» своє ім’я. За ним його ім’я заспівають усі діти.

Обмін інформацією. Тема дня «Як піклуватися про друзів — домашніх улюбленців?»

— Сьогодні ми приділимо увагу домашнім тваринам, поговоримо про те, що вони люблять, як за ними доглядати.

— Чим життя свійських тварин відрізняється від життя диких?

— Навіщо людині такі тварини? (Бо вони приносять радість, учать нас бути добрими, турботливими, вдячними, милосердними, спів чутливими.)

— Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо, потребують доброго, уважного ставлення до себе.

Слухання й обговорення оповідання В. Сухомлинського

 «Миколка, Вітя й цуцик»

Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали цуцика. Він сидів у канаві й жалібно скавучав.

Кому ж дістанеться цуценя? Довго сперечалися хлопчики й дійшли думки: нехай три дні живе у Віті, а інші три дні — у Миколки, і так цілий місяць. А коли час збіжить, хлопчики візьмуть цуцика, винесуть у поле й підуть у різні боки, щоб чесно розв’язати проблему: за ким побіжить, той і господар.

Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день носила мама цуцикові суп і котлетки.

У Віті не було ані будки, ані супу, ані котлетки. Поклав він біля свого ліжка ряднинку. На ній цуцик і спав. Іноді вночі йому хотілося в якихось собачих справах надвір, він тихенько торкав лапкою ковдру, Вітя прокидався й випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.

Через місяць узяли хлопчики цуцика й пішли з ним далеко-далеко в поле. Вийшли на високу могилу, пустили його й розлетілися навсібіч.

Цуцик побіг за Вітею.

Картинки по запросу картинка про дружбу людей і тварин— Розкажіть, як кожен із хлопчиків доглядав за песиком.

— Як це робив Микола?

— Як піклувався про собачку Вітя?

— Кого ж цуцик обрав своїм господарем?

— Чому, на вашу думку, він так учинив? (Відповіді учнів.)

— Людині байдужій, із черствим та холодним серцем здається, що й тварини — бездушні та нерозумні, що вони не можуть відчувати й розуміти того, що відбувається навколо. Але це, звісно, не так. Тварина, як і всі ми, любить лагідне та дбайливе ставлення до себе.

Гра «Скажи ласкаво»

Кішка — кішечка;

собака — собачка;

папуга — папужка;

риба — рибка;

хом’як — хом’ячок;

черепаха — черепашка.

— Якщо ви вирішили завести маленьку тваринку, то не забувайте: ви вівідповідаєте за неї. Піклуйтесь про неї та оберігайте її!

Перегляд і обговорення мультфільму, який  навчить дружити, поважати інших, бути терплячим до особливостей іншого.

Картинки по запросу мультики про дружбу на українській мові про всіх на світі«Про всіх на світі»

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rLh_92IJRdg

  • Чому всі повинні дружити між собою ?
  • Чи зрозумів песик , що таке дружба ?

Вправа «Долоньки добра»

Похожее изображение— А зараз кожний із вас нехай уявить у своїх долоньках беззахисну маленьку тваринку. Витягніть руки вперед, долоньками догори і спокійним подихом зігрійте їх. Повільно по одному пальчику складіть долоньку, заховайте у ній тваринку, прикладіть руки до грудей, віддайте їй доброту свого серця. Розтуліть долоні і...

— Як ви вважаєте, що ви побачите?

 

https://4.bp.blogspot.com/-DqygedRX_Zo/WxwGkqbYdXI/AAAAAAAAAPY/kleKXOJpy50mt5pu_6XqdFJixbuM1eQJACLcBGAs/s320/57ca01509fc071d8246e5ce62878be7b.jpgГрупове заняття

Діти об’єднуються в групи.

1-ша група — мають удома собаку;

2-га група — удома у них мешкає кіт;

3-тя група — інші тваринки;

4-та група — немає нікого.

Кожна група розповідає про своїх улюбленців, а діти четвертої групи розповідають, про кого вони мріють і чому.

Теми для щоденника вражень

  •  Я турбуюсь про тварин.
  •  За що я можу подякувати домашньому улюбленцеві?
  •  Мій домашній улюбленець вміє …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1.               Доброго ранку! Ми раді, що ви тут! Посібник для учителя з проведення ранкової зустрічі. – Children’s Resources International, Ins. Всеукраїнський Фонд “Крок за кроком”. – 2004. – 56 с.
  2.               Іщук Н. Виховний проект «Ранкові зустрічі» як фундамент розвитку поваги та толерантності особистості молодшого школяра //Початкове навчання та виховання.- 2008 - № 19-21.
  3.               Ігри на всі випадки життя / Упоряд. Н.Ф. Юрченко – Х . : Вид. група            « Основа», 2010. – 271 с.
  4.               Цікаві ранкові зустрічі : дидактичний матеріал ( вірші, загадки, ігри) /          Н. Тріщ – Тернопіль : Підручники і посібники, 2018. – 96с.

5.       https://animowane-gify.pl/pobierz_Radosnylisc_2024

6.       http://konspektblog.pp.ua/konspekt-piznya-osin-rannij-vik-dopovnennya/

7.       https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE

8.       https:/ /www.youtube.com/watch?v=T2vYUWfrQu0                                                          9.       https://www.youtube.com/watch?v=rLh_92IJRdg                                                                                                                                                                                                      10.     https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs                                                                      11.     http://mova-literatura.in.ua/korotke-opovidannya-pro-druzhbu-dlya-ditej-dva-tovarishi.html

 

1

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку