День 1. « Прихід зими»
Вітання
-Доброго дня, мої любі школярики!
-А, як ви гадаєте, чому я сьогодні з рожевою парасолькою?
(Ця парасолька рожева не тільки від поганої погоди, вона рятує і від поганого настрою)
-У мене сьогодні гарний настрій, адже сьогодні особливий день і я рада зустрічі з вами.
- Діти, чи важливий настрій для людини?
- Як можна покращити настрій?
- Загніть мізинчик, якщо ви гарно виспалися і відпочили.
- Загніть наступний пальчик,якщо вас збудила рідна, любима вами людина.
- Загніть середній пальчик, якщо ви побачили хоч раз сьогодні посмішку.
- Загніть вказівний пальчик, якщо ви зустріли хоч одного друга.
- Покажіть, який у вас зараз настрій.
- Ви зі мною вже привіталися, а тепер привітайте один одного.
Ми сімейка невеличка
Усі друзі, я і ти.
Привітаємось,щоб личка
Всі усмішками цвіли
- Привітатися можна по різному. Можна потиснути руку,обійнятися, погладити по плечу,торкнутися щічки, помахати долонькою, взятися за дві ручки, взятися мізинчиками. Сказати або побажання,або комплімент. (Діти вітаються)
Обмін інформацією. Тема дня «Ось і прийшла зима»
— Зручно вмостіться на килимок та послухайте казочку про зиму, заплющте оченята й уявіть, що все це відбувається з вами.
Слухання й обговорення казки
“Казка про зиму”
Жила-була Зима. У хорошій хатинці, з крижаним підлогою, морозною візерунковою стелею, і розмальованими вікнами. Хата ця стояла в дрімучому лісі. Якось так виходило, що влітку ні хати, ні Зими ніхто не бачив. А в морозний час – все ніби було на місці. І будинок, і господиня його. І ось одного разу, коли господиня Зима робила з білих сніжків повітряний торт, вона побачила на порозі свого будинку дівчинку. В ліс дівчинка прийшла разом зі своїм дідусем; вони вибирали найкрасивішу ялинку на Новий Рік. Але дідусь десь загубився і дівчинка злякалася. А за вікном потихеньку сутеніло. Дівчинка було зажурилася, але господиня Зима затіяла з нею гру. Потрібно було назвати якнайбільше зимових слів. Хто слів знає більше, той і виграв. «Метелиця, паморозь, іній, сніг, хуртовина, завірюха, сніжинки …», – багато слів назвали гравці. Незабаром дівчинка сама не помітила, як заснула. А на ранок господиня Зима привела в дім дідуся. Виявляється, він зустрів в лісі дванадцять братів місяців, та й забалакався з ними. То-то було радості, коли дідусь з онукою зустрілися. Господиня Зима дала їм свої снігові сани, і вони вирушили додому.
— Про яку пору року йдеться у казці?
— Де жила господиня Зима ?
— З ким до лісу прийшла дівчинка? Навіщо ?
— Чому дівчинка злякалася?
— Хто допоміг дівчинці?
— Яка зима ?Дізнаємося про це під час гри.
Гра «Яка зима?»
Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива тощо).
Групове заняття
Асоціації
- Діти, скажіть ,будь ласка, з чим асоціюється у вас слово «зима»?
(відповіді дітей)
- Подивіться на малюнок і скажіть з чим асоціюється, на що схожий сніг, ,бурулька? (використовую слайди з малюнками).
Пісенька
- Діти, давайте створимо собі настрій, заспіваємо караоке пісеньку «Зимонька - зима»
Зимонька-зима
А.Мігай
https://www.youtube.com/watch?v=rWqSBvd1kRw
1.Стукає в вікно
Гостя чарівна
Знов до нас прийшла
Зимонька-зима
ПРИСПІВ
Ой зима, зимонька-зима
Затанцює заспіває
Зимонька(2р.)
2.Вибігла на двір
Весела дітвора
Сипала сніжком
Зимонька-зима
Гра «Добре – погано»
- Тепер об’єднаємося в дві групи за формою сніжинки.(кожна дитина отримує сніжинку різної форми) і пограємо в гру . Одна група доводить, чому добре, що прийшла зима, інші навпаки, що це погано.
Добір рим
- Діти, а чи любите ви вірші про зиму?
- Зараз ми з вами будемо поетами. У віршиках є рими. Зараз ми із усіх слів, які записані збоку доберемо рими до слова, яке записане посередині
- снігу ( сміху, втіху, з розбігу, кригу)
- сніжечку (в мішечку, дружечку, гречку, пиріжечку)
- сніговію (мрію, завію, буревію, накрию )
- завірюхо (вухо, сухо, глухо)
Улюблені вірші. Слухання вірша про зиму.
Падав сніг на поріг
https://www.youtube.com/watch?v=rSx7OF62g9Q
Обмін інформацією
-Запрошую вас у крісло автора. Потрібно розповісти свою цікаву зимову історію (вірш).
- Діти, після розповіді ви можете поставити автору 2-3 запитання.
Теми для щоденника вражень
День 2. «Як зробити зиму цікавою?»
Вітання
Раз – зима прийшла
Два – снігу принесла
Три – вітання прийми
І сусіда обійми.
Групове заняття
Білі сніжинки: Вам потрібно відгадати загадки і з’єднати з правильним малюнком.
Загадки: http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/239-zagadku-pro-zymu.html
1) Біла морква взимку росте.
2) Ой, немає їм ціни! По льоду біжать вони –
Швидконогі…
3) Що то за віз,
Що без коліс,
Влітку відпочиває
Взимку дітей катає.
4) Взимку вкрили все навкруг: Ліс, дорогу, поле й луг,
А як сонце припече,
Ми струмочком потечем.
5) І маленькі, і старенькі,
Влітку, взимку, навесні
Всюди вдягнені гарненько
У зелені сукні всі.
6) Ми - спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем
Ще й стрибаємо з трампліну.
7) Невеличкі дві хатинки,
В них м'які і теплі спинки.
По п'ять братиків малих
Заховались в хатках тих.
Блакитні сніжинки:Розгадайте кросворд.
Загадки: http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/239-zagadku-pro-zymu.html
|
1 |
|
|
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
М |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Н |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
А |
|
|
|
|
|
|
1. Він малює на вікні
Гарні квіти крижані,
На дитячих щічках – маки,
З ним узимку дружить всякий.
2. Дві дощечки на ногах
Вміло їздять по снігах.
3. Лід на річках, сніг на полях,
Віхола гуляє – коли це буває?
4. Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
5. Я падаю на ваші хати,
Я білий-білий, мов та вата,
Я прилипаю вам до ніг,
І називаюсь просто ...
6. Біла морква зимою росте.
7. У святковій залі
Стоїть як картинка,
Весела, зелена,
Красуня - …
8. У зимову веселу пору
Ми – кращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори.
Сині сніжинки: Складіть малюнок про зиму із пазлів.
Обмін інформацією. Тема дня «Як цікаво проводити час узимку?»
— Пригадайте, скільки гарного навкруги взимку — блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури... Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. А чому настає зима?
Слухання оповідання
«Як міняється колір снігу?» Василь Сухомлинський
Коли сходить сонце, снігові замети рожеві. Це сонце забарвлює їх своїм промінням.
Сонце підіймається вище й вище, небо стає сильніше, а сніг – сліпучо білий. Глянеш на степ – і бачиш на білому килимі маленьку пташку. А он зайчик побіг полем.
Сонечко схилилось до заходу. Сніг стає синюватий, мов небо відбивається в блискучому дзеркалі. А в затінку він аж фіолетовий.
Ось і зайшло сонце. Запалало небо на заході – завтра буде вітер. Відблиск вечірньої заграви ліг на снігові замети. Ніби їх сонце облило багряними барвами. Гасне заграва – і багряний відблиск на снігу згасає.
Мерехтять зорі. Сніг сіріє. Пташка ховається в гнізді. Зайчик сидить під кущем.
Вправа «Продовж речення»
Гра «Виправ помилку»
— Незнайко писав листа, у якому хотів розповісти про те, що таке зима, та, як завжди, все переплутав. Допоможіть виправити помилки, допущені в листі!
«Перший зимовий місяць називається вересень. Як настає зима, так починаються холоди, і люди одразу надягають теплий одяг: шуби, чоботи, рукавиці, шапки, шорти, шарфи. Узимку діти катаються на санчатах, лижах, велосипедах, ліплять снігову бабу, купаються у морі, ковзають по льоду, засмагають, будують снігові фортеці й готуються до маминого свята.
Є спортсмени, які займаються зимовими видами спорту: хокеїсти ключками забивають шайбу в ворота; фігуристи танцюють на лижах; лижники з’їжджають із гірки на санчатах; ковзанярі бігають на лижах. Щоб не застудитися, потрібно щоранку з’їдати по одній бурульці. Зима — чудова пора року!»
— Діти, що таке зима?
— Які зимові розваги ви знаєте?
— Як слід поводитися на вулиці взимку?
Групове заняття
Робота в парах. Гра «Чарівні шкарпетки»
Кожна пара отримує вирізані з паперу шаблони шкарпеток, різнокольорові олівці чи фломастери (по 3 штуки — кожній парі гравців). Учитель пропонує їм розфарбувати шкарпетки, прикрасивши візерунком, але так, щоб права і ліва шкарпетки були однаковими, тобто бути парою. Потім усіх гравців запрошують у магазин шкарпеток. Діти вибирають ті, що подобаються, що зроблені найкраще. Учитель підводить учнів до висновку, що найкращими є шкарпетки у тих, хто зумів домовитися про візерунок, ділився олівцями, поступався другові.
Розвиваючі відео-вірші для дітей українською мовою
ДАРУНОЧКИ ЗИМИ
Білі, ніжні, мов пір’їнки,
Тихо падали сніжинки.
Білосніжний снігопад
Вкрив вночі і ліс, і сад.
Будуть зранку малюки
В сніжки гратись залюбки.
Зліплять бабу снігову –
Величезну, мов живу.
От так радість дітворі
На санчатах мчать з гори!
Сніжки, лижі, ковзани –
Це даруночки зими!
Т. Корольова
https://www.youtube.com/watch?v=erNUHfoSeio
Теми для щоденника вражень
День 3. «Як зимують рослини взимку?"
Вітання
Грає музика , яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
Сніжинка зимова залетіла в клас
І в коло велике зібрала, друзі, нас
Давайте зєднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось я –вам, ви – мені.
Привітання один з одним .
Діти по колу передають сніжинку і вітаються.
Скажи комплімент другу.
Групове завдання.
Гра «Так чи ні» (завдання із чарівної коробки)
У цій коробці є певний предмет. Я пропоную визначити , що це може бути. Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині. Відповідь буде одна «так» чи «ні»
Ось і відгадали. Це лист від рослини.
Вона росте в лісах,
Гілочки всі у голках,
Взимку – як улітку,
Влітку – як узимку,
Прийде до хатинки
Зелена …(Ялинка)
Обмін інформацією. Тема дня «Що відбувається з рослинами взимку?»
— Розгляньте картини С. Світославського «Зимовий пейзаж»,
Ю. Клевера «Захід сонця взимку» та І. Шишкіна «Зима».
— Яку пору року зобразили художники? Обґрунтуйте свою відповідь.
— Які зміни в природі відбуваються з настанням зими?
— Що спільного, а чим відрізняються картини?
— Які кольори притаманні зимі?
— Які емоції у вас викликає зима?
— Як змінюється життя ролин узимку?
— Послухайте, як описується зимівля рослин у відеоролику.
Як дерева переживають зиму
https://www.youtube.com/watch?v=e9DeHuVOx1I
Слухання й обговорення казки
Казка-розповідь про ялинки
https://www.youtube.com/watch?v=puWpl0pdgQs
— Чи сподобалася вам казка? Чим?
— Що нового ви дізналися?
Групове заняття
— У сплячому царстві зимового лісу, на перший погляд, дерева без листя дуже схожі одне на одне. Але якщо бути уважним, то можна помітити, що у кожного дерева свій силует, свій порядок розташування гілочок. Чорні силуети дерев чітко виділяються на білому снігу, неначе намальовані чорною фарбою на білому аркуші паперу. Недарма ліс, що скинув листя, називають у народі чорноліссям.
Гра «Впізнай дерево»
Робота в групах. Прийом «Оживи предмет»
Кожна група отримує розрізаний малюнок із зображенням рослини. Діти повинні зібрати його, визначити, що зображено. Представник від групи повинен від імені рослини озвучити її думки.
Оповідач розповідає так, щоб решта здогадалися, що це рослина.
Теми для щоденника вражень
День 4. «Тварини взимку»
Вітання
Разом із сонечком встаємо ми.
На ранкову зустріч у школу поспішаємо.
Поділившись настроєм своїм,
Ми частинку серця друзям залишаємо.
Другу руку простягни
І міцніше обніми,
Подаруй йому тепло своїх долонь.
З добрим ранком привітай,
Добра й щастя побажай.
Руханка
Білий сніг, білий сніг
Заміта стежинки. (Колові рухи руками.)
Цілий день, цілий день
Падають сніжинки, (нахили тулуба вперед)
Вітерець-жартівник (повороти навколо себе)
Віхолу здіймає,
А мороз-чарівник (підстрибування)
З діточками грає.
Обмін інформацією. Тема дня «Як зимують тварини?
Слухання казки
Казка про зайчика і зиму
https://www.youtube.com/watch?v=KNdwiHWMgGA
Творчо-емоційна гра
Перегляд і обговорення казки
Рукавичка - українська народна казка
https://www.youtube.com/watch?v=_rlPmutMN7E
- Що згуртувало тварин ?
- Що страшніше взимку для тварин : голод чи холод ?
Групове заняття
Робота в групах. Гра «Допоможи пташці»
Завдання: обрати малюнки птахів, які зимують у нашій місцевості; розташувати їх на дошці біля годівнички.
— Чи всі зимуючі птахи прилетіли до чарівної хатинки?
Логічна гра «Плутанина»
— Лісові мешканці просять допомогти розібрати плутанину.
Теми для щоденника вражень
День 5. «Зимові свята»
Вітання
Промінь падає в долоні —
Другу посміхнись.
Очі у небес бездонні —
За руки візьмись.
Шелестить над нами листя —
Весело стрибай.
Хвиля мружиться іскристо —
Тож і ти моргай!
— Малята, який у вас настрій? (Гарний, веселий, чудовий, добрий!)
Обмін інформацією. Тема дня «Які свята ми святкуємо взимку ?»
Вчитель показує малюнок із зимовим святом (Новий рік, Різдво тощо).
Кожна група отримує малюнок із зображенням свята і отримує завдання (Вчитель оголошує ключові слова, а називають свято і все що його стосується: символи, традиції святкування та все що їм відомо про нього).
Перше зимове свято.
Ключові слова: 19 грудня, подушка або шкарпетки, подарунки, різочка
Яке це свято?( Свято Миколая.) (Називають свято і малюнок на дошці прикріпляють)
Друге зимове свято.
Ключові слова: ніч з 31 грудня на 1 січня, ялинка, Дід Мороз, дідух, побажання
( Новий рік.) (Називають свято і малюнок на дошці прикріпляють)
Третє зимове свято.
Ключові слова: ніч з 6 на 7 січня, народження Ісуса, колядки, зірка, кутя,
12 пісних страв ( Різдво.) (Називають свято і малюнок на дошці прикріпляють)
Четверте зимове свято.
Ключові слова: вечір 13 січня, дівчата, щедрівки. ( Свято Маланки.) (Називають свято і малюнок на дошці прикріпляють)
П’яте зимове свято.
Ключові слова: ранок 14 січня, Старий Новий рік, хлопці, засівальні пісні
( Свято Василя.) (Називають свято і малюнок на дошці прикріпляють)
Шосте зимове свято.
Ключові слова: 19 січня,річка Йордан, Хрещення Ісуса, освячення води у водоймах, зимове купання. ( Водохреща.)
Групове заняття
Вчитель пропонує дітям гру – пантоміму .Учень промовляє початок речення, а інший повинен завершити, показавши зимову розвагу. Учні відгадують, а потім разом показують рухи.
Учні називають свої улюблені зимові розваги, після чого потрібно поділить їх на групи за улюбленими зимовими розвагами.
-Діти, сьогодні ми будемо дизайнерами кожушка Святого Миколая.
Перегляд казки про Діда Мороза
Мудрі казки. Коли приходить дід Мороз
https://www.youtube.com/watch?v=f0nJk66L1NQ
Теми для щоденника вражень
Список використаних джерел
5. https://www.youtube.com/watch?v=rWqSBvd1kRw
6. https://www.youtube.com/watch?v=rSx7OF62g9Q
7. http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/239-zagadku-pro-zymu.html
8. https://www.youtube.com/watch?v=erNUHfoSeio 9. https://www.youtube.com/watch?v=e9DeHuVOx1I 10. https://www.youtube.com/watch?v=puWpl0pdgQs 11. https://www.youtube.com/watch?v=KNdwiHWMgGA
12. https://www.youtube.com/watch?v=_rlPmutMN7E
13. https://www.youtube.com/watch?v=f0nJk66L1NQ
1