Номер слайду 22
Бінарний урок (з елементами професійної направленості, для учнів професії«Тракторист, водій, слюсар з ремонту автомобілів») «Розв’язування задач на застосування основних теорем теорії ймовірностей та наслідків з них»Задача 1 Кожна із трьох систем двигуна може вийти з ладу протягом робочої зміни незалежно одна від одної. Несправність хоча б однієї із систем призводить до поломки двигуна. Кривошипно-шатунний механізм псується з ймовірністю 0,1, система живлення з ймовірністю 0,2, газорозподільний механізм з ймовірністю 0,3. Яка ймовірність того, що двигун зіпсується протягом робочої зміни ? Перед розв’язуванням цієї задачі повторюємо з учнями:- які події називаються незалежними в сукупності?- чому дорівнює ймовірність появи кількох подій, незалежних у сукупності?- сформулювати означення подій, протилежної до даної. Розв’язування задачі 1 (колективно, один учень записує на дошці)Нехай А1 – подія, що полягає в тому, що кривошипно-шатунний механізм псується з ймовірністю 0,1. Ᾱ1 –протилежна до події А1 , Р(А1 ) – ймовірність події А1, Р(А1 ) = 1 - Р(Ᾱ1 ) Р(А1 ) = 1 - 0,1 = 0,9. А2 – система живлення псується з ймовірністю 0,2, Ᾱ2- подія, протилежна до А2 Р (А2 ) =1- Р(Ᾱ2 )=1- 0,2=0,8 А3 – газорозподільний механізм псується з ймовірністю 0,3, Ᾱ3 – подія, протилежна до А3 Р (А3 ) =1 - Р (Ᾱ3 ) =1 - 0,3 = 0,7 А – подія, яка полягає в тому що двигун зіпсується протягом робочої зміни. Р (А) – ймовірність події А. Р(А) =1 - Р (Ᾱ1 ) Р( Ᾱ2 ) Р(Ᾱ3 ) Р(А) =1 - 0,9*0,8*0,7 =1 0,504=0,496. Отже, двигун зіпсується протягом робочої зміни з ймовірністю 0,496, якщо хоча б одна із трьох систем вийде з ладу.