ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ

Про матеріал
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ "ТИЖНЯ МФА" ПОНЕДІЛОК 1. Лінійка, присвячена відкриттю «Тижня математики, фізики та астрономії» 2. Гра-лото "Вчені математики та фізики" ВІВТОРОК 1. Брейн-ринг з конкурсами "Зміна агрегатних станів речовини" 2. Майдан кросвордів "Містечко розумних і кмітливих" 3. Перегляд кінофільму «Таємниця створення Всесвіту» СЕРЕДА 1. Інформаційно -пізнавальний проект «Жінки –математики. Цікаві факти з життя" (перегляд презентацій) 2. Підкорення космосу жінками (лекція) ЧЕТВЕР 1. Читацька конференція на тему "Шевченко - це Україна. Україна - це Шевченко". 2. «Математичні мандрівки» П'ЯТНИЦЯ 1. Чашечка тепла 2. Підсумки
Перегляд файлу

ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА

АСТРОНОМІЇ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ "ТИЖНЯ МФА"

 

ПОНЕДІЛОК  

1. Лінійка, присвячена відкриттю «Тижня математики, фізики та астрономії»

2. Гра-лото "Вчені математики та фізики"

 

ВІВТОРОК  

1. Брейн-ринг з конкурсами  "Зміна агрегатних станів речовини"

2. Майдан кросвордів "Містечко розумних і кмітливих"

3. Перегляд кінофільму «Таємниця  створення Всесвіту»

 

СЕРЕДА  

1. Інформаційно -пізнавальний проект «Жінки –математики. Цікаві факти з життя" (перегляд презентацій)

2. Підкорення космосу жінками (лекція)

 

ЧЕТВЕР  

1. Читацька конференція на тему "Шевченко - це Україна. Україна - це Шевченко".

2. «Математичні мандрівки»

 

П'ЯТНИЦЯ 

1. Чашечка тепла

2. Підсумки

 

ПОНЕДІЛОК                                  Лінійка, присвячена відкриттю

«ТИЖНЯ МАТЕМАТИКИ, ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ»

1-й ведучий

Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.

2-й ведучий.

Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.

3-й ведучий.

Наука — знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.

1-й ведучий.

Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.

2-й ведучий.

Це — атом, скорений людиною,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!

3-й ведучий.

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин, 
Та зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці та фізиці уклін!»

1-й ведучий.

 Математика — цариця всіх наук. Називається вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е. знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія, вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія, або астрологія.

  2-й ведучий.

У давній Греції мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці називали себе акузматиками.

2-й ведучий.

Другу групу очолював давньогрецький учений Гіппас Месопотамький (IV—V ст. до н. е.), який вважав, що «матема» доступна всім, хто може продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З часом друга група перемогла.

3-й ведучий.

Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.

1-й ведучий.

Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».

2-й ведучий.

Ну і що?

1-й ведучий.

За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.

2-й ведучий.

 Хто ж її одержав?

1-й ведучий.

           Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи:  навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики.

2-й ведучий.

       Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.

1-й ведучий.

         Люди живуть і працюють.

2-й ведучий.

        Відкривають таємниці атома.

1-й ведучий.

       Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.

2-й ведучий.

              І завжди їм допомагає математика.

1-й ведучий.

      Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...

2-й ведучий

        ...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.

Учень 1

А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».

3-й ведучий.

      З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.

Учень 2

      А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?

3-й ведучий.

      Звичайно, ні.

Учень 1.

      Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?

3-й ведучий.

Зрозумій, ти не правий, мій друже

Не тим шляхом ти пішов.

Із задачами, певно, не дружиш,

То й поезії в них не знайшов.

Учень 2

«Хоч ти смійся, а хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращий:

Тільки відповідь читати.

Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав».

 2-й ведучий.

Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.

А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі  поставим
За подібні чудеса?

2-й ведучий

Будеш, друже, трудитись сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.

1-й ведучий.

 Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»

Ікс

       Добрий день Вам, друзі!

Ігрек

       Дозвольте представитись. Ми з «Товариства математичних мандрівок».

Учень 2

      То ви з Ізяслава?

Ікс

       Ні.

Учень 2

      З Хмельницького?

Ікс

      Ми з Іксові. Я – Ікс, Це –Ігрек.

Учень 2

       Щось не чув про таку…

Ігрек

Іксовія – це область у країні Математиці. Звідки ж тоді до вас приходять ікси, ігреки, зети, за допомогою яких ви розв’язуєте задачі і не тількиз математики, а й з фізики, хімії?

Учень 2

       А крім Іксовії, що у вас там ще є?

Ігрек

      Я відповім вам словами Яна Следецького: « Математика – цариця всіх наук.  ЇЇ улюблениця – істина, її вбрання – простота  та ясність.  Палац цієї володарки  оточено тернами і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиватися  крізь хащі.  Випадковий мандрівник не  виявить у палаці нічого привабливого.  Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований у боротьбі з труднощами»

Ікс

      Друзі! Запрошуємо  Вас у цікаву подорож по нашій країні. Ми проведемо вас через поля чисел і лабіринти формул по перехрестях Координатії в древнє місто Цифроград,  попливем по морю множин і виберемось на вершини Геометрії, ви познайомитеся з найвідомішими вченими людства та їх геніальними винаходами.

Ведуча

      Ця подорож – це свято інтелекту. Розв’язування завдань стимулюватимуть вашу уяву, розвиватимуть вміння міркувати. Можливо, комусь захочеться  навіть серйозно зайнятися  самоосвітою, а хтось полюбить задачі і, як  Діріхле, навчиться поєднувати з мінімумом «сліпих формул» максимум «зрячих» думок..

Ведучий

    А може, як Евклід, ви побачите в математиці красу і закохаєтеся в числа, як  Піфагор?

Ігрек

І сурова, й солов'їна
Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо всі у путь —
Нас цікаві речі ждуть.

 

 

 

ПОНЕДІЛОК            ГРА  ЛОТО "Вчені математики та фізики"

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДВОХ КОМАНД. У табличку навпроти імені (чи прізвища) вписати  прізвище(ім'я) вченого, попередньо вибравши і списку

1. Франсуа

Вієт

2. Карл Фрідріх

Гаусс

3. Ісаак

Ньютон

4. Блез

Паскаль

5. Рене

Декарт

6. Омар

Хайям

7. Леонардо

да Вінчі

8. Галілео

 Галілей

9. Дмитро Іванович

Менделєєв

10.Михайло Васильович

Ломоносов

 

 

Вієт

 

Ломоносов

 

Ньютон

 

Менделєєв

 

Декарт

 

Паскаль

 

да Вінчі

 

Галілей

 

Хайям

 

Гаусс

 

ВІВТОРОК                 Брейн-ринг з конкурсами       

"Зміна агрегатних станів речовини"

Мета. Поглибити і узагальнити знання учнів  через відповіді на цікаві запитання, використання позапрограмової інформації. Вчити наполегливості у досягненні кінцевого результату. Сприяти творчому розвитку, вихованню в учнів свідомої дисципліни, почуття обов'язку і справедливості, пізнавального інтересу. Розвивати цілеспрямоване сприйняття, логічне мислення, здатність до самоаналізу.

Обладнання. Предмети, які потрібні для конкурсів, дзвінки на кожен стіл.

Правила гри. У грі беруть участь три команди. Ведучий оголошує питання,. На обговорення запитання дається одна хвилина. На запитання бліц-туру — по 20 сек. Учасники команда на правильні відповіді підіймають руки, за правильну відповідь, одержує 2 бали. Якщо відповідь неточна, кількість балів зменшується до 1. Якщо відповідь неправильна, відповідає інша команда. Після кожного конкурсу підбиваються підсумки.

Хід заходу
Отже, починаємо

перший конкурс, який називається «Придумай прислів’я».

Ви повинні придумати одне прислів'я або приказку, яка відповідала б темі «Зміна агрегатних станів речовини». Хто першим це зробить, тому й дістанеться перший бал. Наприклад:
а) «Скільки кригу не грій, нею не обпечешся.».
б) «Ранні пташки росу п'ють, а пізні — слізки ллють».
 

Другий конкурс — «Конверт із запитанням».

Усього запитань 18, команди будуть відповідати на свої 9 запитань.
1. Підходячи до свого дому учень побачив сліди лижника, які той зробив декілька днів тому. Вони виявились припіднятими над залишеним снігом. Мамі, яка відкрила двері, замість привітання учень сказав: «Скоро буде весна». Що спонукало його так висловитись? (Відповідь. Вдень сніг тане інтенсивніше і опускається. У слідах лижника він більш ущільнений і тане повільніше. І тому сліди виявились дещо припіднятими над поверхнею снігу.).


2. Учень обклеює шпалерами стіни своєї кімнати. Чому після обклеювання шпалерами стін він зачинив вікна? (Відповідь. Внаслідок активної циркуляції повітря в кімнаті папір швидко висохне, тоді як шар клею залишиться ще вологим. Папір, висихаючи, скручуватиметься і відставатиме від стін).

3. Яке значення для регулювання теплового режиму дерев має опадання листя восени? (Відповідь. Внаслідок опадання листя зменшується випаровування вологи деревом, тобто зменшуються втрати тепла).


4. Тропічні циклони зароджуються над теплими океанами в умовах погоди, яка постійно змінюється. Які зміни погоди стають причиною виникнення циклонів?. (Відповідь. Джерелом енергії тропічних циклонів є водяна пара, під час конденсації якої виділяється величезна кількість тепла. Необхідною умовою конденсації є зниження температури).


5. Чому, незважаючи на те, що кожен день поглинається багато сонячної енергії, температура води в морях і океанах залишається практично сталою? (Відповідь. Тому що одержана від сонця енергія витрачається на випаровування. У середньому з поверхні океану за рік випаровується шар води завтовшки 1,13 м).
6. Якою водою краще поливати рослини кип'яченою чи сирою? (Відповідь. Сирою, бо в найбільше повітря).


7. Що станеться з водою у відкритій посудині в кабіні реактивного літака, якщо кабіна буде на великій висоті раптово розгерметизована? (Відповідь. Внаслідок раптового зниження тиску вода відразу перетвориться в пару, станеться вибух).


8.Чому не знижується рівень океану, якщо кожен рік з його поверхні випаровується шар води товщиною понад 1 м? (Відповідь. Уся вода повертається до океану завдяки процесу конденсації).


9.Як під час засухи і суховіїв зберегти вологу на полях, щоб врятувати від загибелі посіви? (Відповідь. Потрібно зменшити випаровування. Для цього грунти рихлять.)


10. Чому овочеві культури, що бояться заморозків, краще садити на ділянках, розміщених біля озер, рік, ніж на ділянках, що знаходяться подалі від водойм? (Відповідь. Біля водойм у повітрі міститься велика кількість водяної пари. Під час заморозків пара конденсується, виділяючи теплоту).


11. Прилипання мокрого снігу до проводів ліній електропередачі може привести до їх обриву, що дуже небезпечно для життя. Що б ви запропонували досвідче-ному електрику? (Відповідь. Можна пропустити по проводах короткочасово сильний струм, який розплавить сніг).


12. Як пояснити грізне природне явище — сповзання снігових лавин з гір? (Відповідь. Так як інтенсивність плавлення речовини із збільшенням тиску збільшується, то в першу чергу весною починає плавитися підошва лавини, яка рухається по схилу гори вниз).


13. На одному із заводів для охолодження сталі потрібно 340 м3 води. Спробували охолоджувати окропом — витрата води зменшилася у 22 рази. Чому? (Відповідь. Окріп, перетворюючись на пару, інтенсивно віднімає теплоту від сталі).


14. Чому під час сильного морозу для відновлення поверхні льоду ковзанки його поливають гарячою водою? (Відповідь. Гаряча вода розплавляє тонкий шар льоду і не так швидко замерзає, встигаючи розтектись, і поверхня льоду стає гладкою).


15. Чим пояснити, що під час сильних морозів у лісі тріщать дерева? (Відповідь. Вода, що міститься в капілярах дерева, замерзає і розриває його волокна)      
 

16.Чому холодильник час від часу доводиться вимикати і «розморожувати»? (Відповідь. Більшість продуктів містить воду, яка, випаровуючись, замерзає на найхолоднішій частині холодильника — випарнику. Випарник вкривається товстою сніговою шубою, що має низьку теплопровідність. Це зумовлює зменшення тепловідводу із камери, і температура в холодильнику знижується недостатньо).


17. Існує прикмета: якщо сніг перестає йти, може наступити сильний мороз. Чи вірно це? Дайте пояснення. (Відповідь. Прикмета вірна. Під час снігопадів утворення кристаликів снігу і льоду пов'язане з виділенням енергії в навколишнє середовище, що зменшує морози. Якщо снігопад припинився, то зникає тепловий вплив на атмосферу, що може привести до посилення морозів).


18. Для чого горяни, які пасуть худобу високо в горах, під час варіння м'яса накривають котли, в яких кипить вода, кришками і кладуть на них камені? (Відповідь. Якщо цього не зробити, м'ясо не звариться. В горах, де атмосферний тиск знижений, температура кипіння води значно менша, ніж 100'С. Щільно накриваючи котли кришками, не дають можливості парі над поверхнею води виходити з котла. Кількість пари в котлі росте, зростає тиск на воду. Зростає і температура кипіння, досягаючи того значення, яке необхідне для приготування м'яса).

Конкурс «Віриш — не віриш»


Ведучий зачитує правильне або неправильне твердження. Якщо учень згоден з ним («вірить»), то піднімає за знаком викладача руку, якщо «не вірить» — здержується. За правильну відповідь учень одержує 1 бал.
                                          Завдання командам        .
1. Промислові центри, розміщені в зоні вологого клімату, сильно забруднюють атмосферу, тому що пилинки промислових відходів, частинки диму при великій вологості повітря являються центрами конденсації водяних парів, в результаті чого маса таких частинок збільшується, зменшується швидкість їх дифузії. Тому пилинки створюють навколо промислового центру «димові хмари».
(Відповідь.Так)


2. Забруднення атмосфери відходами промисловості приводить до зменшення льодовиків на горах. Промислові відходи у вигляді пилу осідають на поверхні льодовиків, що прискорює їх танення під дією сонячних  променів. А зменшення льоду може призвести до зміни клімату. (Відповідь.Так)


3. Для кращого збереження дощок, їх складають у штабелі так, щоб між ними були вкладені дерев'яні прокладки. При цьому повітря вільно проходить між дошками, що сприяє випаровуванню вологи. Інакше деревина гниє. (Відповідь.Так)

4. Щоб білизна швидше висохла, її розвішують на мотузці так, щоб речі знаходились на певні віддалі одна від одної, тоді площа випаровування, вологи більша (Відповідь.Так)


5. Інтенсивніше випаровується волога з ґрунту на низинах, ніж на горбах, при всіх інших однакових умовах. На низинах кращі умови освітлення, більша маса повітря омиває грунт. (Відповідь. Ні)


6.Після дощу або снігу повітря стає чистішим. Разом з краплями дощу або сніжинками з повітря випадають і частинки пилу й кіптяви, які стають центрами конденсації водяної пари. (Відповідь. Так)


7. Рослини, що ростуть у вологому кліматі, мають вузьке листя, тоді як рослини жаркого й сухого клімату мають широке листя, розташоване вертикально. Широке листя гірше випаровує вологу, ніж вузьке.(Відповідь.Ні)


8. Рослини, що ростуть у посушливих місцях, мають листя, густо вкрите ворсинками, а інші в жаркі дні виділяють назовні невелику кількість ефірних масел. Ворсинки зменшують циркуляцію повітря навколо листя, створюючи «повітряну сорочку», Це зменшує випаровування вологи листям. У інших рослин ефірні масла, випаровуючись, теж створюють навколо листка своєрідну захисну «сорочку», зменшуючи випаровування вологи.(Відповідь.Так)


9.У Середній Азії взимку використовують метод опріснення солоних вод заморожуванням: солону воду тонким шаром розливають на поверхні спеціальних майданчиків, вночі вода замерзає, а вранці, коли тане лід, перші порції води (талої) зливають, після чого збирають прісну талу воду. Спершу тануть ті кристалики льоду, які містять більше вкраплень кристалів солі. Перші порції талої води виносять з льоду більшу частину солей. (Відповідь. Так)

 

Останній конкурс — «Дуель».

Команди задають одна одній придумані ними запитання, на які члени другої команди повинні відповісти. Викладач оцінює якість як цих запитань, так і їх відповідей. В кінці гри підводимо підсумки змагання.

 

ВІВТОРОК    «Містечко розумних і кмітливих»

МАЙДАН КРОСВОРДІВ

 

 

«Поле чудес»

2

 

 

 

 

 

 

 

 

1

3

 

 

4

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 По горизонталі:

1.Сторона трикутника, до якої проведена висота (основа);
5.Число,що ділиться на дане (кратне);
7.Геометрична фігура (куб).

По вертикалі:

2.Число, що перетворює рівняння у правильну рівність (корінь);
3.Компонент арифметичної дії (сума);
4.Запис, що складається з чисел, букв і знаків дій (вираз);
6.Найпростіша геометрична фігура (точка).

 

   Числовий математичний кросворд ”.

3

 

4

 

 

1

 

 

5

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 По горизонталі:

1.Квадрат двозначного числа, що закінчується цифрою 5 (5625);
2.Кут рівнобедреного трикутника, один з кутів якого дорівнює 360 (108);

По вертикалі:

3.Сума коренів рівняння х2-35х+17=0 (35);
4.Тризначне число, кратне 9 (621);
5.Добуток трьох послідовних натуральних чисел, найменше з яких є найбільше одноцифрове просте число (504);

 

Кросворд “Піраміда”

http://ostriv.in.ua/images/content/d7445/22.jpg 

 

 

 

 

1. Як називається прилад для вимірювання швидкості автобуса? (спідометр)
2. Як називається вид тертя, що присутнє під час катання на санчатах? (ковзання)
3. Який вид тертя є найменшим? (кочення-7)
4. Завдяки якому виду тертя утримуються нитки у тканині, цеглини на купі? (спокою)
5. Що виникає між двома поверхнями, які рухаються одна по одній? (тертя)
6. Як називається довжина траєкторії у фізиці? (шлях)
7. Фізична величина, яка вимірюється годинами. (час)
8. Як читається коефіцієнт тертя? (мю)

Кросворд  №3 Світлові явища( частина  I )

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

1. Явище розкладання білого світла на кольори.

2. Колір,  який знаходиться у спектрі між червоним і жовтим.

3. Умовна лінія, вздовж якої поширюється світло.

4. Райдужна смужка, яка утворюється на екрані після проходження пучка білого світла через призму.

5. Предмет, в якому можна побачити своє зображення.

6. Природне джерело світла.

7. Частково освітлена область площини або простору.

8. Кількість кольорів у райдузі.

9. Надя сказала, що кут падіння більший за кут відбивання, а Галя ­– що кути рівні. Хто сказав правильно?

10.Промінь,  який найменше заломлюється.

11.Розділ фізики,  який  вивчає світлові явища.

12. Одне з теплових джерел світла.

13. Різнокольорова дуга на небі.

Ключові слова:  ______________________________

 

Кросворд №4  Світлові явища (ІІ частина)

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Точка, в якій перетинаються пучки світла після заломлення в лінзі.

2. Прилад, який дає можливість зафіксувати портрет, подію, явище.

3. Задня частина склери ока, на якій утворюється зображення предмета.

4. Оптична частина фотоапарата.

5. Закінчення зорового нерва, які чутливі до кольорового світла.

6. Прозоре тіло, обмежене сферичними поверхнями.

7. Одиниця вимірювання оптичної сили лінзи.

8. Апарат для отримання збільшених зображень об’єктів на екрані.

9.Прилад для дослідження дуже малих тіл.

10. Отвір у райдужній оболонці ока.

11. Їх використовують для корекції коротко – і далекозорості.

12. Оптичний прилад,який дає можливість оку розглядати дрібні предмети.

13.Здатність ока фокусуватись на далеких і близьких предметах.

14. Геометричне тіло,проходячи крізь яке біле світло розкладається на кольори.

Ключові слова:­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________________________

Кросворд №3    Світлові явища( частина I ).

1

дисперсія

8

сім

2

оранжевий

9

Галя

3

промінь

10

червоний

4

спектр

11

оптика

5

дзеркало

12

вогнище

6

Сонце

13

райдуга

7

півтінь

 

 

Ключові слова:   світлові явища

Кросворд №4   Світлові явища( частина II) .

1

фокус

8

проектор

2

фотоапарат

9

мікроскоп

3

сітківка

10

зіниця

4

об’єктив

11

окуляри

5

колбочки

12

лупа

6

лінза

13

акомодація

7

діоптрія

14

призма

Ключові слова:   оптичні прилади

СЕРЕДА      Інформаційно -пізнавальний проект «Жінки –математики.

Цікаві факти з життя"

 Ведучий  Дорогі гості!  Раді вітати вас у нашому  математичному кафе.

 Ведуча  Ми запрошуємо вас поринути у  дивовижний світ, сповнений гармонії і романтики, у  світ  жіночої математики.

Ведучий   Може хтось із скептиків усміхнеться при   такому порівнянні. Та, якби в математиці не було краси, то не було б і самої математики,  інакше яка б тоді сила притягала б до цієї нелегкої науки найбільших геніїв людства.

Ведуча  Хтось із  мудрих сказав, що олівець математика бачить глибше, ніж  мікроскопи,  і далі, ніж телескопи, бо йому  доступні невидимі для них світ атомів і світ найдальших галактик

Математики-сухарики, кажуть у народі ,

Ніякої поезії! Зате на перший погляд.

В житті  математик – лірик і поет,

Скульптор і художник – нема межі фантазій.

У космос долетить  по вороху бумаг;

Конструктор він, учитель,

Чаклун, ну словом, – маг!

Ведучий Чи знаєте ви, що  перше  ім’я жінки, що зустрічається  в історії математики – це Теано. Про неї відомо тільки, що вона була найуважнішим учнем у школі Піфагора. І тільки більше ніж через тисячу років потому здобула визнання жінка-філософ, математик і астроном Іпатія з Олександрії – дочка математика Теона. Вона складала астрономічні таблиці,  писала коментарі до творів Діофанта. Є відомості, що Іпатія винайшла  ареометр, прилад для вимірювання густини рідини,  астролябію – прилад для визначення широти і довготи в астрономії. Іпатія брала участь у суспільному житті міста і користувалася повагою. Вона не прийняла нової на той час релігії – християнства, і стала жертвою фанатиків.  Англійський письменник Чарльз  Кінгслі описав її життя у романі «Іпатія».

Іван Франко переклав вірш сучасника Іпатії про неї:

Коли тебе бачу й слова твої чую,

Молюся на тебе, немов на святую,

І зір мій у зоряне небо пливе,

Де панна у зорянім небі живе.

Усе, що ти чиниш, Іпатіє-зоре,

Нам вказує небо твої розговори –

Освіти широкі яснії моря

Та мудрості незамутима зоря.

Ведучий Переглянемо підготовлені презентації про жінок математиків

 

СЕРЕДА      Підкорення космосу жінками (лекція)

 

Кажуть, що у космосу не жіноче обличчя. Дійсно, жінки у космічній галузі нечисленні. Проте без них неможливо собі уявити розвиток космонавтики. Але представниці прекрасної половини людства причетні до непростої, але благородної справи підкорення космосу і свого часу були гостями Національного музею космонавтики ім. С.П. Корольова.

Лідія Миколаївна Солдатова
З 1956 року працювала в ОКБ-1 під керівництвом С.П. Корольова і брала безпосередню участь у розробці та створенні перших радянських штучних супутників Землі. 1987 року відвідала Житомир та взяла участь в урочистостях з нагоди 80-річчя від дня народження С.П. Корольова.

Ніна Семенівна Кирдода
Багато років працювала у ракетно-космічній галузі СРСР, брала участь у розробці ракет для підводних човнів. Згодом стала одним з ініціаторів створення Асоціації музеїв космонавтики (АМКОС) СРСР, а також музею космонавтики ім. С.П. Корольова у Житомирі. У своєму листі від 7 червня 1985 року до редакції газети “Правда України” під заголовком: “Потрібен музей космонавтики” вона писала: “Внесок України в історію вітчизняної космонавтики дає усі підстави для створення Республіканського музею космонавтики на батьківщині Головного конструктора ракетно-космічних систем С.П. Корольова”.
Валентина Леонідівна Пономарьова
Радянська льотчиця, космонавт-випробувач, науковець. З 1962 по 1969 рік була членом загону космонавтів СРСР, пройшла підготовку до польоту на космічному кораблі “Восток-6” як другий дублер Валентини Терешкової, пізніше готувалася до польоту як командир першого жіночого екіпажу (разом із Іриною Соловйовою).

Єлизавета Львівна Кордюм
Український космобіолог, видатний науковець у галузі цитоембріології та клітинної біології, доктор біологічних наук, професор, член-кореспондент НАН України. Очолювала групу українських вчених під час проведення спільного українсько-американського експерименту (СУАЕ) за участі першого космонавта незалежної України Леоніда Каденюка, що проходив на борту шатла «Колумбія» з 19 листопада по 5 грудня 1997 року. Кілька разів була почесним гостем музею.

Надія Іванівна Адамчук-Чала
Українська вчена, нині співробітник Інституту мікробіології і вірусології ім. Д.К. Заболотного НАН України. 1996 року увійшла до складу групи космонавтів для проходження підготовки до польотів на кораблях системи Space Shuttle. 

Гайдемарі Стефанишин-Пайпер
Американська астронавтка українського походження. Здійснила два космічні польоти на космічних кораблях системи Space Shuttle: з 9 по 21 вересня 2006 року (місія STS-115) та з 15 по 30 листопада 2008 року (місія STS-126). У січні 2007 року та у жовтні 2019 року відвідала Україну.

 

Жінки багатьох національностей працювали в космосі. Першою жінкою в космосі стала радянська космонавтка Валентина Терешкова, здійснивши політ у 1963 році. Активніше програми космічних польотів почали включати жінок лише з 1980-х. Більшість астронавток були громадянками США, з місіями на космічному шаттлі та на Міжнародній космічній станції. Активні космічні програми, які включають астронавток, підтримують Китай, Росія та США. Канада, Франція, Індія, Іран, Італія, Японія, Південна Корея та Велика Британія відправляють жінок на орбіту у складі міжнародних екіпажів.

Жінки у космосі стикаються з багатьма тими ж проблемами, з якими й чоловіки: фізичні труднощі внаслідок неземних умов, психологічні наслідки ізоляції та поділу

Сучасний світ все частіше доводить нам, що космос – не таке вже й далеке та невідоме явище. У США створюють космічні війська, китайці планують будувати першу електростанцію в космосі, Росія готується до космічної війни, а ще в космос відправляють пляшечку шампанського.

2019-го року у відкритий космос вийдуть одночасно дві жінки. До цього, звичайно, жінки вже літали, але поодинці. Енн Макклейн і Христина Кук – американки, яких вперше в історії хочуть відправити в космічну подорож 14 березня 2019-го. Крім них, також полетять росіянин Олексій Овчинін та американець Нік Хейг.

Запуск корабля “Союз МС-12” планують із космодрому Байконур. Міжвідомча комісія ЦПК підтвердила готовність до польоту на Міжнародну космічну станцію основного та дублювального екіпажів нової експедиції. Тривалість польоту прогнозується на 203 доби. Завдання цієї подорожі – наукові експерименти, виходи в космос та стикування з вантажними кораблями.

До речі, перші представниці прекрасної статі, які підкорювали космічний світ – радянські жінки.

Валентина Терешкова – перша у світі жінка-космонавт, яка вийшла в одиночний політ 1963-го року. Тоді в космосі вона пробула 2 доби 22 години 50 хвилин. Не дивлячись на те, що на борту космонавтка не дуже добре себе почувала, вона змогла витримати 48 обертів навколо Землі. Більше того, ще й вела бортовий журнал та робила фото, які потім використовували для виявлення аерозольних шарів у атмосфері.

 

Першою у світі жінкою, яка вийшла у відкритий космос 1982-го року була також радянська космонавтка Світлана Савицька. Пробула там аж 7 діб 21 годину 52 хвилини. Її іменем назвали невеличку планету (астероїд) – № 4118 Sveta.

Гайдемарі Марта Стефанишин-Пайпер – астронавтка українського походження, що вже здійснила аж п’ять виходів у відкритий космос. Її обрали спеціалісткою місії вже на шостий рік після прийняття до корпусу американських астронавтів НАСА-16.

Джудіт Рєзнік – четверта жінка-космонавт у світі. Її дідусь був родом із Києва, батьки – вихідці з України. Її шлях до космосу був не простим. Спочатку їй казали, що шансів на виліт у неї немає, адже жінка не мала ліцензії пілота. Однак вона твердо вирішила, що хоче в космос. Для цього попросила свого друга-пілота навчити її літати. Потім склала професійні тести на максимальний бал. Завдяки своїй старанності вона стала однією з шести жінок (було майже вісім тисяч заявок), яких НАСА взяли в політ 1984 року. Політ тривав 144 години 57 хвилин. На її честь також названо астероїд та кратер на зворотньому боці Місяця.

З огляду на попередній жіночий досвід, політ 14 березня 2019-го року був знаковою подією (незважаючи на двох жінок у складі екіпажу).

Перегляд презентації  "Жінки у космосі".   

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhinki-u-kosmosi-261599.html

 

 

 

ЧЕТВЕР                   «Математичні мандрівки»

Мета:

  • перевірка знань учнів, їх кмітливості, творчого потенціалу,
  • відпрацювання вмінь відповідати на нестандартні запитання,
  • розвиток логічного мислення, абстрактного мислення, творчих здібностей, мотивів діяльності,
  • в ігровій формі розвивати у учнів інтерес до математики, фізики і процесу навчання в цілому,
  • підняття престижу розумних, але не завжди популярних у колективі учнів,
  • навчити членів команд прислуховуватись до думки товариша, аргументувати свої версії і вибирати із запропонованих версій одну оптимальну,
  • залучити до творчої роботи якомога більше учнів,
  • виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.

Обладнання: аркуші з назвами станцій, які кріпляться до відповідних класів; аркуші із завданнями, паспорти класів.

 

План заходу

1 учень

Добрий день, друзі мої!

Захід я відкриваю.

Шляхами точних наук

Мандрувати вас закликаю.

Кмітливість, смішинки

З собою прихопіть

І другів в дорозі не погубіть

2 учень

Щоб все вам вдавалось

Щоб не знали невдач!

Ми в подорож всі вирушаєм-

У світ загадок, складних задач

Ми з паспортом вас відправляєм

                         Групам вручаються їх паспорти

3 учень

І не лякайтесь, що шлях не легкий,

Великі досягнення людям

Давались лиш працею

Зусиллям умів,

І наполегливість була їм за друга!

Ведучий:

№ п/п

Назва станції

Оцінка

Підпис члена комісії

1

Народ скаже, як зав’яже

 

 

2

 Ребусна

 

 

3

Спостережлива

 

 

4

Геометрична

 

 

5

Практична

 

 

6

Художня

 

 

7

Талановита

 

 

Молодці! Я бачу ви гарно підготувались! Сьогодні ми з вами відправляємось у подорож по «казковим станціям». Ви пройдете багато зайнятних і цікавих станцій, на кожній з яких вас чекають випробування.  Але перед тим як відправлятись у подорож, зверніть увагу на ваші паспорти, в яких зазначений порядок проходження станцій, місце для виставлення оцінки за завдання і місце для зауважень (гадаю тільки схвальних). Оцінюватись буде правильність виконання завдань, творчий підхід, активність, дружність та дисципліна під час проходження казковими стежками. Отже, готові? Тоді у подорож…

 

 

 

 

 

Картинка 6 из 4209

1. У сімох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї? (8)                        

  1. 2 сина і два батька з’їли по два яйця. Скільки з’їв кожний? (1)                                           
  2. Трійка коней пробігла 30 км. Скільки пробігла кожний кінь? (30 км)                        
  3. Що легше 1 кг вати чи 1 кг цвяхів?
  4. Якщо два пастуха закричать, то людина прокинеться. Скільки пастухів може розбудити 4 людей?  
  5. Скільки горошин може увійти у склянку? (горошини не ходять)                                                         
  6. Розділіть 5 яблук між п’ятьма дітьми так, щоб кожен отримав по яблуку і одне яблуко залишилося в корзині?

     (одна дитина бере яблуко разом з корзиною)

  1. На край столу поставили жерстяну банку щільно закриту кришкою, так, що 2/3 банки звисало із столу. Через деякий час Банка впала. Що було в банці?        (шматок льоду, який розтанув)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

Картинка 41 из 9687

 

Прості ребуси - Ребус №45

 

 

 

 

Рисунок 2Прості ребуси - Ребус №4

 

 

 

 

 

 

 

http://www.butuzici.ru/images/razvitie/rebysi/-1.jpg

http://www.butuzici.ru/images/razvitie/rebysi/-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕРЖАВА,ОДИНАДЦЯТЬ, ГРОШІ, КОРОЛЕВА, ГРАБЛІ

Картинка 225 из 1171

1. Не вимірюючи знайдіть фігури однакової площі. 

З помилками: Зображення №1Задания к игре                         (вони всі однакові)

2. Знайдіть на цьому зображенні як можна більше неточностей – «помилок».

  • Порахуйте: Зображення №4Вітер нахилив дерева в одному напрямку, а дим із димаря – іде в іншу.
  • Тінь від чоловіка в одну сторону, а тінь від воріт – в іншу.
  • У будинку є поріг, а дверей там немає.
  • Ворота неможливо відчинити.

3. Порахуйте дельфінів.

Логічні: Зображення №14. З'єднайте 1 з 1, 2 з 2, 3 з 3, лінії не повинні перетинатися, за межі прямокутника не виходити.

 

Логічні: Зображення №1 - ВідповідьНаприклад відповідь:

 

 

 

Головоломки: Зображення №15. Розрізані по контору картинки  скласти так, щоб вершники були на поні (згинати неможна)

Головоломки: Зображення №1 - Відповідь             

 

Відповідь:

 

 

Картинка 2 из 64000

Внимательно взгляните на рисунок с изображением Веселого Светофора. Каких геометрических фигур нет на рисунке: треугольников, кругов, прямоугольников, квадратов или все эти фигуры есть?1. Які геометричні фігури ви знаєте?

2. Уважно погляньте на малюнок з зображенням веселого Світлофора. Яких геометричних фігур не має на малюнку: трикутників, кругів, прямокутників, квадратів або всі ці фігури є?

                       (круги не повні, тобто вони відсутні)

3. Зображені на малюнку тіла складаються з кубиків. Скільки кубиків в кожному з них?

кубики, 4.5К

 

 

 

 

 

 

4. На якому  малюнку більше трикутників і на скільки?

Відповідь: на першому трикутнику – 8,на  другому - 6

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Пінгвіни беруть участь у змаганнях – стрибках у воду. Запиши, на якій висоті розташований кожен з них. Кожна поділка – 2 метри.

 

 

 

 

 

Картинка 167 из 64000

 

 

 

 

 

 

 

1.  У скільки раз половина більша своєї половини?     ( в 2 рази)

2. Після дощу на подвір’ї утворилася велика і брудна калюжа. Данило став у неї правою ногою, а Остап – лівою. Скільки брудних слідів залишили хлопці, якщо після цього Данило зробив 12 кроків, а Остап –8?      (Відповідь: 12:2+8:2=10)

3. У сороканіжки було декілька черевичків. Учора вона купила і взула ще 8 пар нових черевичків. Однак 8 її ніжок залишилися босими. Скільки черевичків було у неї до здійснення покупки?     (8*2=16-кількість черевичків, що купила сороканіжка, 16+8=24-кількість босих ніг у сороканіжки до здійснення покупки, 40-24=16 – кількість черевичків, що мала сороканіжка спочатку).

4.  На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Довжина ряду – 26 м. Скільки було учнів?                      (27)

5. Записано всі числа від 1 до 99. Скільки разів у записах зустрічається цифра  5?                    (20)

 6. Ім’я якого вченого носять координати введені на площині? (Декарта)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинка 224 из 64000 

 

 

 

 Прямоугольная система координат | 7 класс | Алгебра 1. За даними координатами точок виконайте малюнок.

(0;0), (-1;1), (-3;1), (-2;3), (-3;3), (-4;6), (0;8), (2;5), (2;11), (6;10), (3;9), (4;5), (3;0), (2;0), (1;-7), (3;-8), (0;-8), (0;0)

2. Одночасно намалюйте: лівою рукою цифру 9, а правою рукою цифру 6.

 3. Не відриваючи  олівця від аркуша паперу, намалюйте лебедя або гусака.

 

 

 

 

Картинка 100 из 64000 

 

 

 

 

 

 

 

Одному з членів команди дається завдання у вигляді пантоміми (без слів, написання тексту і міміки рота) показати математичні поняття, які інші члени його команди повинні відгадати

  • швидкість
  • відстань
  • кількість
  • циркуль

 

 

ЧЕТВЕР      Читацька конференція на тему:

"ШЕВЧЕНКО - ЦЕ УКРАЇНА. УКРАЇНА - ЦЕ ШЕВЧЕНКО".

А чи знали ви, що:

  1. Тарас Шевченко був невисокого зросту – трохи більше 164 см.
  2. Улюбленим напоєм Тараса був чай із ромом.
  3. У 1975 році один із кратерів на Меркурії був названий на честь Тараса Григоровича Шевченка.
  4. 1384 – стільки пам’ятників Тарасові Шевченку встановлено в світі. З них в Україні налічується 1256 монументів, і ще 128 – в 35 країнах світу — Бразилії, США, Китаї тощо. Перший пам’ятник Тарасові Шевченку встановили в 1881 році в місті Форт-Шевченко.
  5. Найменше в світі видання Кобзаря має розмір близько половини квадратного міліметра, що менше за макове зернятко. Створив його український майстер Микола Сядристий. Гортати сторінки збірки можна лише кінчиком загостреного волоска через їхній неймовірно крихітний розмір.
  6. За життя Кобзаря більше цінували як художника, ніж як поета. Він був улюбленим учнем Карла Брюллова, а в 1860 році був удостоєний звання Академіка гравіювання від Імператорської Академії мистецтв за гравюру за картиною Рембрандта Притча про робітників на винограднику.
  7. 500 м² − площа найбільшого портрета Кобзаря. Написаний він у Харкові на стіні 17-поверхового будинку за адресою проїзд Садовий, 30, і внесений до Книги рекордів України. Графіті малювали ночами протягом двох тижнів.
  8. У 2002 році на території невизнаної Придністровської Молдавської республіки з’явилася оновлена 50-рублева банкнота з портретом Тараса Шевченка на лицьовій стороні. Раніше в обігу тут були купюри в 50 000 рублів із зображенням пам’ятника Тарасові Шевченку перед університетом в Тирасполі.
  9. Основну освіту Кобзар отримував всього лише 2 роки в церковно-приходській школі. Багатьма знаннями поет зобов’язаний баронесі Софії Григорівні Енгельгардт, яка навчала його польської та французької мов, але основні знання мов Тарас отримав від лакеїв.
  10. Поет завжди одягався досить модно, оскільки добре заробляв у Петербурзі, будучи успішним портретистом. У своєму щоденнику він писав про величезне задоволення від придбання гумового плаща-макінтоша за 100 рублів, що було значною сумою для того часу.
  11. 2500 рублів – еквівалент 45 кілограмів срібла – саме стільки було витрачено на викуп поета з кріпацтва. Заробити таку фантастичну суму зміг Карл Брюллов, написавши портрет Василя Жуковського і продавши його на аукціоні. За деякими даними, частина грошей була надана імператорською сім’єю. 400 рублів виділила сама імператриця Олександра Федорівна і по 300 рублів – спадкоємець престолу Олександр II і княгиня Олена Павлівна.
  12. 15 років – стільки поет провів в Україні за все життя. У 14 років він виїхав із України з поміщиком Енгельгардтом, якому прислужував із дитинства, і потім приїжджав в Україну лише погостювати.

Тарас Шевченко багато разів за своє життя закохувався. Серед симпатичних йому жінок були односельчанка Оксана Коваленко, польська швачка Дзюня Гусиковська, натурниця Амалія Колберг, княжна Варвара Рєпніна-Волконська, дружина полковника Ганна Закревська, Анна Ускова. Після повернення із заслання Тарас закохався в 14-річну актрису Катерину Піунову, а останнім коханням його стала 20-річна служниця Ликера Полусмак. До самої смерті Тарас Григорович мріяв знайти кохання і побудувати сім’ю, але ні з ким не склалися тривалі стосунки. Крім цього, є версія, що у поета був роман із дружиною Михайла Максимовича – Марією, адже через 9 місяців після початку їхнього тісного спілкування у Максимовичів народився син. Однак багато істориків називають це чутками, оскільки Михайло був близьким другом Тараса, і останній не міг так із ним вчинити.

Мені тринадцятий минало.
Я пас ягнята за селом.
Чи то так сонечко сіяло,
Чи так мені чого було?
Мені так любо, любо стало,
Неначе в бога. .......
Уже прокликали до паю,
А я собі у бур'яні
Молюся богу... І не знаю,
Чого маленькому мені
Тоді так приязно молилось,
Чого так весело було?
Господнє небо і село,
Ягня, здається, веселилось!
І сонце гріло, не пекло!

 

 (Кидаємо гральний кубик і під тим номером,який випадає учасники команд читають вислови Шевченка.)


№1. Свою Україну любіть.

Любіть її во врем'я люте

В останню тяжкую минуту

за неї господа моліть.

2. Нема на світі України, немає другого Дніпра.

3. А ти, моя Україно,

Безталанна вдово.

4. Я так її люблю

мою Україну убогу,

що прокляну святого бога,

за неї душу погублю!

5. Жить би, жить,

хвалити Бога,

Кохатися в дітях,

Так же ні ...

6. Наша дума,

 наша пісня

не вмре, не загине...

 

1. От де, люде, наша слава,

Слава України!

2. Зажурилась Україна -

Така її доля!

3. Згинуть наші воріженьки,

як роса на сонці.

4. Любітеся, брати мої,

Україну любіте,

і за неї, безталанну,

Господа моліте.

5. Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос - більш нічого.

А серце б'ється - ожива,

як їх почує!

6. Мова рідна,

слово рідне,

хто вас забуває,

той у грудях не серденько,

тільки камінь має.


 

1

2

3

4

5

6

3

4

5

6

1

2

1

2

3

4

5

6

3

4

5

6

1

2

 

п'ятниця         ЧАШЕЧКА ТЕПЛА

Вкинь у чашечку теплий, радісний, привітний математичний чи фізичний термін

Тарас Григорович ШевченкоНет описания фото.

Ми помножимо нашу радість,  ми помножимо нашу радість, і поділимо пополам

ВСЕ ХОРОШЕ, ЩОБ ДОДАВАЛОСЬ.

ПОГАНЕ ВІДНІМАЛОСЬ. ЛЮБОВ, ЩОБ МНОЖИЛАСЬ.

п'ятниця                 Анкетування учнів

««Тиждень математики, фізики та астрономії»: за і проти»

Поставте в дванадцятибальній системі оцінку  кожному із заходів, що проводився в рамках тижня  та вкажіть недоліки і  свої пропозиції що до його організації

 

№ п/п

Назва заходу

Оцінка

Що найбільше сподобалось

Зауваження і пропозиції

1

Лінійка, присвячена відкриттю «Тижня математики, фізики та астрономії»

 

 

 

2

Гра-лото "Вчені математики та фізики"

 

 

 

3

 Брейн-ринг з конкурсами  "Зміна агрегатних станів речовини"

 

 

 

4

Майдан кросвордів "Містечко розумних і кмітливих"

 

 

 

5

Перегляд кінофільму «Таємниця  створення Всесвіту»

 

 

 

6

Інформаційно -пізнавальний проект «Жінки –математики. Цікаві факти з життя"

 

 

 

7

Підкорення космосу жінками (лекція)

 

 

 

8

Читацька конференція на тему "Шевченко - це Україна. Україна - це Шевченко".

 

 

 

9

«Математичні мандрівки»

 

 

 

10

Чашечка тепла

 

 

 

11

Підсумки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

МАТЕМАТИКА І ШЕВЧЕНКО

 

№п/п

Завдання

 

Відповідь

запишіть тут

 

1.

 

Число, коли народився Т.Г.Шевченко?

 

 

2.

 

Прожив років?

 

 

3.

 

Скільки років був кріпаком?

 

4.

Скільки років був під слідством та у засланні?

 

 

5.

 

Скільки років був вільною людиною?

 

 

6.

 

Т.Г.Шевченко написав ... творів

 

 

7.

 

Намалював близько ... картин

 

8.

На честь Шевченка в Україні названо ... населені пункти

 

 

9

 

Рік народження Т.Г.Шевченка

 

 

10.

 

Мені ...-й минало, я пас ягнята за селом.

 

 

11.

 

Поет мав зріст ...см

 

12.

У скількох країнах світу побудовано пам'ятники Шевченку?

 

13.

Скількома мовами перекладено "Заповіт" Шевченка?

 

14.

Скільки разів вжито слово "калина" у "Кобзарі"?

 

15

Скільки років виповнилося б Шевченку цього року?

 

9

11

12

13

24

35

47

147

164

164

209

237

385

1300

1814

 

№п/п

Завдання

Відповідь

1.

Число, коли народився Т.Г.Шевченко?

9

2.

Прожив років?

47

3.

Скільки років був кріпаком?

24

4.

Скільки років був під слідством та у засланні?

11

5.

Скільки років був вільною людиною?

12

6.

Т.Г.Шевченко написав ... творів

237

7.

Намалював близько ... картин

1300

8.

На честь Шевченка в Україні названо ... населені пункти

164

9

Рік народження Т.Г.Шевченка

1814

10.

Мені ...-й минало, я пас ягнята за селом.

13

11.

Поет мав зріст ...см

164

12.

У скількох країнах світу побудовано пам'ятники Шевченку?

35

13.

Скількома мовами перекладено "Заповіт" Шевченка?

147

14.

Скільки разів вжито слово "калина" у "Кобзарі"?

385

15

Скільки років виповнилося б Шевченку цього року?

209

 

 

 

 

 

ВІКТОРИНА "МАТЕМАТИКА І ШЕВЧЕНКО"

Маючи ключі для розгадки, виконати завдання та дізнатись про якого письменника піде мова на сьогоднішньому занятті.

1.Назвати число, протилежне до числа -29.(29-ш)

2. Виконати обчислення

...   (7-е)

3. Обчислити тригонометричний вираз

sin 300 + cos600 + =...  (3-в)

4. Скоротити дріб = ...   (28-ч)

5. Знайти значення виразу , якщо х=6.(7-е)

6. Обчислити (456*0,5 -7)0+3+23=...  (18-н)

7. Знайти ((23)2 - 52):3+0,5= ...  (15-к)

8. Знайти обернене число до .     (19-о)

 

 

 

 

 

 

 

Тарас Шевченко

 

Маючи ключі для розгадки, виконати завдання та дізнатись про якого письменника піде мова

1.Назвати число, протилежне до числа -29

2. Виконати обчислення

...  

3. Обчислити тригонометричний вираз

sin 300 + cos600 + =... 

4. Скоротити дріб = ...  

5. Знайти значення виразу , якщо х=6

6. Обчислити (456*0,5 -7)0+3+23=... 

7. Знайти ((23)2 - 52):3+0,5= ... 

8. Знайти обернене число до

 

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

И

І

Ї

Й

К

Л

М

Н

О

П

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Ь

Ю

Я

 

 

 

 

 

 

 

31

32

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання на логіку

  1. Подивіться уважно на схеми:

Діти – 4672    Вухо – 8571

Вік – 563     Жук – 356

Квіти - ?     Кожух - ?

На них по два слова зашифровані числа, а третє слово не зашифроване. Вам необхідно записати число, що відповідає третьому слову.

(35672 і 61357)

  1. Що означає запис ха*ха*ха   ?

                                           2

(Ми помножимо нашу радість,  ми помножимо нашу радість, і поділимо пополам).  

"Вчені математики та  фізики"

ЗАПОВНИТИ ПРОПУЩЕНІ КЛІТИНКИ

 

Вієт

Карл Фрідріх

 

 

Ньютон

Блез

 

 

Декарт

Омар

 

 

да Вінчі

 

Галілей

Дмитро Іванович

 

Михайло Васильович

 

відповідь

1. Франсуа

Вієт

2. Карл Фрідріх

Гаусс

3. Ісаак

Ньютон

4. Блез

Паскаль

5. Рене

Декарт

6. Омар

Хайям

7. Леонардо

да Вінчі

8. Галілео

 Галілей

9. Дмитро Іванович

Менделєєв

10.Михайло Васильович

Ломоносов

 

 

Картинка 5 из 64000

 

 

1. Одна людина купила трьох кіз і заплатила 3 гривні. Питається: почому пішла кожна коза?

2. Горіло 5 свічок, 2 згасли. Скільки свічок залишилось?

3. Два пішли – 3 цвяха знайшли, слідом четверо підуть – чи багато цвяхів знайдуть?

4. Яйце «в смятку»  вариться 3 хвилини. Скільки часу необхідно, щоб зварити «в смятку» 5 яєць?

5. Що це може бути: 2 голови, 2 руки і 6 ніг, а під час ходи тільки 4?

6. Що більше: центнер цегли чи центнер вати?

7. Літак долає відстань від міста А до міста В за 1 год 20 хв, а  зворотній шлях він здійснює за 80 хвилин. Як це пояснити?

8. Хлопчик пішов на млин. В кожному з чотирьох кутів він побачив по три мішки, в кожному з яких сиділо по три кішки, а кожна кішка мала при собі по три  мишки. Питається: скільки ніг було на млину?

9. Летіли гуски:  одна попереду і дві позаду, одна позаду і дві попереду, одна між двома і три у ряд. Порахуйте, скільки всього летіло гусок?

10. Чому перукар в Женеві з більшим бажанням підстриже двох французів, ніж одного німця?

 

 

 

Жили-були собі Buďte zmätení Ľadový medveď písací stroj babička a dědeček štýl čoskoro  stratil som sa і вирішили вони з’їздити у Супермаркеты Lidl - новая сеть в Украине. Вийшли на вулицю, сіли у Mercedes-Benz | Мерседес-Бенц Киев Автоцентр на Кольцевой – официальный  дилер Mercedes-Benz «Мерседес-бенц» і поїхали. Довго чи коротко ходили по магазину, купили собі Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото. Відкрили пакет, а  Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото як вистрибне,як покотиться одразу до Mercedes-Benz | Мерседес-Бенц Киев Автоцентр на Кольцевой – официальный  дилер Mercedes-Benz. Включив запалення і втік із стоянки автомобіль. Проїхав він 1/3 шляху і зупиняє його  Особливості ПДР у Польщі та Україні: 7 важливих відмінностей - Закупи в  ПольщіЗайчик і Лисичка (вірші для дітей), Левшина Светлана - Украинский портал  поэзии. - «Порушуємо?» - питає Зайчик і Лисичка (вірші для дітей), Левшина Светлана - Украинский портал  поэзии. Злякався Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото, зачинив дверцята і поїхав від Зайчик і Лисичка (вірші для дітей), Левшина Светлана - Украинский портал  поэзии. Проїхав він ще 1/4  шляху, що залишилася і зупиняє його За яких підстав працівник ДАІ може вимагати від водія вийти з авто?Вовк кліпарт. Безкоштовне завантаження. | Creazilla. Виписав Вовк кліпарт. Безкоштовне завантаження. | Creazillaштраф Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото. Проїхав Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото ще стільки ж і зупинив його Візир» втричі завищує швидкість, ‒ працівник ДАІНародні казки 5 клас НУШ ("Вовк і Чапля", "Лисиця та Рак", Цар Лев") | Тест  з української літератури – «На Урок», злякався Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото. Ще більшеКолобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото натиснув на гальма, взяв та й поїхав.  Через скільки кілометрів після Народні казки 5 клас НУШ ("Вовк і Чапля", "Лисиця та Рак", Цар Лев") | Тест  з української літератури – «На Урок» Колобок (мультфильм, 2013) — актеры, трейлер, фото зупинить, оштрафує і відбере машину Правила дорожнього руху в Польщі: зміни для пішоходів і водіїв з 1 червня -  Закупи в ПольщіУкрїнська казка "Лисиця і заєць" / Аудіоказка на ніч / - YouTube, якщо відомо, що всього він проїхав 240 км? ВГАДАЙ КАЗКУ

 

 

 

 

 

Картинка 405 из 64000

 

 

 

 

1.  Скільки місяців в році містить 30 днів? (11)

2 Один п'ятикласник про себе писав таке: "пальців у мене двадцять п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на обох ногах 10." Як це так? (забув поставити дві крапки після двадцяти).

3 Яке натуральне число співпадає з кількістю букв в його найменуванні? [3;5]

4 Як провести одну лінію в довільному трикутнику, щоб розбити його на чотири фігури? [ вписати коло в трикутник ]

5 Який трикутник потрібно взяти, щоб після проведення в ньому одного відрізка отримати всі відомі види трикутника (рівносторонній, рівнобедрений, прямокутний, гострокутний, тупокутний)? [прямокутний з кутом 300. Провести медіану із вершини прямокутника]

6   "Чи знаєш ти ?" Спостережливість!
А) скільки важить склянка меду?
Б) скільки важить столова ложка солі?
В) якщо протягом години йшов сильний дощ, то скільки відер води вилилося на 0,01 га? (~ 60 відер)
Г) на скільки см протягом року може вирости ялинка? (~8 см)
Д) скільки сходинок крильця нашого ліцею.
Е) скільки років живе крокодил? ( ? 40 років).
Ж) одного всесвітньо відомого вченого спитали, як на його думку, з'являються винаходи, що перевертають світ? "Дуже просто,- сказав він.-Всі знають, що зробити це неможливо.

Серед них трапляється один дивак, котрий цього не знає. Він і робить винахід." Хто цей вчений? (Ейнштейн)

 

 

 

 

 

ОБЧИСЛИТИ

Нет описания фото.

Возможно, это изображение текст

Нет описания фото.

Возможно, это изображение текст

Картинка 6 из 4209

 

На зображенні може бути: план поверху та текст «START 2 8 x 2 17 8 22 37 80 6 23 4 30 2 69 x 6 14 4 10 8 18 12 12 12 8 x 2 2 2 2 30 14 19 18 21 19 17 16 13 2 23 x 2 x»

Цю головоломку намагалися вирішити півмільйона, але впоралися далеко не всі — Огляд

 

«Не все на світі просто, але є якась закономірність саме в тому, що істина раптово постає крізь ліс ускладнень, в самому простому»

(В. Коротич)

 

 

 

 

ТРОХИ ГУМОРУ

Відмінки + Math

Н.в. - Хто?   Що?

Р.в. - Кого?  Х-?

Д.в. - Кому?  Чому?

Використаємо основну властивість пропорції

та спростимо дріб

Х==ЧОГО?

 

 

 

 

Легко помітити,

Важко не побачити,

А ще важче-розв'язати.

 

 

Важко уявити собі життя людей без математики —

у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
11 березня 2023
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку