Реалізація наскрізної лінії " Підприємливість та фінансова грамотність" на уроках історії

Про матеріал
Реалізація змістовної лінії " Підприємливість та фінансова грамотність на уроках історії" на прикладі вивчення історії в 9 класі.
Перегляд файлу

  Однією з важливих загальноосвітніх тенденцій сучасної шкільної освіти є формування життєвих компетентностей , які необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці, визначенні та розв’язанні проблем у певній сфері діяльності людини незалежно від ситуації.

До вашої   уваги  реалізація змістовної лінії « Підприємливість та фінансова грамотність»  на уроках історії  .

 Особливо  актуальною дана змістовна лінія є в контексті програми 9 класу, яка охоплює період формування сучасної економічної моделі.

У програмах з історії України та всесвітньої історії вивчаються теми , які стосуються економічного розвитку держав  пов’язані з засадами підприємництва .

Розглянемо на конкретних прикладах як навчити підприємливості та фінансової грамотності.

Друга половина  ХІХ ст. – початок  ХХ ст. характеризується подальшим розвитком індустріального суспільства провідних країн світу.

При вивченні теми « Основні тенденції соціально – економічного та політичного розвитку країн Західної Європи» проводимо гру « Я – акціонер».

Завдання:

  1. Уявіть себе власником стартового капіталу .
  2. Складіть план власної справи.
  3. Оберіть регіон розвитку справи.
  4. Оберіть галузь підприємства.

Мотивуємо до створення власного бізнесу та формуємо вміння обирати власний засіб отримати майбутній  прибуток за допомогою акцій.

Підкреслюємо, що громадяни, які мають вільні кошти можуть придбати акції та отримати дохід від дивідендів.

 

 

 

                                                            

   Наскрізна лінія « Підприємливість та фінансова грамотність» націлена на розвиток якостей молодої людини успішно діяти в умовах швидкозмінного технологічного середовища ,забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань( заоощадження,запозичення, страхування та кредитування).

      Доцільно звернути увагу школярів на історію кооперативного руху. Кооперативний рух став невід’ємною частиною селянського господарювання на початку ХХст.

Саме завдяки кооперації прості українці змогли вистояти в складних умовах ринкової економіки.

 

 

   Навчальна програма з історії рекомендує використовувати біографії історичних постатей , відомих підприємців – меценатів, які розвивали українську культуру як основні навчальні ресурси у формуванні « ініціативності та підприємливості».

    На уроці історії України в 9 класі з теми «Українські промисловці і меценати» реалізую наскрізну змістову лінію: підприємливість і фінансова грамотність.

Очікувані результати:  мобілізація знань і практичного досвіду на прийняття рішень, ознайомлення із становленням технологічних комплексів світу та  доброчинною діяльністю підприємців.

Кінець ХІХ – початок ХХ ст. називають « золотою добою» українського меценатства.

Завдяки значним пожертвуванням родин Терещенків, Симиренків, Ханенків, Тарнавських на новий рівень вийшла економіка, культура, розвивалися міста, поширювались наукові знання, утворювались благодійні фонди.

Учні повинні зрозуміти, що меценати - це лідери, а розвиток лідерських ініціатив і якостей - це і є успішною умовою підтвердження формування наскрізної змістової лінії - підприємливість і фінансова грамотність.

Доцільно формувати світогляд учнів про значущість меценатства ,що особливо актуально сьогодні.

 

    

 

 

Гра  “ Перший мільйон”

Історія України 9 клас

Тема " Підприємницька діяльність в ХІХ ст.".

Завдання з відсотками
https://learningapps.org/watch?v=p42xsa1gc24

 

 

 

 

 

 

                                     

 


 

Застосування активних методів навчання , окреслення проблемних питань, розв’язання історичних задач ,виконання учнівських проектів має спонукати учнів до того, що заняття підприємницькою діяльністю має на меті не лише  власне збагачення , а й добробут усієї держави, вирішення важливих  для кожного громадянина соціальних проблем.

 

 

 

 


 

 

Отож, можемо констатувати, що навчальний предмет « Історія» є універсальним та має величезний потенціал  у реалізації змістовної лінії .

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку