1. формування предметних компетентностей: проєктно-технологiчних: забезпечити здобуття знань про технологiю виготовлення швейних виробів, виробів в'язаних в техніці макраме, виробів з елементами електротехніки; формувати вміння та навички здобувачів освіти виготовляти ліхтарик з джерелом електроживлення, використовуючи різні технiки; застосовувати особистий досвiд у предметно-перетворювальній діяльності; інформацiйної: розширити та доповнити знання школярів за допомогою застосування друкованих джерел інформацiї, ІКТ для ознайомлення з iсторією новорічних іграшок та гірлянд, технологією виготовлення світильника з світлодіодними елементами; - міжпредметної естетичної: розвивати – інтелект, креативність, обдарованість, логічне мислення, творчу уяву, художній та естетичний смак, почуття прекрасного; - комунікативної: формувати навички роботи в групі;Мета уроку:
- уміння вчитися: розвинути здатність до пошуку, поглиблення і вдосконалення знань, умінь та навичок роботи у різних техніках, логiчного обґрунтування своєї думки щодо вибору виробу;- загальнокультурної: розвивати в учнiв мистецькі смаки;- умiння спiлкуватися державною мовою;- соцiальної: удосконалювати вміння працювати в групі для досягнення мети, виховувати працелюбність та повагу до праці дорослих, потребу проявити себе в різноманітних видах діяльності;- здоров'язберігаючої: забезпечити свідоме дотримання правил безпечної праці під час роботи з колючим, ріжучим інструментом, електроприладами, розвивати моторику пальців рук.2. Формування загальних ключових компетентностей:
Обладнання. Комп’ютер, телевізор, гаджети школярів, дошка, інструменти і матеріали: пістолет клейовий, ножиці, лінійка, сантиметрова стрічка, голка, клей силіконовий, клей ПВА, нитки, пряжа білого кольору з вовни, фетр білий, тканина оксамитова, синтепон або вата, диск DVD, 2 пластикові пляшки 2л, гірлянди 3-4 шт, серветки білі, дрібні декоративні прикраси.
Доповіді учнів про історію виникнення ялинкових прикрас: Верхівку ялинки вінчає «Вифлеємська зірка». За легендою, перша скляна ялинкова кулька була видута в Тюрингії (Саксонія) в XVI столітті через неврожай яблук, які тоді були головною прикрасою ялинок. За часів Київської Русі перші новорічні прикраси робили із соломи, дерева, тканини, кольорових стрічок, згодом із паперу, текстури та фольги. Перевернутий клас
Доповіді учнів про історію виникнення новорічних гірлянд: Римляни під час святкування сатурналій прикріплювали до гілок запалені свічки. Згадки освітленого дерева зустрічаються в легендах про короля Артура. В Англії різдвяне дерево вперше поставили в 1841 році, коли королева Вікторія вийшла заміж за Альберта Саксен-Кобургского.
Кожна група обирає капітана, який отримує загадку. Влізла на стіл вона з-під лави,Озирнулася на підставці,Гнучким хвостиком вильнула,Складки з краватки злизнула. На галявині вовняний. Скаче тонконіжка. З-під туфельки сталевоїВиповзає стібка. Він швидше за людину. Перемножить два числа,У ньому сто разів бібліотека. Поміститися б змогла. Гра-квест213
Кожен учасник групи обирає технологічну операцію, яку буде виконувати. Виготовлення основи “Чарівного ліхтарика”Плетення бороди в техниці макраме2 Пошив та набиття синтепоном рук та ніг ліхтарика. Пошив капелюха для ліхтарика341 РОЛЕЙВ КОМАНДІРОЗПОДІЛКомплектування та декорування“Чарівного ліхтарика”5
Пам’ятка безпечної праціДо початку роботи необхідно одягнути спецодяг, прибрати волосся. Прибрати зайві речі з робочого місця. Перевірити стан робочого інструменту. Пам'ятайте: несправний інструмент, використання інструментів не за призначенням призводить до нещасних випадків. Виконуйте лише ту роботу, яка передбачена завданням, або доручену вчителем. Будьте обережні при роботі з голкою, не беріть голки до рота, якщо голка зламалась, загорніть її у папірець та віддайте вчителю. Зберігайте голки в гольнику. Перераховуйте кількість голок на початку та по завершенню роботи. Ножиці передавати кільцями вперед, класти зімкнутими лезами, направленими від працюючого. Під час роботи слідкувати за пальцями лівої руки. Під час роботи з клейовим пістолетом не торкатися гарячого сопла, щоб не обпалити руку. Не залишайте термопістолет увімкненим. Не розбирайте пістолет. Не можна працювати мокрим, несправним термопістолетом. По закінченню роботи перевірити стан інструменту, у випадку несправності повідомити вчителю. Скласти інструменти у відведене для цього місце.
Підсумок уроку. Сьогодні на уроці кожен з вас створив власними руками креативний декор, яким можна прикрасити кабінет, оселю, подарувати рідним, друзям. Цей чудовий ліхтарик буде зберігати тепло ваших рук, щирість ваших думок, любов ваших сердець та випромінювати позитивну енергетику.