Тема. РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ ДРУГОКЛАСНИКАМИ
Мета. Розглянути шляхи реалізації змістової лінії «Досліджуємо медіа» в процесі вивчення української мови та читання учнями 2 класу, дати визначення основних понять, проаналізувати вимоги Типових програм початкової освіти щодо вивчення медіапродуктів різних видів.
Обладнання: презентація, картки до вправи «ДО І ПІСЛЯ», картки з термінами «медіа», «медіапродукт», «медіатекст», «медіакомпетентність» та їх визначеннями.
Майстер – клас
слайд1
З вересня 2018 року в Україні впроваджується новий Державний стандарт початкової школи, і вперше в мовно-літературній галузі з'являється змістова лінія «Досліджуємо медіа». Пропоную приділити увагу сьогодні саме цій змістовій лінії.
Шановні колеги, перед вами є аркуші з таблицею « ДО і ПІСЛЯ». Я пропоную вам в колонці «ДО» записати: свої очікування, питання, міркування, припущення, можливо ваші побажання щодо сьогоднішньої теми дуже коротко. Декілька слів або коротких фраз. Збережіть ці аркуші до кінця заняття.
слайд2
( Заповнення таблиці вчителями)
слайд3
Пропоную визначити такі поняття як «медіа», «медіапродукт», «медіатекст» і «медіакомпетентність», які нам потрібно розуміти.
слайд4
( на дошці ( в групах – для зручності) – визначення понять «медіа», «медіапродукт», «медіатекст», «медіакомпетентність»)
( Обговорення в групах)
Медіа - засоби і канали створення, запису, копіювання, тиражування, зберігання, розповсюдження, сприйняття інформації і обміну між автором і аудіторією. (телебачення, радіо, інтернет, друкарські видавництва тощо).
Медіатекст – інформація в будь – якій формі, яка розміщена в ЗМІ та медіа. (Селфі, фото до уроку, аудіоказка, новини, блог, відеоблог, мультфільм тощо)
Медіапродукт – інформаційний продукт, який через мультимедійні засоби доносить інформацію до аудиторії. (світлини, комікси, sms-повідомлення, дитячі журнали, листівки, фото, колаж, мультфільми, комп'ютерна гра, реклама, пісня, літературні твори тощо)
Медіакомпетентність – це здатність людини почути, побачити та створити власний медіаконтент.
(Вибір групою визначення, прикріплення терміну до його визначення на дошці )
слайд 5
Спробуємо продовжити речення, я починаю, а ви продовжуєте, правильно підібравши другу частину із запропонованих вам підказок (по 2 підказки у кожної групи).
( Читання очікуваних результатів)
Окрім того, у змістовій лінії «Читаємо» для 2 класу передбачено з-поміж низки очікуваних результатів також ті, що належать до медіаграмотності. Зокрема, учень:
слайд 6 – слайд 13
Отже, сьогодні спробую вам показати, як отримати ці результати на практиці. Пропоную розглянути різні види роботи з дітьми з даної теми. Треба зауважити, що протягом першого класу діти вже: