РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ ДРУГОКЛАСНИКАМИ

Про матеріал
Тема. РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ ДРУГОКЛАСНИКАМИ. Теоретична частина
Перегляд файлу

 

Тема.  РЕАЛІЗАЦІЯ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА» В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ ДРУГОКЛАСНИКАМИ

  Мета.  Розглянути шляхи реалізації змістової лінії «Досліджуємо медіа» в процесі вивчення української мови та читання учнями 2 класу, дати визначення основних понять, проаналізувати вимоги Типових програм початкової освіти щодо вивчення медіапродуктів різних видів.

Обладнання: презентація, картки до вправи «ДО І ПІСЛЯ», картки з термінами «медіа», «медіапродукт», «медіатекст», «медіакомпетентність» та їх визначеннями.

Майстер – клас

  •  Доброго дня, колеги. Бажаю всім гарного настрою,  отримання нових знань, вражень і відкриття для себе чогось нового.

слайд1

З вересня 2018 року в Україні впроваджується новий Державний стандарт початкової школи, і вперше в мовно-літературній галузі з'являється змістова лінія «Досліджуємо медіа». Пропоную приділити увагу сьогодні саме цій змістовій лінії.

  • Прийом технології критичного мислення « До і після »

Шановні колеги, перед вами є аркуші з таблицею « ДО і ПІСЛЯ». Я пропоную вам в колонці «ДО» записати: свої очікування, питання, міркування, припущення, можливо ваші побажання щодо сьогоднішньої теми дуже коротко. Декілька слів або коротких фраз. Збережіть ці аркуші до кінця заняття.

слайд2

 

                   ( Заповнення таблиці вчителями)

 

 

 

 

  • Визначення основних понять, очікуваних результатів змістової лінії «Досліджуємо медіа»
  • Отже,  приступимо. Сучасний світ по праву називають світом масових комунікацій, і підростаюче покоління все частіше називає його «медійним».

слайд3

 Пропоную визначити такі поняття як «медіа», «медіапродукт», «медіатекст» і «медіакомпетентність», які нам потрібно розуміти.

              слайд4

                                     ( на дошці ( в групах – для зручності)  – визначення понять «медіа»,   «медіапродукт», «медіатекст», «медіакомпетентність»)

  • У кожної групи є термін,  у вас є 1 хв для того, щоб обговорити і зрозуміти,  яке  визначення (на дошці)  належить вашому терміну.        

                                        ( Обговорення  в групах)   

Медіа -  засоби і канали створення, запису, копіювання, тиражування, зберігання, розповсюдження, сприйняття інформації і обміну між автором і аудіторією. (телебачення, радіо, інтернет, друкарські видавництва тощо).

Медіатекст – інформація в будь – якій формі, яка розміщена в ЗМІ та медіа. (Селфі, фото до уроку, аудіоказка, новини, блог, відеоблог, мультфільм тощо)

Медіапродукт – інформаційний продукт, який через мультимедійні засоби доносить інформацію до аудиторії. (світлини, комікси, sms-повідомлення, дитячі журнали, листівки, фото, колаж, мультфільми, комп'ютерна гра, реклама, пісня, літературні твори тощо)

Медіакомпетентність – це здатність людини почути, побачити та створити власний медіаконтент.

                (Вибір групою  визначення, прикріплення терміну до його визначення на дошці )

 

 

 

 

  • Як ми бачимо, поняття «медіатекст» і «медіапродукт» можна назвати  синонімами. У своїх програмах  О.Я. Савченко і Шиян Р. Б.  використовують обидва терміни. Ми визначили поняття, і я пропоную сформулювати очікувані результати змістової лінії «Досліджуємо медіа», які прописані в наших  типових освітніх програмах. Ключовими словами в очікуваних результатах «Досліджуємо медіа» є:
  • сприймає
  • обговорює…     розповідає…
  • визначає…
  • пояснює…
  • висловлює
  • створює…
  • знає і називає…
  • здійснює…

слайд 5

         Спробуємо продовжити речення, я починаю,  а ви продовжуєте,  правильно підібравши другу частину із запропонованих вам підказок (по 2 підказки у кожної групи).                                                     

                                              ( Читання очікуваних результатів)    

  •  сприймає ( прості медіапродукти);
  • обговорює ( зміст і форму простих медіапродуктів),  розповідає (про що йдеться в медіапродукті);
  • визначає ( кому і для чого призначений медіапродукт);
  • пояснює ( зміст вербальної і невербальної інформації в медіапродуктах);
  • висловлює (свої думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих медіапродуктів);
  • створює ( прості медіапродукти за допомогою інших ).

    Окрім того, у змістовій лінії «Читаємо» для 2 класу передбачено з-поміж низки очікуваних результатів також ті, що належать до медіаграмотності. Зокрема, учень:

  • знає і називає  (найважливіші інформаційні ресурси (бібліотека, Інтернет, телебачення, дитячі газети, журнали, книжки, довідкові видання);
  • здійснює (пошук необхідної інформації у дитячих довідкових виданнях).

 

 

 

 

 

 

 

слайд 6 – слайд 13 

 

 Отже, сьогодні спробую вам показати, як отримати ці результати на практиці. Пропоную розглянути різні види роботи з дітьми з даної теми. Треба зауважити, що протягом першого класу діти вже:

  • знайомилися  з простими медіапродуктами,
  •  обговорювали їх зміст, форму подання (візуальна (текстова, графічна), аудіальна (звук ), аудіовізуальна (поєднання картинки зі звуком)
  •  вчилися висловлювати свої враження від прослуханих/переглянутих медіапродуктів.

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
2506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку