26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Рекомедації "Адаптація дітей-першокласників до навчання в школі"

Про матеріал
Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки.
Перегляд файлу

Щоб адаптація першокласника пройшла успішно повинні виконуватися такі умови:

 

1. Спрямованість навчально-виховного процесу на інтереси дитини. Ставлення до неї як до суб’єкта у педагогічному процесі, включення її у суб’єкт-суб’єктні взаємини у системі "вчитель – учень", " учень – учень". Учні визнаються і приймаються як рівноправні партнери, що мають власну думку, здатні зробити свідомий вибір, вільні у своєму волевиявленні та діях (у розумних межах). Педагогічна стратегія базується на відмові від стандартів та шаблонів у виховному процесі, на нездійсненні насилля над природою дитини, розумінні самоцінності дитячого життя та вікового етапу розвитку шестирічних першокласників.

 

2. Створення сприятливого психологічного клімату як у школі, так і в сім’ї, за якого панує любов, повага, взаєморозуміння, співчуття і терплячість.

 

3. Віра в унікальність кожної дитячої особистості, зацікавленість у долі кожної дитини, створення атмосфери успіху.

 

4. Надання допомоги дитині в усвідомленні себе як особистості.

 

5. Забезпечення оптимального фізичного, розумового, психічного розвитку дитини.

 

6. Розвиток мотиваційної сфери дитячої особистості.

 

7. Розвиток необхідних психологічних якостей: ініціативності, здатності до вмотивованого ризику, адекватної самооцінки, високої працездатності, сили волі, самодисципліни, відповідальності, вміння розподіляти свій час, впевненості, самоповаги, стійкості у подоланні труднощів.

 

8. Збагачення та розширення Я-образу дитини через розширення сфер її діяльності. Забезпечення простору для вияву і розвитку інтелектуальних, творчих, художніх, спортивних тощо здібностей дітей, підтримка їх життєрадісності. Формування навичок творчого саморозвитку.

 

9. Здійснення психологічної підтримки дитини (під якою розуміється процес, у якому дорослий зосереджується на позитивних сторонах дитини з метою зміцнення її самооцінки, допомагає повірити в себе, уникнути помилок, підтримує при невдачах) шляхом опори на сильні сторони дитини, уникнення підкреслення її промахів, демонстрації оптимізму, задоволення, любові та поваги до неї, прийняття індивідуальності дитини, виявлення віри у неї, уникнення дисциплінарних заохочень і покарань, надання дозволу самостійно вирішувати проблеми там, де це можливо, здійснення взаємодії з дитиною, проведення з нею більше часу.

 

10. Дотримання єдності у виховній роботі членів родини, школи та позашкільних установ, що здійснюють виховання учня.

 

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Херсонська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів  № 52

з поглибленим вивченням української мови

Херсонської міської ради

вул.. Кримська 127,м.Херсон,73028, тел.: (0552)51-60-67,

е-mail: specschool[email protected]i.ua  Код: ЄДРПОУ: 24115328 

 

 

 

Адаптація дітей-першокласників до навчання в школі

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог Хабрат К.В.

 

 

 

«Бути готовим до школи – не означає вміти читати, писати і рахувати.

Бути готовим до школи – означає бути готовим всьому цьому навчитися.»

Венгер Л.А.

Початок навчання дитини в 1-му класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, батьки, бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам.

Звикання до школи - тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Другій половині потрібно більше часу. Процес адаптації складається з багатьох, тісно взаємозв'язаних, аспектів: соціального, педагогічного, фізіологічного, психологічного тощо.

 

 

 

Шкільна адаптація включає в себе біологічну, психологічну і соціальну адаптацію.

 

Ознаками успішної адаптації вважають:

  • задоволеність дитини процесом навчання;
  • легкість і успішність засвоєння програмного матеріалу;
  • достатня самостійність дитини при виконанні навчальних завдань, звернення за допомогою до дорослого лише після спроб виконати завдання самостійно;
  •  задоволеність дитини міжособистісними відносинами з дорослими і однокласниками.

 

 Оптимальний адаптаційний період складає один-два місяці. Залежно від різних чинників рівень адаптації дітей до нових умов може бути різним: високим, нормальним і низьким. Адаптація дитини до школи процес не односторонній: не тільки нові умови впливають на малюка, але і сам він намагається змінити соціально - психологічну ситуацію.

 

  Рекомендації вчителям:

  •          .Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову актив­ність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.
  •          Порівнюйте роботу учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших.
  •          Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів «завжди», «ніколи».
  •          Хваліть учня за найменші досягнення.
  •          Дозволяйте учневі самостійно оцінювати свою поведінку та її на­слідки.
  •          Створюйте ситуації успіху.
  •          Зменшуйте кількість заперечних слів та речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані.
  •          Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об'єднуйте їх у групки, що працюватимуть разом.
  •          Для підтримання усних інструкцій використовуйте візуальну стимуляцію.
  •          Давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах).
  •          Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкре­слюйте цінність почутого.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку