Комунальний заклад Херсонської обласної ради
«Центр соціально – психологічної реабілітації дітей»
Рекомендації дітям та вихователям щодо виконання домашнього завдання вихованцями центру.
Підготувала:
Практичний психолог Ткаченко Л. М.
Херсон – 2015
Рекомендації щодо виконання домашнього завдання
Головне призначення домашнього завдання:
Самостійно виконувати домашнє завдання це:
Пам'ятка: як допомогти дитині у виконанні домашнього завдання:
На замітку вихователю:
Час для виконання домашнього завдання
Уроки треба виконувати в один і той же час. Оптимальним і найбільш продуктивним вважається час з 16 до 18 годин. Середня тривалість активної уваги першокласника до 20 хвилин, в учнів 4-х класів трохи вище. Потім працездатність починає падати, потрібен відпочинок. За 2 години підготовки уроків можна зробити 2-3 перерви по 5 хвилин кожна.
Найважчими вважаються уроки навчання грамоті, математики, іноземної мови, інформатики (але частіше це індивідуально).
Тому краще готувати домашні уроки так:
1-й урок – уроки середньої складності
2-3-й уроки – уроки максимальної складності
4-й урок – найлегший.
Може статися так, що дитина витрачає багато часу на виконання домашнього завдання. Причини цього слід шукати в поганій організації даного процесу, недостатнього контролю з боку вихователя або особливостей психіки дитини. У цьому випадку слід звернутися за консультацією до вчителя або психолога.
Алгоритм виконання домашнього завдання:
Деякі приклади алгоритмів вирішення шкільних завдань
Як скласти план тексту:
1.Знайди в тесті начало, основну частину, кінцівку.
2.Поміркуй, як одним реченням можна описати зміст кожної частину тексту.
3.Запиши речення в такій послідовності, як описано події – то і буде план тексту.
4.Перевір, чи за цим записом зрозуміло, що в творі і чи можна буде його переказати, щоб не упустити головного, зберегти зв'язок між частинами.
Вчимось читати правильно:
1.Коли читаєш, уважно назви звуки, що позначають букви, які ти бачиш.
2.Слідкуй уважно за словами в рядочку, не переставляй їх.
3.Будь уважним до кожного слова, коли читаєш.
4.Намагайся не повертатися слова, яке ти вже прочитав і якщо ти його зрозумів.
5.Намагайся коли читаєш мовчки не шепотіти, не ворушити губами.
Вчимось правильно і швидко списувати (виконуй це тренування періодично):
1.По-перше, прочитай уважно речення.
2.Прочитай ще раз і назви орфограми.
3.Спробуй переказати речення по пам'яті з орфограмами.
4.Напиши речення по пам'яті.
5.Перевір речення.
Вчись готувати усні завдання:
1.Згадай, що по даній темі ти дізнався на уроці.
2.Прочитай те, що задали в підручнику. Те, що було не зрозуміло, прочитай ще декілька разів.
3.Поміркуй, що головне в тому, що ти прочитав, склади план розповіді.
4.Вчись якісно користуватися підручником. Коли читаєш підручник, звертай увагу на частини тексту, на заголовки параграфів. Користуйся питаннями, які є після кожного тексту.
Вчись самостійно виконувати вправи:
1.По-перше, прочитай завдання до вправи та вправу.
2.Поміркуй, яке правило треба згадати, щоб виконати завдання.
3.Знайди це правило (або правила) і повтори або вивчи, якщо не знаєш його.
4.Уважно роздивись приклади правила чи зразок, якщо є у вправі.
5.Виконай вправу.
6.Перевір ще раз виконану вправу. Якщо впевнений, що ти зробив все, що міх, можна здавати.
Вчимось розв'язувати задачі:
1.Уважно прочитай текст задачі.
2.Абстрагуйся, уяви собі те, про що в ній пишеться.
3.Повтори умови задачі. Обміркуй, що кожне дане, число пояснює і повтори запитання задачі.
4.Запиши задачу коротко або зроби малюнок, схему, склади таблицю.
5.Поміркуй чи достатньо даних, щоб однією дією знайти відповідь задачі.
6.Поміркуй, що можна дізнатися спочатку, а про що потім. Склади план розв'язання задачі (усно).
7.Запиши розв'язання. Поміркуй, як можна перевірити, що одержаний результат правильний.
8.Запиши розв'язання та відповідь.
Як перевіряти свою роботу та уникнути помилок:
1.Перевіряючи, треба чітко знати, що саме перевіряти і як це перевіряти: учись працювати за зразком і зіставляти виконане зі зразком.
2.Визнач складність роботи до початку її виконання.
3.Визнач попередньо послідовність дій.
4.Пригадай, як виконував подібні завдання.
5.Складне завдання поділи на частини. Складну задачу розклади на прості.
6.Спочатку добре подумай, а потім виконуй!
Важливо! Для більш ефективного запам'ятовування та освоєння інформації потрібно використовувати наочні матеріали: схеми, таблиці, малюнки та інше. Активно залучайте дітей до обговорювання, навіть якщо дитина помилилася, конструктивно направляйте в необхідному напрямку. Не критикувати, не соромити!!! Підбадьорювати, спонукати до дії, творчості!!!
Список використаних джерел:
Комунальний заклад Херсонської обласної ради
«Центр соціально – психологічної реабілітації дітей»
Рекомендації дітям та вихователям щодо виконання домашнього завдання вихованцями центру.
Підготувала:
Практичний психолог Ткаченко Л. М.
Херсон – 2015
Рекомендації щодо виконання домашнього завдання
Головне призначення домашнього завдання:
Самостійно виконувати домашнє завдання це:
Пам'ятка: як допомогти дитині у виконанні домашнього завдання:
На замітку вихователю:
Час для виконання домашнього завдання
Уроки треба виконувати в один і той же час. Оптимальним і найбільш продуктивним вважається час з 16 до 18 годин. Середня тривалість активної уваги першокласника до 20 хвилин, в учнів 4-х класів трохи вище. Потім працездатність починає падати, потрібен відпочинок. За 2 години підготовки уроків можна зробити 2-3 перерви по 5 хвилин кожна.
Найважчими вважаються уроки навчання грамоті, математики, іноземної мови, інформатики (але частіше це індивідуально).
Тому краще готувати домашні уроки так:
1-й урок – уроки середньої складності
2-3-й уроки – уроки максимальної складності
4-й урок – найлегший.
Може статися так, що дитина витрачає багато часу на виконання домашнього завдання. Причини цього слід шукати в поганій організації даного процесу, недостатнього контролю з боку вихователя або особливостей психіки дитини. У цьому випадку слід звернутися за консультацією до вчителя або психолога.
Алгоритм виконання домашнього завдання:
Деякі приклади алгоритмів вирішення шкільних завдань
Як скласти план тексту:
Вчимось читати правильно:
Вчимось правильно і швидко списувати (виконуй це тренування періодично):
Вчись готувати усні завдання:
Вчись самостійно виконувати вправи:
Вчимось розв’язувати задачі:
Як перевіряти свою роботу та уникнути помилок:
Важливо! Для більш ефективного запам’ятовування та освоєння інформації потрібно використовувати наочні матеріали: схеми, таблиці, малюнки та інше. Активно залучайте дітей до обговорювання, навіть якщо дитина помилилася, конструктивно направляйте в необхідному напрямку. Не критикувати, не соромити!!! Підбадьорювати, спонукати до дії, творчості!!!
Список використаних джерел:
1