Виховна година з елементами тренінгу «Твоя пам'ять і увага»

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з іграми для тренування пам'яті, спостережливості; сприяти розвитку пам'яті й уваги школярів; виховувати в учнів прагнення до пізнання і саморозвитку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Виховна година з елементами тренінгу

«Твоя  пам'ять і увага»

 

 

 

 

 

 

Виховна година з елементами тренінгу

«Твоя  пам'ять і увага»

Мета: Ознайомити учнів з іграми для тренування пам'яті,  спостережливості; сприяти розвитку пам'яті й уваги школярів; виховувати  в учнів прагнення до пізнання і саморозвитку.

Обладнання: лялька-рукавичка Буратіно, «сонечка і хмаринки», бланки з літерами, кружечки з кольорами світлофора,  листочки, ручки, картки з геометричними фігурами

 

ХІД ЗАХОДУ

Слово вчителя. Кожна людина має певні  здібності, наприклад, пам'ять, увагу, фантазію,  мислення. Але наші здібності, як м'язи, зростають лише тоді, коли ми їх тренуємо. Діти, як ви думаєте  чи існує гімнастика для тренування пам'яті та уваги?

Сьогодні ми разом з вами виконаємо спеціальні вправи, спрямовані на розвиток пам'яті та уваги.

  1.                    Гра «Ось тут щось не так»  (5 хв)

Учні уважно слухають, та вказують, що було неправильно у розповідях Буратіно.

Учитель показує ляльку-рукавичку Буратіно. Буратіно звертається до дітей: «Доброго дня, діти! Що я вам розповім...! Іду я вчора по дорозі, сонечко світить, темно, листочки сині під ногами шарудять. І раптом, з-за рогу  як вискочить  собака, як загавкає на мене: «Ку-ку-рі-ку!» - і роги наставляє. Я злякався і утік. 

Йду далі лісом. Навколо машини їздять, світлофори миготять. Раптом бачу – гриб на гілочці росте, серед зелених листочків сховався. Я підстрибнув і зірвав його».

  1.                    Гра «Явища природи» (3 хв)

Коли вчитель називає явища природи – учні піднімають сонечко, коли щось інше – хмаринку.

Дощ, дерево, камінь, веселка, град, озеро, снігопад, туман, небо,  блискавка, діти, грім, завірюха, річка, вода, листопад, квіти, гроза, ураган.

 

  1.                    Гра «Хто швидше?» (2 хв)

Учням пропонується якнайшвидше і точніше викреслити в одній з колонок бланка букву «к» (Додаток 1). Успішність виконання завдання оцінюється за часом виконання і кількістю допущених помилок – пропущених букв. Чим менше пропусків, тим більша успішність.

 

  1.                    Фізкльтхвилинка  «Світлофор» (5 хв)

Учитель показує кольори світлофора, а учні виконують завдання.

Зелений – учні марширують, жовтий – плескають у долоні, червоний – стоять.

 

  1.                    Гра  «Не помились» (2 хв)

Учитель пропонує перелічити дні тижня у зворотному порядку не пропускаючи дні.

 

  1.                    Гра  «Намалюй» (5 хв)

Учням деякий час демонструються геометричні фігури. Діти по пам'яті мають відтворити їх порядок у зошиті. Починають з одної і т.д.

 

  1.                    Гра «Повтори» (5 хв)

Учням пропонується повторити фрази, які називає учитель. Коли у певній фразі учень починає помилятися, замінювати слова, пропонується друга фраза такого самого обсягу. Якщо це не виконується – це межа обсягу уваги учня. 
Фрази читають рівним темпом, не поспішаючи. Слід намагатися вимовляти їх однаковим тоном, без особливих інтонацій та емоційних наголосів, щоб не впливати на сприйняття дитини. 
 

6 складів. Діти, ідіть спати. Галя любить ляльку. 
7 складів. Карта висить на стіні. Чашка стоїть на столі. 
8 складів. Лоша біжить по дорозі. У лісі співають птахи. 
9 складів. Кішка побігла за мишкою. Взимку на вулиці холодно. 
10 складів. Погляньте у віконце на дітей. Маленький собачка замерзає. 
11 складів. Влітку сонечко сильно гріє. Книжка та олівець лежать на столі. 
12 складів. Квочка повела своїх курчат гуляти. Качечка швидко плаває по озеру. 
13 складів. Поросята люблять качатися у калюжі. Сердитий мороз пофарбував дітям щічки. 
14 складів. Мама розповідає своїм дітям казку. Діти пішли до лісу по гриби та ягоди. 
15 складів. Лисиця залізла до курника і вкрала півня. Страшенна буря зруйнувала хатинку рибалки. 
16 складів. Бджола летить на запашну квітку за солодким медом. Перший чистесенький сніжок падає на мерзлу землю. 
17 складів. Мама ходила сьогодні до саду і принесла нам груші. Напровесні прилетіла пташка і почала вити гніздечко. 
18 складів. Петрик любить казку про сірого вовка і хитру лисичку. Бабуся і Настя ходили вранці гуляти до лісу. 
19 складів. Влітку після дощу діти дуже люблять бігати босоніж. Під час дощу пташки в лісі перестають співати свої пісні. 
20 складів. Мама подарувала Катрусі книжку з яскравими малюнками. Сьогодні вранці діти дуже гарно прибрали свою кімнату. 
21 склад. Хлопчики ходили до лісу гуляти й впіймали там мале зайченя. Натуся вивчила вірші, поклала книжку в сумку й пішла гуляти. 
22 склади. Маленькі кошенята цілими днями бавляться й граються одне з одним. Після літа настає осінь і щодня стає все холодніше. 
 

Хороший обсяг уваги: відтворено 17-22 склади. 
Задовільний обсяг: 11-16 складів. 
Незадовільний обсяг: до 10складів. 

 

  1.                    Гра «Вухо - ніс» (3 хв)

За командою «Вухо!» діти повинні схопитися за вухо, за командою «Ніс!» - за ніс. Учитель  виконує дії разом із дітьми, але через якийсь час має «помилитися». Учні не звертаючи увагу на «помилки» учителя, повинні показувати тільки ту частину обличчя, яка називається.

Слово вчителя. Дітки, пам'ять та увагу слід тренувати з дитинства. Щоб отримати справжні знання, потрібно постійно тренувати мозок. Слід також тренувати увагу для того, щоб у майбутньому стати хорошими водіями, льотчиками, лікарями.

Дітки, вам сподобалось сьогоднішнє наше заняття? Тож поаплодуйте собі за гарно виконані завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Додаток 1)

Бланки  з літерами

 

    Н К Л І С Н Л С А К Е К Х Е В С К Х Д Р Г М Б Е Г Р З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Ш

 

Ю Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К К В О Л Я Б Ж С Н А У Х С Р К Л М В З Г К П О А О Ф

 

О Х Ь М В К Л Н М Ч К Л Р Т К С В Х Е О В Л К Т Ч К Л Х Д Б В Н Е А С В И З Д Г

 

К В Л Т К В Т Е С Н А І С Е К Н У Х Н А С Н И В К К І Т Х Д Б Ю Ж Ь Л Щ Г О Ш Л

 

О Г Р И Н П М А Е К С В Ц Ф П К М І Н О Р Т Л З Ю Х Т К К Н М У Н Г К З Д Л Х О

 

Б Р М П С К В Ф А У М С Н К Т К Л Д З Х Б Т К В У З Н А Л І Д І М Р А Н К В Д Ш

 

Б Т С В Ф Х Б К І Л А К С Ш О В Х К О Л Б А Н О В С К Л О Й Ш Р А Л К О С Т Д І

 

Б К П С В Б Г Л К Р П К І К О В Л Т М Н У Д Х Б С Р Л Г Д К У Ф С Т М Н Л Н О Л

 

К В С Х Е М В А Ї М С К А Л Д Г Т Е В Д Е Х Д Б І Т Х Г К У П Л М Н К Е Л К С Н

 

Л С А К Е А  Х Е В С К Х Д Р К М Б П Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В Ь Л Щ Ю Г К П У

 

В Г Л Д Т С Я К Ш В И Л Я Б П В К Л Щ Ю Г К П У О Р Н К А М Д Є Д Ш К Р О Т В У 

 

Н К Л І С Н Л С А К Е Т Х Е В С У Х Д Р К М Б Е Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Ш

 

Ю Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К К В О Л Я Б Ж С Н А У Х С Р К Л М В З Г Л П О А О К

 

О Х Ь М В К Л Н М Ч К Л Р Т В С В Х Е О В Л К Т Ч К Л Х Д Б В Н К А С В И З Д Г

 

К В Л Т К В Т Е С Н А І С Е К Н У Х Н А С Н К В П Е І Т Х Д Б К Ж Ь Л Щ Г О Ш Л

 

К Г Р И Н П М А Е К С В Ц Ф П К М І Н О Р Т Л З Ю Х Т К К Н М У Н Г Ш З Д Л Х О

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
30 січня 2023
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку