РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СПІЛЬНИХ ДІЙ РІЗНИХ УСТАНОВ ЩОДО НАДАННЯ ДОПОМОГИ ДІТЯМ З ПРОБЛЕМНИХ ТА НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМЕЙ

Про матеріал

Чим раніше ми дізнаємося про неблагополучну сім'ю, тим краще для дітей. За 10 років свого життя дитина, яка знаходиться в неблагополучній сім'ї, встигає здобути досить солідний досвід асоціальної поведінки, що психологічно ламає його.

Деякі ознаки, за якими соціальні педагоги можуть судити навіть про потенційне неблагополуччя:

- нерівний шлюб, конфлікти між членами сім'ї, прийомні батьки дитини, співмешканці або розлучені (одинокі) батьки;

- умови життя сім'ї: брак житлової площі, безробіття, соціальна ізоляція батьків;

- дитина небажана, важковиховувана, часто хворіє, має фізичні вади.

Перегляд файлу

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СПІЛЬНИХ ДІЙ РІЗНИХ УСТАНОВ ЩОДО|спільних| НАДАННЯ|виявленні| ДОПОМОГИ ДІТЯМ З|із| ПРОБЛЕМНИХ ТА НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМЕЙ

 

Домінуючий

чинник|фактор| в

характеристиці сім'ї

 

Види допомоги сім'ї і дітям

Служби, центри,

установи,

фахівці|спеціалісти|

Необхідні

документи для надання|виявлення|

допомоги

1

2

3

4

Недостатня психолого-педагогічна освіченість  батьків і сім'ї

- Спостереження і консультації вчителя|учителя|, психолога, соціального педагога.

- Допомога психотерапевта батькам і дітям.

- Проведення семінарів, бесід на теми виховання, перегляд відеофільмів, кінофільмів.

- Залучення дітей в гуртки, студії, центри денного перебування, секції.

- За необхідністю: постановка на облік|урахування| в комісії у справах неповнолітніх, до підліткового психіатра, нарколога. 

школа, Центри соціальних служб для молоді, центри дитячої і юнацької творчості, спортивна школа (секції), оздоровчі центри, комісія у справах неповнолітніх (КСН|), інше.

Направлення|направлення|, характеристика вчителя|учителя|, психолога, соціального педагога

Жорстоке поводження з дитиною|дитям|

- Спостереження вчителя|учителя|, психолога школи, соціального педагога, соціального працівника.

- Консультації психолога, соціального педагога, лікаря|лікарки|, юриста для батьків.

- Психотерапевтична допомога батькам і дітям.

- Залучення до занять дитячо-батьківської групи.

- Постановка на облік|урахування| в КСН |, до нарколога, консультації лікарів|лікарок|, юристів.

- Залучення батьків до роботи семінарів, бесіди про виховання в сім'ї.

Педіатри, школа, служби, центри, КСН |, реабілітаційні центри, кризові|кризисні| центри, опікунські ради|поради|

Висновок|укладення,ув'язнення| лікаря|лікарки|, направлення|направлення|, заява, характеристика школи або дитячого садка на дитину|дитяти|

Неповна сім'я

- Залучення найближчих родичів до виховання дитини|дитяти|.

- Залучення неповної сім'ї до занять дитячо-батьківської групи.

- Спостереження і консультації психолога, соціального педагога.

- Активна діяльність класного керівника або вчителя|учителя| щодо залучення дитини|дитяти| в систему додаткової освіти|утворення|.

- Проведення батьківського лекторію (на радіо, телебаченні тощо).

- Навчання|вчення| одного з батьків навикам|навичкам| виховання дітей за відсутності другого батька.

школа, центри соціальних служб для молоді, кризові|кризисні| центри, родичі, центри дитячої і юнацької творчості, органи соціального захисту

Характеристика з|із| освітньої установи, клопотання щодо постановки в органи соціального захисту| та інші

1

2

3

4

 

- Постановка на облік|урахування| до установ й органів соціального захисту.

- Залучення громадських організацій до виховання.

 

 

Сім'я

алкоголіків

(обидва батька)

- Спостереження і консультації психолога навчального закладу (для дітей, підлітків).

- Надання|виявлення| психіатричної, наркологічної допомоги сім'ї або її окремим членам.

- Додаткові заняття з|із| дитиною|дитям| щодо надання|виявленню| допомоги в навчанні.

- Залучення дитини|дитяти| до системи додаткової освіти|утворення| (гуртки, секції, тощо).

- Консультація лікаря|лікарки| психіатра, нарколога і т.д.

- Консультування дитини|дитяти| в психолого-медико-педагогічній комісії й визначення програми навчання|вчення|.

- Переведення|переведення,переказ| дитини|дитяти| в клас компенсуючого навчання|вчення|, у допоміжну| школу, центр соціально-трудової адаптації, вечірню школу, ПТУ, | ін.

- Порушення справи про позбавлення батьківських прав (у разі потреби)

школа, центри, дитячий будинок|дім,хата|, притулок|приют|, кризовий|кризисний| центр, соціальний готель, органи охорони здоров'я, лікарі|лікарки|,  вчителі|учителі|, КСН |, кримінальна міліція у справах неповнолітніх

Акт обстеження житлових умов, характеристика сім'ї, заява, клопотання вчителя|учителя|, вихователя;

медичний висновок|укладення,ув'язнення|, характеристика рівня засвоєння навчальної програми|вчення|, особиста|особова| справа|річ| дитини|дитяти|, заява-клопотання на позбавлення батьківських прав, довідка з місця проживання батьків і дитини|дитяти|, рішення|розв'язання,вирішення,розв'язування| органів опіки й піклування|піклування|

Сім'я в стані розлучення або після|потім| розлучення

- Спостереження і консультації психолога навчального закладу, соціального педагога, вчителя|учителя|.

- Консультативна допомога психолога, психотерапевта.

- Залучення дитини|дитяти| в гуртки, секції, клуби, студії, інше.

- Додаткова допомога у виконанні домашніх|хатніх| завдань|задавань|, у навчанні.

- Постановка дитини|дитяти| на облік|урахування| (при необхідності) до нарколога, психіатра, невропатолога.

- Залучення до діяльності класу батьків дитини|дитяти|.

- Допомога дитині|дитяті| з боку її оточення.

- Допомога дитині|дитяті| з боку однолітків (за рекомендацією вчителя|учителя|).

- Залучення батьків до семінарів з питань психології дітей, що перенесли травму.

школа, центри соціальних служб, сімейні|родинні| консультації, консультація психотерапевта, батьківський клуб, реабілітаційні центри

Педагогічна характеристика з|із| освітньої установи, напрям|направлення|, акт стану житлово-побутових умов сім'ї, генограма| найближчого оточення, клопотання (про постановку на облік|урахування| в КСН |, у|в,біля| психіатра, нарколога| з|із| вказівкою конкретних фактів) 

Відчуженість батьків із-за зайнятості

- Супровід дитини|дитяти| соціальним педагогом.

- Спостереження і консультація психолога навчального закладу.

- Консультативна допомога

Клуби, спортивні секції, оздоровчі центри, освітні установи, центри

Карта сім'ї, рекомендації для батьків, клопотання для відвідування|устрій| центру, заява

1

2

3

4

 

психолога, психотерапевта інших установ.

- Залучення дитини|дитяти| до відвідування|відвідувань| груп продовженого дня.

- Залучення батьків до занять щодо психологічних особливостей підлітка.

- Допомога дитині|дитяті| в умінні планувати|планерувати| свій вільний час (соціальний| педагог, класний керівник).

- Допомога батькам в центрах захисту сім'ї, в Центрі соціальних служб для молоді.

дитячої і юнацької творчості

батьків, запрошення батьків в центр

Повна|цілковита| сім'я, де один з батьків алкоголік

- Спостереження і консультація психолога.

- Бесіда психолога, соціального педагога, лікаря|лікарки| із|із| здоровим батьком.

- Залучення дитини|дитяти| в систему додаткового виховання й освіти|утворення|.

- Додаткова допомога в навчанні з боку вчителів|учителів|.

- Залучення здорового члена сім'ї і дитини|дитяти| до занять дитячо-батьківської групи.

- Індивідуальна робота соціального педагога з|із| кожним з батьків щодо зміні стосунків|ставлення| в сім'ї.

- При асоціальній поведінці дитини|дитяти| (агресивність, девіантність, суїцидальність тощо|) обстеження підлітка у|в,біля| дитячого психіатра.

- При хронічному незасвоєнні шкільної програми направлення|направлення| дитини|дитяти| на психолого-медико-педагогічну комісію для визначення програми навчання|вчення| й типу навчального закладу.

освітні установи, Центри соціально-педагогічної і медико-психологічної реабілітації, психолого-медико-педагогічні комісії, дитячий психіатр, управління охорони здоров'я, КСН, ПМПК освітньої установи, наркологічний диспансер, Клуби і центри дитячої і юнацької творчості

Психологічна характеристика, педагогічна характеристика, виписка від дільничного педіатра, подання|вистава,подання,представлення| |дитяти| на ПМПК|; шкільні зошити, щоденник, малюнки дитини|дитяти|, направлення|направленні| дитячого психіатра, заява-клопотання

Неповна сім'я, де батько алкоголік (самотня мати-алкоголік або батько-алкоголік)

 

- Бесіди класного керівника, соціального педагога, психолога з|із| батьком-алкоголіком про необхідність лікування від алкогольної залежності.

- Спостереження і консультації шкільного психолога.

- Залучення соціальним педагогом або класним керівником дитини|дитяти| в гуртки, секції тощо.

- Інформування органів опіки й піклування|піклування| про дітей з такої сімї, постановка питання про обмеження або про позбавлення батька-алкоголіка батьківських прав.

- Направлення|направлення| дитини|дитяти| навчальним закладом в психолого-медико-

Центр захисту сім'ї, школа, центри творчості, ПМПК|, КСН|, Клуби для дітей і підлітків, органи охорони здоров'я, центри опіки й піклування|піклування| (опікунські ради|поради|), реабілітаційні центри, тощо. 

Психологічна характеристика, педагогічна характеристика, направлення|направлення| з навчального закладу,

заява-клопотання, виписка з|із| медичної|| карти від дільничного педіатра, направлення|направлення| психіатра, акт обстеження житлових умов за формою; зошити, щоденник

1

2

3

4

 

педагогічну консультацію для визначення рівня її розвитку й програми навчання|вчення|.

 

 

Опікунські сім'ї|використовують| (соціально-економічного і психолого-педагогічного ризику)|

- Залучення дітей і підлітків вчителем|учителем|, соціальним педагогом в гуртки, секції, студії, клуби.

- Консультації психолога освітньої установи.

- Індивідуальна робота психолога з|із| дитиною|дитям|.

- Допомога дитині в навчанні з боку вчителів|учителів||дитяті|.

- Консультація психіатра.

- Порушення навчальним закладом клопотання перед органами опіки й піклування|піклування| про позбавлення опікунів прав на опіку з|із| подальшою|наступною| передачею дитини|дитяти| (нові опікуни, приймальна|усиновлена| сім'я, дитячий будинок|дім,хата|, притулок тощо|приют|)

- Направлення|направлення| дитини|дитяти| на медико-психолого-педагогічну комісію для визначення рівня її розвитку й програми навчання|вчення|.

- Консультація у|в,біля| невропатолога, психіатра.

школи, фахівець з охорони прав дітей, центри, психолого-медико-педагогічна комісія, психіатр або невропатолог, кризові|кризисні| центри, органи опіки й піклування|піклування| (опікунські ради|поради|) тощо.

Направлення, психологічна характеристика, педагогічна характеристика, зошити, щоденник, малюнки, виписка з медичної карти від дільничного педіатра, направлення до|направлення| невропатолога, психіатра

Батьки позбавлені батьківських прав; діти знаходяться|перебувають| в державних установах

- Спостереження й патронаж сім'ї соціальним педагогом.

- Збір|збирання| інформації про сім'ю та родичів соціальним педагогом, вихователем.

- Відновлення стосунків дитини|дитяти| з родичами із супроводом соціального| педагога.

- Організація зустрічей батьків і дітей керівниками установи.

- Бесіди, листування, підготовка батьків до зустрічі з|із| дітьми адміністрацією державної установи.

- Допомога з боку оточення сім'ї.

- Залучення батьків до спільної діяльності з|із| дітьми в державних установах.

- Організація вихователями листування дітей і батьків

школа, дитячий будинок|дім,хата|, притулок|приют|, кризовий|кризисний| центр, школа-інтернат, РАГС, ЖЕК, МВС, КСН|, кримінальна міліція у справах неповнолітніх, органи опіки й піклування|

Запити, заповнення бланків на розшук, клопотання в ЖЕК, в РАГС. Дозвіл органів опіки й піклування|піклування| на відвідування|відвідування| державної установи

Батьки позбавлені батьківських прав, але|та| діти проживають разом з ними

- Соціальний патронаж сім'ї соціальним педагогом або соціальним працівником.

- Консультації психолога освітньої установи для батьків і дитини|дитяти|.

- Заняття батьків і дітей в сумісних|спільних| групах.

школи, органи соціального захисту, ПМПК|, родичі, друзі сім'ї, реабілітаційні центри, центри

Карта спостережень, план роботи з|із| даною сім'єю, направлення| на психолого-медико-педагогічну |дитяти|

1

2

3

4

 

- Надання|виявлення| матеріальної допомоги дітям органами соціального захисту.

- Залучення дитини|дитяти| в гуртки, секції, клуби, студії тощо.

- Надання|виявлення| вчителями|учителями| допомоги дитині|дитяті| у навчанні.

- Направлення|направлення| дитини|дитяти| на психолого-медико-педагогічну комісію для визначення рівня розвитку й програми навчання|вчення|.

- Відновлення родинних|родинних| зв'язків дитини|дитяти|.

- Організація соціальним педагогом перебування дитини|дитяти| в сім'ї вихідного дня.

соціальних служб для молоді, опікунські ради, |поради|інше.

консультацію, акт обстеження житлових умов, клопотання в органи соціального захисту, зошити, щоденники, направлення до|направлення| психіатра, клопотання про виділення матеріальної допомоги сім'ї, що приймає дитину

Випадки виявлення безпритульних дітей, що займаються жебракуванням

 

Кримінальна міліція у справах неповнолітніх

притулок|приют|, відділ з охорони і захисту прав дітей, відділ розшуку дітей, лікарня для|помешкання| обстеження дитини|дитяти|. Інші служби, що знаходяться|перебувають| в місті, районі

Заява про знаходження дитини|дитяти|, телефонний дзвінок про знайдених дітей у відділ охорони і захисту прав  дитинства

 

 

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
1262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку