Корекційно-розвиткове заняття спрямоване для розвитку емоційного інтелекту дітей старшого дошкільного віку. Буде корисним практичним психологам ЗДО.
Корекційно-розвиткове заняття
«Страх»
Мета: знайомство з емоцією «страху», розвиток уміння адекватно виражати свій емоційний стан
Обладнання: піктограма «страх», картки із зображенням героїв, які відчувають страх, папір, олівці.
Хід заняття
Діти по колу передають потиск руки.
Діти, подивіться на цю картинку. Які почуття відчуває людина з таким виразом обличчя? Зверніть увагу, у нього широко відкриті очі, рот, він ось-ось закричить. Яка емоція на обличчі? Правильно, це почуття страху.
3. Демонстрація піктограми страху
4. Вправа «Продовж речення»
Дітям пропонують продовжити речення «Страх – це …» і назвати емоції зі словом «страх».
5. Етюд «Лисеня боїться»
Лисеня бачить на іншому березі струмка свою маму, але боїться увійти у воду. Вода така холодна, та й глибоко тут…
Методичні рекомендації: на роль дитинчати і мами обираються діти за бажанням. Виразні рухи лисеняти: поставити ногу на носок струснути, потім поставити ногу на місце.
- Розповісти про те, чого боїшся близькій людині, яка зрозуміє і підтримає;
- намалювати об’єкт страху, а потім розмалювати його яскравими фарбами та домалювати йому різні фігури, щоб він став смішним;
- зліпити фігурку того, чого боїшся та зім’яти її.
Психолог пропонує дітям розглянути малюнки із обличчями дівчаток і хлопчиків, в яких відсутні емоції. Діти повинні домалювати на малюнках емоцію «страху».
Вітер подув на тих хто любить малювати (виходять вперед діти, які люблять малювати) і т. п.
Страх-страх-страшилко,
Геть, геть котися!
На сміх-сміх-смішинку
Пе-ре-тво-ри-ся!
Діти передають по колу посмішку і говорять хором «До побачення!».
- Що нового сьогодні дізналися?
- Із ким ви поділитеся своїм досвідом?
- Що ви зараз відчуваєте?