СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З РІЗНИМИ ТИПАМИ СІМЕЙ ГРУПИ РИЗИКУ

Про матеріал

Стиль сімейного виховання, його зміст й мета найчастіше формуються несвідомо, на основі установок, традицій, що наслідуються із батьківських сімей. Але в порівнянні з попередніми роками, реалії сьогодення розвинули такий феномен, як аномія, що суттєво відбивається на стані сучасної української сім'ї.

Під аномією розуміють такий психічний стан індивіда й усього суспільства, при якому колишні ідеологічні основи, нормативні й ціннісні орієнтації, соціально-психологічні стереотипи поведінки виявляються зруйнованими, а нові формуються хаотично та безсистемно. Батьки, практично не маючи уявлення про сучасні соціально-адаптивні стратегії, не можуть впливати на дітей необхідним чином, психологічно й соціально підтримувати їх, що пору­шує внутрішню сімейну гармонію.

Перегляд файлу

 

СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА

З РІЗНИМИ ТИПАМИ СІМЕЙ ГРУПИ РИЗИКУ

 

Категорія сім'ї

Причини й ознаки соціального неблагополуччя дитини|дитяти|

Зміст|вміст,утримання| діяльності соціального педагога |із| |дитям|

1. Сім’ї, в яких є діти, що знаходяться під опікою

Емоційно|емоціонально| напружена атмосфера: взаємні непорозуміння|, негативна|заперечна| реакція на вчинки, прояв|вияв| нетерпимості

  • виявлення в дітей-сиріт, які залишилися без батьківського піклування;
  • участь в обстеженні умов життя і виховання дітей;
  • контроль за здоров’ям та оздоровленням дітей, навчальної успішності|дитяти|, зайнятості в позаурочний і канікулярний час;
  • підтримка сім’ї опікунів;
  • робота з вчителями щодо індивідуального підходу до дітей, що знаходяться під опікою;
  • захист інтересів дітей під опікою;
  •   законодавча просвіта.

2. Сім'ї з|із| дітьми, що мають обмежені можливості|спроможності| (дітьми-інвалідами)

Низька адаптація в середовищі|середі| однолітків

Сім'я має|відчуває| фінансові труднощі через непрацездатність|скруту||тому що| одного або обох батьків|змушені|, при цьому мають невелику грошову допомогу|посібник| на дитину та|дитяти||та||в той же час| великі матеріальні витрати|затрати| на лікування

  • вивчення медико-психолого-педагогічних умов, що впливають на розвиток дитини|дитяти|;
  • організація співпраці|співробітництва| дітей і дорослих, що мають обмежені фізичні можливості|спроможності|;
  • захист інтересів дітей і їх батьків у взаємостосунках з|із| різними структурами та інстанціями;
  •   залучення дітей і їх батьків в соціально значущу діяльність: (клуби, гуртки за інтересами тощо).

 

3. Сім'ї з|із| батьками|-інвалідами

4. Неповні сім'ї

Сім'я має|відчуває| фінансові труднощі|скруту|.

У відсутність другого батька не завжди повноцінно реалізуються виховні і комунікативні функції сім'ї, у|в,біля| дитини можуть |дитяти|виникати утруднення|скрута| із|із| статевою ідентифікацією

  • надання необхідної допомоги в отриманні грошової допомоги;
  • психолого-педагогічне консультування;
  • профілактика девіантної,  асоціальної поведінки;
  • організаційно-практична допомога батькам у виконанні їх виховних функцій (ГПД, благодійна допомога тощо);
  • батьківський лекторій щодо вікових особливостей дитини, стилів сімейного виховання тощо ;
  • тренінги, що спрямовані|спрямовані| на корекцію дитячо-батьківських взаємостосунків;

-  |дитяти|законодавча просвіта|родинного||дитяти|

5. Багатодітні сім'ї

Низьке матеріальне становище сім'ї

Недостатнє забезпечення харчуванням|харчуванням|, одягом, житлом, інше.

Обмежені можливості|спроможності| отримання|здобуття| дітьми повноцінної спеціальної або вищої освіти|утворення|

  • сприяння батькам в підвищенні якості виконання виховних функцій;
  • організація благодійної допомоги;
  • рекомендації щодо організації сімейного дозвілля;
  • профорієнтаційна робота;

- соціально-педагогічний патронаж, (контроль міжособистісних стосунків в сім'ї, емпатійного| ставлення до дитини|дитяти|, контроль навчальної успішності дитини|дитяти|, її зайнятості в позаурочний і канікулярний час);

- надання|виявлення| юридичної допомоги: інформація про права і пільги.

6. Малозабезпечені сім'ї:

• з|із| низьким рівнем доходу;

• з|із| безробітними батьками

Дитина|дитя| в такій сім'ї часто|частенько| має погані матеріально-житлові умови

У сім'ї створюється напружена психоемоційна атмосфера

- надання|виявлення| юридичної допомоги: інформація про права і пільги;

-    надання|виявлення| матеріальної допомоги;

- організація дозвілля і літнього відпочинку дітей;

-   працевлаштування неповнолітніх;

- соціально-педагогічний патронаж, (контроль міжособистісних стосунків в сім'ї, емпатійного| ставлення до дитини|дитяти|, контроль навчальної успішності дитини|дитяти|, її зайнятості в позаурочний і канікулярний час)

7. Неблагополучні сім'ї:

• педагогічно неспроможні; |

• етично неблагополучні;

• є|із| залежність членів сім'ї від психоактивних речовин;

• сім'ї, що практикують жорстоке поводження з дітьми

Мають місце глибокі конфлікти між членами сім'ї, в які втягується дитина.|дитя|

Порушуються права і інтереси дітей. Використовуються деструктивні методи виховання.

Емоційна|емоціональна| атмосфера в сім'ї та методи виховання травмують психіку дитини|дитяти|, негативно|заперечний| впливають на її навчання|вчення| та повноцінний розвиток.

  • вивчення динаміки розвитку проблеми сім’ї;
  • соціально-педагогічний патронаж, (контроль міжособистісних стосунків в сім'ї, емпатійного| ставлення до дитини|дитяти|, контроль навчальної успішності дитини|дитяти|, її зайнятості в позаурочний і канікулярний час);
  • загальна психолого-педагогічна допомога;
  • просвіта батьків (консультації, лекторій, законодавча просвіта).

8. Сім'ї переселенців/ мігрантів

 

Відсутність знань про свої права і соціальні пільги.

Емоційно|емоціонально| напружена атмосфера в сім'ї.

Культурні, релігійні розбіжності.

  • соціально-правовий патронаж;
  • вивчення динаміки розвитку проблем сім’ї;
  • загальна психолого-педагогічна допомога.

 

 

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
1820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку