Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - навмисне прилюдне приниження унікальних
і навіть сарказм з боку вчителя - звичайно недопустимі.
.
Рекомендації педагогам для роботи з обдарованими учнями
ХАРАКТЕРНІ РИСИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
настирливі в досягненні результату в сфері, яка їх цікавить, для них характерний творчий пошук;
завдяки численним вмінням (класифікувати, характеризувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, планувати і прогнозувати, робити висновки), здатні краще за інших займатися самостійною діяльністю, особливо в галузі літератури, математики, проведенні дослідів;
вміють критично оцінювати навколишню дійсність і прагнуть проникнути до суті речей і явищ, фантазувати;
вміють швидко виділяти найбільш значимі відомості, самостійно знайти важливі джерела інформації;
для них характерне почуття гумору, вони мають добре здоров'я (іноді зустрічаються зі слабким здоров'ям);
у них перебільшене почуття страху, емоційна залежність, емоційна незбалансованість порівняно з їх однолітками.
ЯКОСТІ, ЯКИМИ ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ ВЧИТЕЛЬ ДЛЯ РОБОТИ з ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - навмисне прилюдне приниження унікальних
і навіть сарказм з боку вчителя - звичайно недопустимі.
Учителеві треба пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо рекламовані заняття, що повторюються.