РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Про матеріал
Методи, засоби та шляхи вирішення проблеми, реалізованої у методичних рекомендаціях "РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ"
Перегляд файлу

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

Молодшим школярам з низькою пізнавальною активністю інтерес до навчання прищеплюють навчальні завдання цікавого характеру. Матеріали цікавого характеру можна розділити в такий спосіб:

- організаційна цікавість;

- інформаційна цікавість;

- поза навчальні завдання цікавого характеру;

- навчальні цікаві завдання [1].

Спираючись на великий досвід багатьох спеціальних досліджень та практику сучасного досвіду, можна зробити перелік умов, дотримання яких сприяє формуванню розвитку та зміцненню пізнавальної активності молодших школярів з низьким рівнем пізнавального інтересу:

 здійснювати максимальний опір на активну розумову діяльність молодших школярів;

 запровадити навчальний процес на оптимальному рівні розвитку молодших школярів;

 емоційна атмосфера навчання, позитивний емоційний настрій навчального процесу;

 сприятливе спілкування у навчальному процесі [2].

Навчальна мотивація – це сукупність мотивів, що спонукають людину до навчальної діяльності [3].

Щоб на пізнавальному етапі школярик починав діяти, необхідно створити ситуації дослідження, пошуку, гри, ситуації успіху, захопленості. Групова форма навчальної роботи створює необхідну мотивацію. Групова робота «втягує» в роботу навіть пасивних, слабо мотивованих дітей.

Методи мотивації:

Емоційні: заохочення, осуд, навчально-пізнавальна гра, створення яскравих наочно-образних уявлень, створення ситуації успіху, стимулююче оцінювання, вільний вибір завдань, задоволення бажання бути значущою особистістю.

Пізнавальні: опір на життєвий досвід, пізнавальний інтерес, створення проблемної ситуації, спонукання до пошуку альтернативних рішень, виконання творчих завдань, «мозковий штурм».

Вольові: подання навчальних вимог, інформування про обов’язкові результати навчання, формування відповідального ставлення до навчання, пізнавальні труднощі, самооцінка діяльності та корекція, рефлексія поведінки.

Соціальні: розвиток бажання бути корисним, спонукання наслідувати сильну особистість, створення ситуацій взаємодопомоги, пошук контактів та співробітництва, зацікавленість у результатах колективної роботи, взаємоперевірка, рецензування.

Пізнавальна активність і самостійність невіддільні один від одного: більш активні школярі, як правило, і більш самостійні. Недостатня власна активність учня ставить його в залежність від інших і позбавляє його самостійності.

Для учнів з середнім рівнем пізнавальної активності найбільший ефект на уроках дають ситуації, в яких учні самі повинні :

 відстоювати свою думку;

 брати участь у дискусіях та обговореннях;

 ставити питання своїм товаришам і вчителю;

 рецензувати відповіді однокласників;

 займатись навчанням відстаючих;

 пояснювати більш слабким учням незрозумілі місця;

 самостійно вибирати посильне завдання;

 знаходити декілька варіантів можливого рішення пізнавальної проблеми;

 створювати ситуації самоперевірки, аналізу особистих пізнавальних і практичних дій.

 

                            СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Морозова Н. Г.  Учителю о познавательном интересе. М. Педагогика, 1979. с.141.

2. Булатова  О. В. Умови формування познавальної діяльності учнів.  (Електроний ресурс)

3. Іванова Л. А.  Активизация познавальной деятельности учащихся.  М. Просвещение, 1983. с.160.

 

 

docx
Додано
10 березня 2023
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку