Корекційні завдання за методикою Марії Монтессорі

Про матеріал
В даній роботі представленні корекційні завдання за методикою Марії Монтессорі для дітей 1-го класу з особливими освітніми потребами. Дані ігри сприяють розвитку дрібної моторики, тактильно - руховому сприйняттю, та розвитку сприйняття форми, величини та кольору, що в подальшому буде впливати на весь навчальний процес і засвоєння учнями навчального матеріалу та соціалізації учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

КОРЕКЦІЙНІ  ЗАВДАННЯ  ЗА  МЕТОДИКОЮ

МАРІЇ   МОНТЕССОРІ

для учнів 1-го класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні які приходять в перший клас отримали різний життєвий досвід, мають не однаковий рівень знань, умінь і навичок.

Враховуючи це навчання в школі починається з пропедевтичного періоду, завдання якого є:

  1. Визначення стану наявних знань, умінь і навичок в учнів
  2. Розвиток пізнавальних процесів і інтелектуальних вмінь
  3. Підготовка до систематично вивчення навчальних предметів.

Враховуючи особливості психофізичного розвитку учнів з особливими освітніми потребами все навчання у пропедевтичний період носить наочно-практичний характер, тобто будь-які уявлення формуються у школярів на основі спостереження практичної діяльності вчителя і подальшим виконанням операцій з реальними предметами самостій­но. Тому найбільш ефективними методичними прийомами у пропе­девтичний період є організація спільних дій вчителя і учня, наслідування діяльності дорослого і діяльність за зразком.

Тому доцільно в цей період (це 2 міс.) використовувавати завдання за методикою Марії Монтессорі. Ігри які я використовувала сприяють розвитку дрібної моторики, тактильно - руховому сприйняттю, та розвитку сприйняття форми, величини та кольору, що в подальшому буде впливати на весь навчальний процес і засвоєння учнями навчального матеріалу та соціалізації учнів.

Внаслідок слабкого розвитку дрібної моторики, і, зокрема, руки, є загальна непідготовленість більшості дітей до письма. Тому найбільшу увагу я приділила саме розвитку дрібноної моторики.

Завдання для розвитку дрібної моторики сприяють:

  • На розвиток посидючості
  • Координації рухів
  • Концентрації уваги
  • Підготовки руки до письма
  • Орієнтування в просторі

Ігри з прищіпками для учнів це веселе і цікаве заняття, а також дуже корисне. Багато разове повторення рухів зжимання і розжимання прищіпки  трьома пальцями дає відмінне тренування кінчикам пальців правої або лівої руки. Ми займалися як з дерев’яними так і різнокольорові пластиковими прищіпками.

Ігри із скріпками.  Завдання учнів лівою рукою тримати круг, а правою трьома пальцями одягати скріпки різного кольору почергово. Ігри з прищіпками та скріпками сприяють укріпленню і розвитку трьох пальців руки,  які в подальшому будуть активно задіяні в письмі, також сприяють розвитку уяви.

Також для розвитку дрібної моторики використовувала різні види шнурівок. Учні  нанизували дерев’яні фігурки тварин та фруктів на мотузок. Ігри-шнурівки сприяють не лише опануванню навичок шнурування, але й розвитку концентрації уваги, логічного мислення, фантазії, пам’яті, підготовка руки  до письма

Одне із найскладніших завдань для моїх учнів було одягання резинки на тубус. Але при багаторазовому виконанні завдання учні навчилися одягати резинки.

Найбільше дітям сподобалось малювати на манці.  Спочатку ми малювали різні предмети : сонечко, хмаринки, а потім елементи букв і самі букви. Якщо учень щось не правильно намалював він міг легко все це виправити, легенько струсивши коробку з манкою. Малювання на манці сприяє розвитку тактильних відчуттів, мислення, фантазії та уяви.

Робота з ножицями сприяє розвитку самостійності, вмінню координувати рухи, концентрувати увагу, тренуванню пальців та зап’ястя. Також підготовлює до трудового навчання. Завдання учнів було різати папір ножицями по прямим лініям.

На уроках математики, письма та малювання учні вчилися працювати з шаблонами і штрихувати в різному напрямку.

 

Ігри для розвитку тактильно-рухового сприйняття сприяють:

  • розвитку тактильних відчуттів
  • дрібної моторики
  • уяви
  • сенсорної памяті
  • розвиток  мовлення

 

Пошук предметів в сипучому матеріалі.

Дітям дуже подобається копатися в сипучому матеріалі, пропускати крупу через пальці, шукати сховані в ній предмети. Підчас роботи включаються тактильні і зорові аналізатори. Ця гра позитивно впливає на психіку дитини, дитина заспокоюється, вчиться концентрувати увагу. Учні знайшовши предмет називають його, описують призначення та властивості.

Гра «Чарівний мішечок» розроблена для розвитку тактильних відчуттів, дрібної моторики, уяви, сенсорної пам’яті учнів. 

 Учням пропонується 4 предмета. Спочатку  потрібно роздивитися предмети, назвати їх, описати призначення та властивості, а також дається можливість потримати в руках. Всі предмети ховаємо в мішечок. Перший варіант гри коли вчитель називає предмет а учень відшукує на дотик його в мішечку.  Другий: учень на дотик повинен назвати предмет який він знайшов в мішечку не дістаючи його.

 

       Завдання для сприйняття форми, величини і кольору допомагають

  •  підготувати  учнів до вивчення математики
  • порівнювати предмети і складати серіаційні ряди
  • Формувати уявлення про колір
  • Формувати уявлення про форму
  • Розвивати самостійність

На уроках математики учні ознайомлюються із основними кольорами і формами. Учні за зразком складають з геометричних фігур будиночки та ялинки. Порівнюють трикутники за параметром величини : великий – малий.

Накладання геометричних фігур. Учні складали башню з плоских геометричних фігур від найбільшого до найменшого

Пірамідки.

Діти ставили стаканчики один на один від найбільшого до найменшого будуючи башню. Діти із залюбки граються з стаканчиками порівнюючи за розміром і кольором. 

На уроці трудового навчання ми працювали з пластиліном та робили аплікацію з фігур. І одночасно вивчали поняття товщий – тонший, довший – коротший, більший – менший.

Далі я хочу вам показати деякі завдання за методикою Марії Монтессорі які я використовую на уроках після пропедевтичного періоду.

Шершаві букви При виконанні цього завдання виникає три відчуття: зорове, тактильне і слухове. Спочатку учень бачить букву, потім обводить її пальцями, а після цього вчитель називає цю букву.

Впізнай букву. Учню пропонується зав’язати очі. Перед ним кладуть шершаву букву (яку він уже добре знає). Дитина на дотик пробує вгадати яким звуком позначається ця буква.

Допиши склад На дошці прикріпленні картинки. Учень називає зображений предмет, ділить це слово на склади і вписує склад якого не вистачає.

Картинка-слово   На  парті перед учнем два малюнка і картки з словами. Він називає що зображено на малюнку, читає слово і кладе підпис під малюнком. Інший варіант гри це підібрати імена хлопчику і дівчинці.

Читання назв предметів з навколишнього середовища. Дитині пропонується прочитати слово , знайти цей предмет в класі і покласти картку на відповідний предмет.

Завдання з Мовної зони допомагають дітям ознайомлюватися з назвами букв та звуками, ділити слова на склади, правильно читати, писати

 

На уроці математики учням пропонувалося завдання арифметичне доміно. На парті лежали картки. Картка переділена на дві частини. На одній частині приклад на іншій результат арифметичної дії. Учень бере будь яку картку, розв’язує приклад і підбирає результат записаний на іншій картці,  на якій знову є приклад.

Стаканчики з ґудзиками. На стаканчиках зображені вивчені цифри. Учень повинен розставити їх в правильній послідовності. Потім розкласти в стаканчики відповідну кількість ґудзиків.

Завдання з математичної зони допомагають учню навчитися лічити предмети, порівнювати групи предметів, читати й записува­ти числа, розв'язувати приклади на додавання і віднімання. 

 

Отримані результати

  • Після занять учні стали більш самостійними і дисциплінованими.
  • Вони стали довше концентрувати увагу на завданні
  • Ігри допомогли підготовити учнів до письма, читання, та математики
  • Уміння вести діалог
  • Збільшився словниковий запас
  • Учні навчилися працювати за інструкцією вчителя

 

Список використаної літератури:

 

  1. Монтессори М. "Помоги мне это сделать самому"// Составители М. В. Богуславский, Г.Б. Корнетов. ИД «Карапуз». М. 2000. - С. 84.
  2.  Фаусек Ю. "Педагогика Марии Монтессори". М.: 2007. - 203 с.
  3. Крюков С. Умственное воспитание в системе Монтессори // Школа и жизнь. 1914. - № 10. - С. 321-324.
  4. Елена Хилтунен « Практическая монтессори-педагогика» Суперсистема для педагогов и родителей // Альта-Принт,  ЮНИОН-паблик, Алта-принт, 2005. - 336 с.
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 березня 2023
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку