Рекомендації щодо річного планування роботи
соціального педагога
В плануванні роботи на рік соціальний педагог користується такою формою:
„ЗАТВЕРДЖЕНО” „ПОГОДЖЕНО”
Директор ____________ Методист, який відповідає
_____________________ за психологічну службу
_______ _____________ _______ _____________
(підпис) (П.І.Б.) (підпис) (П.І.Б.)
План
роботи соціального педагога
______________________________________
(назва навчального закладу)
______________________________________
(прізвище, ім’я, по-батькові)
на 200_ - 200_ навчальний рік
№ п/п
|
Зміст роботи
|
Термін проведення
|
Де і з ким проводиться
|
1.
|
Соціальні дослідження.
|
|
|
2.
|
Робота з охорони дитинства і соціальний патронаж сім’ї.
|
|
|
3.
|
Профілактична робота.
|
|
|
4.
|
Консультаційно-просвітницька робота.
|
|
|
5.
|
Організаційно-методична робота.
|
|
|
6.
|
Зв’язки з громадськістю.
|
|
|
Соціальний педагог ___________________ _________________________
(підпис) (П.І.Б.)
Під час планування своєї роботи можна спиратись на такі моменти:
Мета: 1. Становлення особистості у відкритому соціальному середовищі, інтеграція
дітей в суспільстві.
2. Соціально-психологічний супровід навчально-виховного процесу, резуль-
татом якого є створення сприятливого соціально-психологічного клімату як
основної умови розвитку, саморозвитку, соціалізації особистості.
3. Досягнення такого рівня мотивації соціально корисної діяльності, при
якому практично виключені будь-які правопорушення або злочини з боку
учнів.
Завдання:
-
здійснення соціального піклування і захисту прав учнів, особливо тих, які знаходяться в скрутному життєвому становищі;
-
забезпечення соціальних умов для успішного навчання та розвитку особистості, її соціалізації та професійного становлення;
-
розвиток індивідуальних інтересів і потреб учнів, які сприяють їх становленню як соціально значущої особистості;
-
проведення консультативно-просвітницької роботи серед учнів, педпрацівників, батьків;
-
залучення усіх вихованців до соціально корисної діяльності відповідно до їх потреб, інтересів та можливостей;
-
проведення профілактичної роботи і пропаганда здорового способу життя серед учнів, педагогів, батьків;
-
координація зусиль педколективі для відновлення соціального статусу дітей, подолання комплексу неповноцінності;
-
захист та охорона прав дітей у взаємодії з представниками інших соціальних інститутів;
-
формування поваги до закону, норм колективного життя;
-
соціально-психологічна допомога, спрямована на створення сприятливого мікроклімату в родині, мікросоціумі, в яких розвиваються діти, дослідження труднощів у взаємовідносинах з навколишніми та власному самовизначенні;
-
попередження конфліктних ситуацій, що викликають дитячу жорстокість;
-
соціально-побутова допомога, спрямована на сприяння в покращенні побутових умов дітей, що проживають в сім’ях групи ризику;
-
соціально-інформаційна допомога, спрямована на забезпечення дітей інформацією з питань соціального захисту;
-
забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини.
1. Соціальні дослідження:
-
вивчення особистих справ учнів;
-
складання соціального паспорту класу/ класів/ школи;
-
коректування списків дітей за соціальним статусом;
-
контроль за відвідуванням учнів;
-
складання банку даних на учнів ....... категорії.
2. Робота з охорони дитинства і соціальний патронаж сім’ї:
-
обстеження житлово-побутових умов учнів і складання актів
(наприклад: вивчення соціально-побутових умов дітей-сиріт. Відвідування
вдома – жовтень)
-
відновлення життєво важливих документів дитини;
-
визначення статусу дитини на основі рішення про позбавлення батьківських прав;
-
участь в судовому процесі в ролі захисника прав дитини;
-
надання допомоги у вирішенні побутових проблем;
-
сприяння у наданні матеріальної допомоги малозабезпеченим дітям;
-
сприяння в організації літнього оздоровчого відпочинку дітям з багатодітних, малозабезпечених і неблагополучних сімей.
3. Профілактична робота:
-
проведення класних годин на правову тематику;
-
бесіди з циклу "Підліток і Закон";
-
організація бесід за участю працівників медичної служби, правоохоронних органів, служби у справах неповнолітніх, центру соціальних служб для молоді;
-
бесіди з метою формування відповідальності за можливі наслідки протиправних дій;
-
профілактика бродяжництва:
а) бесіди з батьками;
б) бесіди з педпрацівниками.
4. Консультаційно-просвітницька робота:
-
консультаційна допомога батькам;
-
консультування педагогів;
-
консультування дітей в кризових ситуаціях;
-
просвітницька робота з учителями та адміністрацією школи;
-
консультування учнів з метою попередження правопорушень і нещасних випадків;
-
просвіта учнів про найгостріші соціальні проблеми;
-
виступ на батьківських зборах "Психологічні аспекти роботи з дітьми-сиротами".
5. Організаційно-методична робота:
-
складання плану на навчальний рік;
-
збір даних щодо літнього оздоровлення учнів;
-
оновлення соціального паспорту класів та школи;
-
складання списків на отримання різних видів матеріальної та гуманітарної допомоги;
-
виявлення дітей, які не приступили до занять і які пропускають навчання без поважних причин;
-
опрацювання нормативних документів з питань охорони дитинства, захисту інтересів неповнолітніх;
-
аналіз літератури з соціальної педагогіки;
-
підготовка до виступів на батьківських зборах, педрадах;
-
ознайомлення з періодичним друком;
-
участь в семінарах, нарадах, методоб’єднаннях соціальних педагогів;
-
підвищення професійної компетентності;
-
складання бази даних ......;
-
оформлення документації;
-
складання і оформлення тематичних папок.
6. Зв’язки з громадськістю:
-
участь в роботі координаційної Ради у справах неповнолітніх;
-
зв’язки з громадськими організаціями: медичними, правовими, державними установами соціального захисту населення;
-
організація співпраці з громадськими та благодійними організаціями, що надають допомогу дітям та родині у різних напрямках;
-
взаємодія з Центром зайнятості.