Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи

Про матеріал

Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи, які допоможуть зробити адаптаційний період цікавішим, продуктивнішим та безболісним для дитини.

Перегляд файлу

Рекомендації    вчителям                                                                          з  профілактики  дезадаптації  першокласників  до  школи

 

 1.Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей    дітей.

2. Демонстрація вчителем віри  в  успіх дитини.

  1.            Зняття неуспішних оцінок на перших етапах навчання.
  2.            Використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні  діяльності  дітей (див. примітку).
  3.            Відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини.
  4.            Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.
  5.            Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.
  6.            Указуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
  7.            Акцентування уваги учня на його успіхах, перемогах.
  1.      Створення ситуацій успіху.
  2.      Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
  3.      Запобігання   частому  використанню   в   мові  слів - заперечень.
  4.      Підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі.
  5.      Бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях пе­ред усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2—3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співати пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку.
  6.      Для встановлення гарних відносин між дітьми в класі й формування в них конструктивних способів взаємодії можна проводити за­няття на теми: «Знайомство. Як подружитися», «Що таке дружба?» і т.д. Така робота буде більш ефективною, якщо  на  заняттях  викорис­товувати  інсценування  ситуацій,

 

 

 

обговорення, проказування почуттів заданими ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використан­ням веселих, жартівливих командних ігор.

      Примітка. Протягом уроку за гарні відповіді діти одержують «фішки» (квіточки, геометричні фігурки тощо); за дуже гарні, великі відповіді на складні запитання вчитель дає дві «фішки». Наприкінці уроку учні показують, скільки «фішок» вони заробили. Тим, хто набрав  чотири   і   більше  «фішки»,  учитель   ставить  у   щоденник наклейку. За такої системи оцінювання діти розуміють, як учитель оцінює їхнє знання, за що вони одержують оцінки. Крім того, така ігрова форма оцінювання піднімає їм настрій і підвищує активність  на  уроках.

За підсумками тижня, у п'ятницю, учні одержують грамоти: за ус­піхи в навчанні; за те, що на цьому тижні дитина стала краще писати, читати, за які-небудь конкретні успіхи в навчанні; за гарну поведінку; за те, що дитина навчилася стримувати себе у певній ситуації; за ввічливість; за допомогу товаришеві й ін. (бланки грамот з малюнка­ми готує вчитель, ескізи можна змінювати).

Даний прийом роботи розвиває в дітей інтерес до навчання, стимулює розвиток мотивації й активності учнів, сприяє формуванню творчої атмосфери в класі, розвитку вміння оцінювати свої успі­хи й успіхи інших дітей; має навчальний, розвиваючий і виховний характер.

 

                                        

doc
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку