Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи, які допоможуть зробити адаптаційний період цікавішим, продуктивнішим та безболісним для дитини.
Рекомендації вчителям з профілактики дезадаптації першокласників до школи
1.Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.
2. Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
обговорення, проказування почуттів заданими ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використанням веселих, жартівливих командних ігор.
Примітка. Протягом уроку за гарні відповіді діти одержують «фішки» (квіточки, геометричні фігурки тощо); за дуже гарні, великі відповіді на складні запитання вчитель дає дві «фішки». Наприкінці уроку учні показують, скільки «фішок» вони заробили. Тим, хто набрав чотири і більше «фішки», учитель ставить у щоденник наклейку. За такої системи оцінювання діти розуміють, як учитель оцінює їхнє знання, за що вони одержують оцінки. Крім того, така ігрова форма оцінювання піднімає їм настрій і підвищує активність на уроках.
За підсумками тижня, у п'ятницю, учні одержують грамоти: за успіхи в навчанні; за те, що на цьому тижні дитина стала краще писати, читати, за які-небудь конкретні успіхи в навчанні; за гарну поведінку; за те, що дитина навчилася стримувати себе у певній ситуації; за ввічливість; за допомогу товаришеві й ін. (бланки грамот з малюнками готує вчитель, ескізи можна змінювати).
Даний прийом роботи розвиває в дітей інтерес до навчання, стимулює розвиток мотивації й активності учнів, сприяє формуванню творчої атмосфери в класі, розвитку вміння оцінювати свої успіхи й успіхи інших дітей; має навчальний, розвиваючий і виховний характер.